|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
Pahvikeulia liikenteessä ?Yllättävän vähän niitä on näkynyt vaikka on ollut jo kunnon pakkasia, ainoastan yksi hiace on täälläpäin pyörinyt pahvilaatikko keulaan kiinnitettynä. Taitaa olla että oppi meni perille kun viime syksynä kirjoitin tänne että vaihtakaa ne termostaatit ehjiin, niin moottori pysyy -30 asteessa yhtä lämpimänä kuin +30 asteessa.
|
#2
|
|||
|
|||
Muutama pahvikeula on tullut vastaan ja kaikki ovat pääasiassa olleet uudempia autoja.
__________________
"Kerran luulin olevani väärässä. Erehdyin." -Oscar Wilde- Yritin epäonnistua. Onnistuin. |
#3
|
|||
|
|||
Pahvikeuloja tuli tossa vajana250km matkalla aikas paljonkin... Ja enemmistö niistä VAG:N vehkeitä... Ja sit tuli jokunen iso paku, tai saattohan ne olla pikkusia kuorkkejakin missä oli pahvia keulassa... Sit noit ikkunat jäässä oleviakin autoja tuli ja liikku, ja nekin VAG sukusia..
Itellä autona 2000 japanilainen, eikä siin oo keulassa pahvia eikä sit maskin allakaan... Ja dieseliä käyttävä... Ihan hyvin tarkeni lämpöä riitti, ja välillä jopa piti lämmönsäätimest vääntää viilempäänkin suuntaan... |
#4
|
|||
|
|||
Yllättävän vähän tässä pienellä alalla liikkuessa näkynyt moisia, itse ei pysty pitämään mitään kun lämmöt alkaa nousta matka-ajossa jos on rekisterikilpi maskin edessä kiinni.
|
#5
|
||||
|
||||
mullapa onkin pahvia hj:ssa
Termari on uuus toyotalainen mutta flekti tuntuu jäähdyttävän konetta niin pahasti että laitoin pahvin ja kyllä sillä vaikutusta on |
#6
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#7
|
|||
|
|||
Jaa...
Taisitte kuulla VW aikana, että ootte laittanu saksalaisen jääkaapin... Moni siihen suuntaan kertonu jälest päin, kun on merkkiä vaihtaneet just ton talvilämmön takia... Oli se sit bensa tai diesel ollut.
|
#8
|
||||
|
||||
Oma auto on peltikorjaamolla ja vakuutusyhtiön piikkiin on pihalla VW Polo, perässä luke 1,4 ja bensaa polttaa. Voi kele, että lämpenee tuo auto hitaasti. Joulun aikaan kun oli pakkasta reippaat 25 astetta niin auto oli ihan jääkaappi. Nyt on leudompaa mutta ei siellä kuuma tule vieläkään. Tai no, jos se käy 15-20 min tyhjäkäyntiä ennen ajoa ja sitten ajelee puolisen tuntia niin sitten saa säätää lämpöjä vähän pienemmälle.
__________________
Tumpula Racing Team |
#9
|
||||
|
||||
ainakin näky yks hyrsler c300 täälläpäin mkiss oli pahvi viritetty keulaan ja tyhmästi piirretty tussilla hymy
toytotat yleensä lämpenee kanss vitun hiljaa.. kaverin faijall uudest ollu carina-e sitt avensis sitt auris,ja kaikki yhtä paskoja lämpeneen kaikki jollain 1.6 bensakoneella,no ei pidä vinosilmilt vaatii enempää
__________________
Vittunko mä työnnän nää perrkele ! ! Viimeksi muokannut Heegi : 01.01.2011 15:51 |
#10
|
||||
|
||||
Pari talvea eukon kanssa oikein bongailtu noita pahvitettuja. Yleisin ha jossa maskia peitelty näyttäisi ehdottomasta olevan Seat. Välillä ihmetelty kun uuden karheeseen autoon ei ole tehty mitään siistinpää ratkaisua kun jostain kaupan taakaa haettut Libresse ja Malboro tukkupaketin pahvin palat, ja kuva/tekstipuoli totta vitussa ulos päin.
Hauskin pahvi mitä tullut bongattua oli kiuaskivi laatikosta, oikeinpa vielä TM testivoittaja semmoisesta, ilmeisesti haavena oli siten saada hivenen lisä lämpöä... |
#11
|
||||
|
||||
mä olen ainakin tunkenu joka talvi joka autoon pahvia nokalle, mutta laittanu sen sinne maskin ja syylärin väliin. pysyy sie ittestään, eikä tarvi millään rautalangalla yms nippusiteellä yrittää kiinnittää
|
#12
|
||||
|
||||
Nyky dieseleissä taitaa lähes kaikissa olla ongelmia kovilla pakkasilla lämpöjen kanssa.
Subarussa (2.0TD legacy 2010) ongelma on "ratkaistu" sillä että on poistettu jäähdytysnesteiden mittari kokonaan. Testerillä katsoin -31 pakkasella niin tunnin maantie ajon aikana korkeimmillaan kävi 62'c Sekin niin että sammuti sisätilan puhaltimen. Puhallin päällä alle 55-58'c välillä. Auto seiso noin tunnin ja sama lenkki nokkaa peitettynä lämmöt 72'c ja sai jopa puhallintakin pitää päällä. |
#13
|
||||
|
||||
Ilmeisesti monissa uudemmissa sitä ei sinne väliin saa ängetyksi, tai sitten omistaja ei vain tiedä mistä huudi aukeaa.
Innovatiivisin kiinnitys mitä nähnyt oli kanamuna laatikkoa alhaalta kilvessä kiinni parilla pyykkipojalla ja ylhäältä "Tiikeriä tankkiin" mainostarralla konepellissä. Ei ilmeisesti ollut sitä asennellessa vapahtajalaastaria hollilla... |
#14
|
|||
|
|||
Kokeilin yhden talven ajan vähän yli puolet kennosta peittävää pahvia mazdarangerin nokalla. Kyllä sillä lämmöt nousi nopeammin. Nyt ei ole tullut laitettua, kun on lohkolämmitin, jolla lämmittää ja työpaikallakin saa sähköä tolpasta.
Valmetissa on koneen syylärin edessä kuskin paikalta säädettävä rullakaihdin ja se on kyllä tarpeen talvella, vaikka onkin toimiva termari. Pienennän jäähdyttimen ilmavirran pinta-alan noin 20-30 prosenttiin, eli sellainen pieni rako yläraunaan jää. Se riittää talven puu- ja lumihommissa jäähdyttämään koneen. Nollakelin paikkeilla pitää avata enemmän. Ilman kaihdinta ei tahdo lämmöt nousta tarpeeksi jos on 10 tai enemmän pakkasta. Kiinteästi pyörivä tuuletin jäähdyttää koneen kylkiä kai liikaa kovemmilla pakkasilla.
__________________
Jukka |
#15
|
||||
|
||||
edellisess patrolliss ei olis tullu lämpöö nimeksikään vaikk olis poistanu koko jäähdyttimen..
__________________
Vittunko mä työnnän nää perrkele ! ! |
#16
|
||||
|
||||
Eihän uudemmissa tarvi pahvia laittaa, kun auton mukana seuraa muoviset viimasuojat joilla peitetään keulaa Ainakin citikoissa on näitä..
Tuulilasi pysyy auki kun lämmitetään sähköllä, kuski pärjää karvalakki päässä. CDI-mersussa pärjää kun webasto käy 15-30min ennen lähtöä ja ajon aikana, ei kyllä tarvi puolen tunnin työmatkoilla lämpöä pienemmälle kääntää jos pakkasta on..
__________________
Harbor Cruisers |
#17
|
||||
|
||||
Rellussa sai ranskistyyliin pahvin näppärästi sinne syylarin ja maskin väliin kun syylari on klipseillä kiinni. Muuten tuo ei niin tarvi pahvia, maantiellä lämpö riittää mutta esim. pidempi moottorijarrutus ramppeihin tms. viilentää pihin nakuttajan aika tehokkaasti.
Volvossa on kans osa maskista peitossa, siististi sisäpuolelta vaikka ei sillä käyttöautossa ole oikeestaan mitään väliä. Tämäkin pysyy ihan ok lämpimänä, mutta kovilla pakkasilla on halu vähentää konehuoneessa puhaltavaa kylmyyttä huohotin-, ja ahtoputkijäiden pelossa. Ei tosin liene kaikkein hankalin tuo VAG:n vitosdieseli hyytymään, varsinkin kun ajot ovat aina pitkiä eikä mitään 2km hyppyjä. Lieneeköhän palstoilla valiteltu (volvon)välijäähdyttimen jäätyminen lyhyttä ajoa ajavien ongelma? Meillä ei viime eikä tänä talvena ollut ongelmia vaikka kylmää on piisannut, ja pikkutiellä on pahempien sateiden jälkeen tullut lumet konepellin yli kun dyynien läpi joutunut ajamaan. Rangessa ei ole pahvia ollut, eikä tunnu tarvitsevan.
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG. RRC 3,9SE -90. Valkoinen. Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto" Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu" Range Rover P38A -95, purkuraato Volvo C303, muutti pois. |
#18
|
||||
|
||||
Just tulin tallilta ihmettelemästä VAG konsernin romua.
Eipä ole ihme, ettei termostaattia vaihdeta ja ajetaan paffi keulassa, kun toi termari on aivan käsittämättömässä insinööriperseessä Parempi paffi keulassa kuin pahvi päässä |
#19
|
||||
|
||||
Omassa oli jakopiän takana.
Ja pahvia on keula täynnä, piilossa maskin ja puskurin takana. Lämmin on mutta 5 kilsaa menee lämpiimiseen. Sitten tarkenoo vaikka paitahihasillaan ja koko akvaario pysyy huuruttomana.
__________________
"- Perusarvot kunnossa. Sanotaanko niin, että kun viimeksi tankkasin auton, niin laitoin polttoainetta tankkiin enkä pakoputkeen." T.Hakkarainen. |
#20
|
|||
|
|||
Nuo uudet dieselit on niin tehokkaita hyödyntämään dieselii, ettei hukkalämpöä tule enää. Alkaa bensakoneissa oleen sama juttu. Liikenteessä kun katsoo niin kyllä siellä näyttää melkein kaikissa patonkimaan tuotteissa olevan jonkin asteinen maskisuoja. Muinoin kun täti osti uuden VW Golfin powerdieselin niin se oli kyllä aikamoinen jääkaappi talvisin. Yllättäen ei pitänyt sitä laitetta kovin pitkään. Vantaalta kun lähti vaikka Tampereelle ajaan niin vielä hämeenlinnan kohdallakaan ei ollut autossa lämmin.
Tuossa tuli firman uudella VW Caddyllä ajeltua (tais olla joku -10 pakkasta). Kyllä se ainakin kohtalaisen hyvin lämpeni (tuossa kabiinissa on kuitenkin hieman kokoa), eikä nokalle mitään maskeja ole laitettu. Tosin nokalla on 1.6 bensa kone. Mihinkään se ei kulje ja kuulemma kesäisin 5-vaihteella ja ilmastointi päällä se hyytyy. |
#21
|
||||
|
||||
Ite näin kun oli sanomalehti jätetty konepellinväliin, siinä se sitten lepatti keulalla.
Käyttöautoon laitoin pahvin syylärin ja ilmastoinninkennon väliin,siellä se pysyy hyvin piilossa. HJsta onkin jo vaihdettu visko sähköflektiin. |
#22
|
||||
|
||||
Toi pitäs tehä pajeroonkin, kun joskus joutas
|
#23
|
||||
|
||||
Uazissa on vakiovarusteena sisältä säädettävä kaihdin on kyllä kätevä
__________________
Neljä pyörää joista suuri osa mustia ja pyöreitä. |
#24
|
||||
|
||||
Itellä Jeepissä pahvi keulalla,mut vaan siks et lämmöt nousis hiukka joutusammin ku ajo on tommosta muutaman km:n pätkää.
Lämpö sisällä riittäis kyl muutenkii
__________________
Parempi haluta sellast,mitä eivoi saada,kuin saada sellasta mitä eihalua. Istun tai kävelen, Pylly päästää sävelen! RRC Vakiona Ajomukavuus ja Maasto-ominaisuudet LA CH 31 TT eli Tupla TEE www.wuoksioffroad.com montenegro offroad club #98 |
#25
|
||||
|
||||
Lainaus:
Joku uus auto oli missä automatik kaihdin löyty, mutta en muista merkkiä. |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Pankkitietojen urkkijat liikenteessä. | Rekisteröimätön | Chit-Chat | 0 | 13.04.2010 22:42 |
Autohuijari liikenteessä! | Repro | Chit-Chat | 45 | 07.03.2010 23:18 |
Liikenteessä kiltisti ens viikolla | legro | Chit-Chat | 28 | 23.04.2008 14:43 |
Erilaisesti liikenteessä... | L-200 | Linkit | 4 | 23.03.2005 18:31 |
Suzna liikenteessä! | Nerd-O | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 25.07.2003 06:51 |