Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 01.01.2011, 04:11
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Pahvikeulia liikenteessä ?


Yllättävän vähän niitä on näkynyt vaikka on ollut jo kunnon pakkasia, ainoastan yksi hiace on täälläpäin pyörinyt pahvilaatikko keulaan kiinnitettynä. Taitaa olla että oppi meni perille kun viime syksynä kirjoitin tänne että vaihtakaa ne termostaatit ehjiin, niin moottori pysyy -30 asteessa yhtä lämpimänä kuin +30 asteessa.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 01.01.2011, 09:49
pastirolli pastirolli ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 20.07.07
Sijainti: Kurikka
Viestit: 2.173
Perusasetus

Muutama pahvikeula on tullut vastaan ja kaikki ovat pääasiassa olleet uudempia autoja.
__________________
"Kerran luulin olevani väärässä. Erehdyin." -Oscar Wilde-

Yritin epäonnistua. Onnistuin.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 01.01.2011, 11:05
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Pahvikeuloja tuli tossa vajana250km matkalla aikas paljonkin... Ja enemmistö niistä VAG:N vehkeitä... Ja sit tuli jokunen iso paku, tai saattohan ne olla pikkusia kuorkkejakin missä oli pahvia keulassa... Sit noit ikkunat jäässä oleviakin autoja tuli ja liikku, ja nekin VAG sukusia..
Itellä autona 2000 japanilainen, eikä siin oo keulassa pahvia eikä sit maskin allakaan... Ja dieseliä käyttävä... Ihan hyvin tarkeni lämpöä riitti, ja välillä jopa piti lämmönsäätimest vääntää viilempäänkin suuntaan...
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 01.01.2011, 11:11
Yölento Yölento ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.08.08
Sijainti: Ylä-Savo
Viestit: 1.740
Perusasetus

Yllättävän vähän tässä pienellä alalla liikkuessa näkynyt moisia, itse ei pysty pitämään mitään kun lämmöt alkaa nousta matka-ajossa jos on rekisterikilpi maskin edessä kiinni.
__________________
Siitä lähetään mihin etuveto jätetään.
www.kaivinkoneet.com
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 01.01.2011, 11:51
Heikki L:n Avatar
Heikki L Heikki L ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.09.04
Sijainti: pornainen, Finland.
Viestit: 2.690
Perusasetus

mullapa onkin pahvia hj:ssa
Termari on uuus toyotalainen mutta flekti tuntuu jäähdyttävän konetta niin pahasti että laitoin pahvin ja kyllä sillä vaikutusta on
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 01.01.2011, 12:45
vexi4x4:n Avatar
vexi4x4 vexi4x4 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 09.07.09
Sijainti: KAJAANI
Viestit: 447
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jyrden Näytä viesti
Pahvikeuloja tuli tossa vajana250km matkalla aikas paljonkin... Ja enemmistö niistä VAG:N vehkeitä... Ja sit tuli jokunen iso paku, tai saattohan ne olla pikkusia kuorkkejakin missä oli pahvia keulassa... Sit noit ikkunat jäässä oleviakin autoja tuli ja liikku, ja nekin VAG sukusia..
Itellä autona 2000 japanilainen, eikä siin oo keulassa pahvia eikä sit maskin allakaan... Ja dieseliä käyttävä... Ihan hyvin tarkeni lämpöä riitti, ja välillä jopa piti lämmönsäätimest vääntää viilempäänkin suuntaan...
totta turiset. mulla aikasemmin kaks passattia ja molemmat aina jäässä. nykyään chevy eikä tarvii turkishaalareita
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 01.01.2011, 13:39
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Jaa...


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vexi4x4 Näytä viesti
totta turiset. mulla aikasemmin kaks passattia ja molemmat aina jäässä. nykyään chevy eikä tarvii turkishaalareita
Taisitte kuulla VW aikana, että ootte laittanu saksalaisen jääkaapin... Moni siihen suuntaan kertonu jälest päin, kun on merkkiä vaihtaneet just ton talvilämmön takia... Oli se sit bensa tai diesel ollut.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 01.01.2011, 14:53
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.314
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jyrden Näytä viesti
Taisitte kuulla VW aikana, että ootte laittanu saksalaisen jääkaapin... Moni siihen suuntaan kertonu jälest päin, kun on merkkiä vaihtaneet just ton talvilämmön takia... Oli se sit bensa tai diesel ollut.
Oma auto on peltikorjaamolla ja vakuutusyhtiön piikkiin on pihalla VW Polo, perässä luke 1,4 ja bensaa polttaa. Voi kele, että lämpenee tuo auto hitaasti. Joulun aikaan kun oli pakkasta reippaat 25 astetta niin auto oli ihan jääkaappi. Nyt on leudompaa mutta ei siellä kuuma tule vieläkään. Tai no, jos se käy 15-20 min tyhjäkäyntiä ennen ajoa ja sitten ajelee puolisen tuntia niin sitten saa säätää lämpöjä vähän pienemmälle.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 01.01.2011, 15:36
Heegi:n Avatar
Heegi Heegi ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 03.04.09
Sijainti: Ylöjärvi
Viestit: 1.019
Perusasetus

ainakin näky yks hyrsler c300 täälläpäin mkiss oli pahvi viritetty keulaan ja tyhmästi piirretty tussilla hymy

toytotat yleensä lämpenee kanss vitun hiljaa.. kaverin faijall uudest ollu carina-e sitt avensis sitt auris,ja kaikki yhtä paskoja lämpeneen kaikki jollain 1.6 bensakoneella,no ei pidä vinosilmilt vaatii enempää
__________________
Vittunko mä työnnän nää perrkele ! !

Viimeksi muokannut Heegi : 01.01.2011 15:51
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 01.01.2011, 15:39
wikke:n Avatar
wikke wikke ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.04.07
Sijainti: Kupolin alla.
Viestit: 3.861
Perusasetus

Pari talvea eukon kanssa oikein bongailtu noita pahvitettuja. Yleisin ha jossa maskia peitelty näyttäisi ehdottomasta olevan Seat. Välillä ihmetelty kun uuden karheeseen autoon ei ole tehty mitään siistinpää ratkaisua kun jostain kaupan taakaa haettut Libresse ja Malboro tukkupaketin pahvin palat, ja kuva/tekstipuoli totta vitussa ulos päin.

Hauskin pahvi mitä tullut bongattua oli kiuaskivi laatikosta, oikeinpa vielä TM testivoittaja semmoisesta, ilmeisesti haavena oli siten saada hivenen lisä lämpöä...
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 01.01.2011, 15:50
Jani E:n Avatar
Jani E Jani E ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: Parkano, .
Viestit: 1.729
Perusasetus

mä olen ainakin tunkenu joka talvi joka autoon pahvia nokalle, mutta laittanu sen sinne maskin ja syylärin väliin. pysyy sie ittestään, eikä tarvi millään rautalangalla yms nippusiteellä yrittää kiinnittää
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 01.01.2011, 16:05
samisami2:n Avatar
samisami2 samisami2 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.12.04
Sijainti: Vilppula, Finland.
Viestit: 3.891
Perusasetus

Nyky dieseleissä taitaa lähes kaikissa olla ongelmia kovilla pakkasilla lämpöjen kanssa.
Subarussa (2.0TD legacy 2010) ongelma on "ratkaistu" sillä että on poistettu jäähdytysnesteiden mittari kokonaan. Testerillä katsoin -31 pakkasella niin tunnin maantie ajon aikana korkeimmillaan kävi 62'c Sekin niin että sammuti sisätilan puhaltimen. Puhallin päällä alle 55-58'c välillä. Auto seiso noin tunnin ja sama lenkki nokkaa peitettynä lämmöt 72'c ja sai jopa puhallintakin pitää päällä.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 01.01.2011, 16:07
wikke:n Avatar
wikke wikke ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.04.07
Sijainti: Kupolin alla.
Viestit: 3.861
Perusasetus

Ilmeisesti monissa uudemmissa sitä ei sinne väliin saa ängetyksi, tai sitten omistaja ei vain tiedä mistä huudi aukeaa.

Innovatiivisin kiinnitys mitä nähnyt oli kanamuna laatikkoa alhaalta kilvessä kiinni parilla pyykkipojalla ja ylhäältä "Tiikeriä tankkiin" mainostarralla konepellissä. Ei ilmeisesti ollut sitä asennellessa vapahtajalaastaria hollilla...
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 01.01.2011, 16:08
JiiPee JiiPee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Janakkala
Viestit: 6.315
Perusasetus

Kokeilin yhden talven ajan vähän yli puolet kennosta peittävää pahvia mazdarangerin nokalla. Kyllä sillä lämmöt nousi nopeammin. Nyt ei ole tullut laitettua, kun on lohkolämmitin, jolla lämmittää ja työpaikallakin saa sähköä tolpasta.

Valmetissa on koneen syylärin edessä kuskin paikalta säädettävä rullakaihdin ja se on kyllä tarpeen talvella, vaikka onkin toimiva termari. Pienennän jäähdyttimen ilmavirran pinta-alan noin 20-30 prosenttiin, eli sellainen pieni rako yläraunaan jää. Se riittää talven puu- ja lumihommissa jäähdyttämään koneen. Nollakelin paikkeilla pitää avata enemmän.

Ilman kaihdinta ei tahdo lämmöt nousta tarpeeksi jos on 10 tai enemmän pakkasta. Kiinteästi pyörivä tuuletin jäähdyttää koneen kylkiä kai liikaa kovemmilla pakkasilla.
__________________
Jukka
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 01.01.2011, 16:16
Heegi:n Avatar
Heegi Heegi ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 03.04.09
Sijainti: Ylöjärvi
Viestit: 1.019
Perusasetus

edellisess patrolliss ei olis tullu lämpöö nimeksikään vaikk olis poistanu koko jäähdyttimen..
__________________
Vittunko mä työnnän nää perrkele ! !
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 01.01.2011, 16:59
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.283
Perusasetus

Eihän uudemmissa tarvi pahvia laittaa, kun auton mukana seuraa muoviset viimasuojat joilla peitetään keulaa Ainakin citikoissa on näitä..
Tuulilasi pysyy auki kun lämmitetään sähköllä, kuski pärjää karvalakki päässä.
CDI-mersussa pärjää kun webasto käy 15-30min ennen lähtöä ja ajon aikana, ei kyllä tarvi puolen tunnin työmatkoilla lämpöä pienemmälle kääntää jos pakkasta on..
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 01.01.2011, 17:22
AVRO:n Avatar
AVRO AVRO ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.08.03
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 3.558
Perusasetus

Rellussa sai ranskistyyliin pahvin näppärästi sinne syylarin ja maskin väliin kun syylari on klipseillä kiinni. Muuten tuo ei niin tarvi pahvia, maantiellä lämpö riittää mutta esim. pidempi moottorijarrutus ramppeihin tms. viilentää pihin nakuttajan aika tehokkaasti.

Volvossa on kans osa maskista peitossa, siististi sisäpuolelta vaikka ei sillä käyttöautossa ole oikeestaan mitään väliä. Tämäkin pysyy ihan ok lämpimänä, mutta kovilla pakkasilla on halu vähentää konehuoneessa puhaltavaa kylmyyttä huohotin-, ja ahtoputkijäiden pelossa.
Ei tosin liene kaikkein hankalin tuo VAG:n vitosdieseli hyytymään, varsinkin kun ajot ovat aina pitkiä eikä mitään 2km hyppyjä.

Lieneeköhän palstoilla valiteltu (volvon)välijäähdyttimen jäätyminen lyhyttä ajoa ajavien ongelma? Meillä ei viime eikä tänä talvena ollut ongelmia vaikka kylmää on piisannut, ja pikkutiellä on pahempien sateiden jälkeen tullut lumet konepellin yli kun dyynien läpi joutunut ajamaan.

Rangessa ei ole pahvia ollut, eikä tunnu tarvitsevan.
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG.
RRC 3,9SE -90. Valkoinen.
Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa
Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto"
Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu"
Range Rover P38A -95, purkuraato
Volvo C303, muutti pois.
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 01.01.2011, 17:37
Arska-tehtaalta:n Avatar
Arska-tehtaalta Arska-tehtaalta ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.08.05
Sijainti: Retuperän Ranchi, Joutseno, Finland.
Viestit: 3.269
Perusasetus

Just tulin tallilta ihmettelemästä VAG konsernin romua.
Eipä ole ihme, ettei termostaattia vaihdeta ja ajetaan paffi keulassa, kun toi termari on aivan käsittämättömässä insinööriperseessä

Parempi paffi keulassa kuin pahvi päässä
__________________
WORRY

Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 01.01.2011, 18:11
Samsonite:n Avatar
Samsonite Samsonite ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.07.06
Sijainti: torttunotko
Viestit: 2.758
Perusasetus

Omassa oli jakopiän takana.

Ja pahvia on keula täynnä, piilossa maskin ja puskurin takana. Lämmin on mutta 5 kilsaa menee lämpiimiseen. Sitten tarkenoo vaikka paitahihasillaan ja koko akvaario pysyy huuruttomana.
__________________
"- Perusarvot kunnossa. Sanotaanko niin, että kun viimeksi tankkasin auton, niin laitoin polttoainetta tankkiin enkä pakoputkeen." T.Hakkarainen.
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 01.01.2011, 18:24
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.848
Perusasetus

Nuo uudet dieselit on niin tehokkaita hyödyntämään dieselii, ettei hukkalämpöä tule enää. Alkaa bensakoneissa oleen sama juttu. Liikenteessä kun katsoo niin kyllä siellä näyttää melkein kaikissa patonkimaan tuotteissa olevan jonkin asteinen maskisuoja. Muinoin kun täti osti uuden VW Golfin powerdieselin niin se oli kyllä aikamoinen jääkaappi talvisin. Yllättäen ei pitänyt sitä laitetta kovin pitkään. Vantaalta kun lähti vaikka Tampereelle ajaan niin vielä hämeenlinnan kohdallakaan ei ollut autossa lämmin.

Tuossa tuli firman uudella VW Caddyllä ajeltua (tais olla joku -10 pakkasta). Kyllä se ainakin kohtalaisen hyvin lämpeni (tuossa kabiinissa on kuitenkin hieman kokoa), eikä nokalle mitään maskeja ole laitettu. Tosin nokalla on 1.6 bensa kone. Mihinkään se ei kulje ja kuulemma kesäisin 5-vaihteella ja ilmastointi päällä se hyytyy.
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 01.01.2011, 18:42
helmapelti:n Avatar
helmapelti helmapelti ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 1.195
Perusasetus

Ite näin kun oli sanomalehti jätetty konepellinväliin, siinä se sitten lepatti keulalla.
Käyttöautoon laitoin pahvin syylärin ja ilmastoinninkennon väliin,siellä se pysyy hyvin piilossa.
HJsta onkin jo vaihdettu visko sähköflektiin.
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 01.01.2011, 18:52
Arska-tehtaalta:n Avatar
Arska-tehtaalta Arska-tehtaalta ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.08.05
Sijainti: Retuperän Ranchi, Joutseno, Finland.
Viestit: 3.269
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja helmapelti Näytä viesti
HJsta onkin jo vaihdettu visko sähköflektiin.
Toi pitäs tehä pajeroonkin, kun joskus joutas
__________________
WORRY

Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 01.01.2011, 19:15
Castrol:n Avatar
Castrol Castrol ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 08.07.03
Sijainti: Helsinki,Suomi
Viestit: 869
Perusasetus

Uazissa on vakiovarusteena sisältä säädettävä kaihdin on kyllä kätevä
__________________
Neljä pyörää joista suuri osa mustia ja pyöreitä.
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 01.01.2011, 19:50
vepele:n Avatar
vepele vepele ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 27.08.05
Sijainti: Suomi neidon asshole
Viestit: 2.240
Perusasetus

Itellä Jeepissä pahvi keulalla,mut vaan siks et lämmöt nousis hiukka joutusammin ku ajo on tommosta muutaman km:n pätkää.
Lämpö sisällä riittäis kyl muutenkii
__________________
Parempi haluta sellast,mitä eivoi saada,kuin saada sellasta mitä eihalua.

Istun tai kävelen,
Pylly päästää sävelen!

RRC Vakiona Ajomukavuus ja Maasto-ominaisuudet

LA CH 31 TT eli Tupla TEE




www.wuoksioffroad.com
montenegro offroad club #98
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 01.01.2011, 20:15
samisami2:n Avatar
samisami2 samisami2 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.12.04
Sijainti: Vilppula, Finland.
Viestit: 3.891
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Castrol Näytä viesti
Uazissa on vakiovarusteena sisältä säädettävä kaihdin on kyllä kätevä
Perkule kun ei taida olla enään yhtään nurkissa. Menis varmaan heittämällä subaruun

Joku uus auto oli missä automatik kaihdin löyty, mutta en muista merkkiä.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Pankkitietojen urkkijat liikenteessä. Rekisteröimätön Chit-Chat 0 13.04.2010 22:42
Autohuijari liikenteessä! Repro Chit-Chat 45 07.03.2010 23:18
Liikenteessä kiltisti ens viikolla legro Chit-Chat 28 23.04.2008 14:43
Erilaisesti liikenteessä... L-200 Linkit 4 23.03.2005 18:31
Suzna liikenteessä! Nerd-O Tekniikka & Jutustelu 0 25.07.2003 06:51


Sivu luotu: 04:14 (GMT +2).