![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Uazissa on vakiovarusteena sisältä säädettävä kaihdin on kyllä kätevä ![]()
__________________
Neljä pyörää joista suuri osa mustia ja pyöreitä. |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Itellä Jeepissä pahvi keulalla,mut vaan siks et lämmöt nousis hiukka joutusammin ku ajo on tommosta muutaman km:n pätkää.
Lämpö sisällä riittäis kyl muutenkii
__________________
Parempi haluta sellast,mitä eivoi saada,kuin saada sellasta mitä eihalua. Istun tai kävelen, Pylly päästää sävelen! RRC Vakiona Ajomukavuus ja Maasto-ominaisuudet LA CH 31 TT eli Tupla TEE www.wuoksioffroad.com montenegro offroad club #98 |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Joku uus auto oli missä automatik kaihdin löyty, mutta en muista merkkiä. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Foortin joku malli tuli tänä vuonna, jossa automatic kaihtimet keulassa.
Sais olla kaikissa uusissa autoissa sellainen!
__________________
Jeep ISORY |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Or even better, laittas sinne pikkusen sähvömotoorin kelaamaan verhoa alas ja ylös. Niinjuu ja termari sitä ohjaamaan.. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Duunin puolesta joutuu välil tekemisiin iveco daily agile mallisen kulkimen kanssa. Yli -20 pakkasessa tuntuu italian ihme vastaavan lähinnä jääkaappia. Kone lämpiää webasto päälläkin tuskallisen hitaasti.
Oma hj60 12h-t koneella on kans vähän hidas lämpeemään mut kun isolle tielle pääsee niin kyllä sitä lämpöö sit piisaa. Myös emännän v70 2.5tdi rikkinäisellä ardicilla on hiukan surkee esitys ton lämmön kannalta. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Melkein kaikki nykydieselit on niin polttoainetaloudellisia että hukkalämpöä ei juuri synny yhtään.
Tehokkuus on jopa sitä luokkaa että kun otetaan huomioon jäähdyttimen aikaansaama jäähdytysteho sekä lämmittimen kennon tuotto niin koneen käyntilämmön saattamiseen tarvitaan lisälämmitintä ![]() Ainaki pirssiporttereissa on tuplawebastot, toinen hoitaa koneen lämmityksen ja toinen sitten pitää sisätilat lämpöisinä. Auton lämpimänä pysyminen edellyttää että molemmat webastot ovat toimintakuntoisia. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Uudemmis bemareis ainakii kaihdin siel keulal mikä säätyy automaattisesti ja hienois autois on sähkösesti lämpiävät ilmanvaihto kanavat et tarkenee sisäl olla
![]() Joskus emännän kulkineesee piti pahvi laittaa, mut siin olikii termari sökö. Ja myös seatteihin saatavana merkkikohtanen keulan tuke samalainen kun joskus 70-luvulla oli. Ja pösöis se sen takii ettei se kita ime kaikkee lunta sinne konehuoneesee. Siel auton ulkonäkö ratkasee ei se et sil vois ajaa talvella. |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Heh, jotenkin epäilyttää etteikö nykydieseleissä ole lämmitys kapasiteettiä. Jos on vaikka nyky diesel joka kuluttaa 5l/100km löpöä jonka lämpöarvo on noin 42 MJ/kg, niin lämpötehoa on n 59 kW joka sitten muunnetaan rattaiden pyörittämiseen ja kaikkeen muuhun. Eiköhän siitä nyt jonkunverran pitäisi koppiinkin riittää, jos hommaan panostettaisiin.
|
#10
|
||||
|
||||
![]()
4l Jeepissä oli keulalla n. 1/4 peittävä pahvi tossa kylmimpänä aikana.
Työkaveri viritteli -94 Corollan keulaan pahvin ja kun rouva läksi seuraavana päivänä asioille niin kaheksankympin vauhdissa löi konepelti tuulilasiin ja kattoon. Oli kait isäntä saanu kuulla naispuhujaa jonkin verran...
__________________
---------------------------------------------- Team Tostanoin Facebookissa www.maasturistit.fi www.etsama.com ------Offroad team Over the Hill--------------- |
#11
|
||||
|
||||
![]()
moI!
mullakin 300tdi defe liittyi pahvikeulallisiin....lämpenee nopeammin ja pikkasen lämpösemmäksi! //Janne
__________________
discovery 1 -98 V8 projekti "Fenix" "".......British humour......!" |
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Minulla on nykyisessä ja edellisessä tdi Passatissa ollut PTC vastus jossain ilmakanavassa ja aika nopeasti nuo on sisältä lämmenneet. Toki ne kummatkin on nelivetoja, joten palaa sitä polttoainettakin hiukan etuvetoista enemmän ja lämmittäähän sekin. Ja se, kun muistaa kaasua painaa välillä enemmänkin. |
#13
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Eli raha puhuu tässäkin.....
__________________
Tumpula Racing Team |
#14
|
|||
|
|||
![]()
Paukkupakkasilla kannattaa tosiaan se keula peittää ja ite vielä pyöräytän naftasuodattimen ympärille kerroksen telttapatjaa.
Ei se ole mikään häpeä laittaa pahvia keulaan, kun kerran sillä voi välttää itsestäänselviä ongelmia. Silloin saa ja pitääkin hävetä, kun joutuu venttaamaan pakkasilla tien poskessa nokkapelti pystyssä oman saamattomuuden/ylimielisyyden takia... ![]() Itellä meni jouluaatto siihen, kun jouduin sulattelemaan tuttavan pojan autoa, koska oli ajanut liian laihoilla nesteillä, vaikka syksyllä nimenomaan käskin mittauttaa pakkasnesteiden pakkaskeston jossain huoltamolla tai korjaamolla. Pojalla oli syyläri vielä jäässä perilläkin, kun se ajoi Jyväskylästä Tampereen taakse... ![]() Jos hyttiin ei puhalla riittävästi lämpöä, niin kannattaa kokeilla näitä: - Ennen liikkeelle lähtöä kannattaa kopistaa lattiamatot irtolumesta (muuten höyrystyy ikkunat), jotta voi kääntää lämmönsäätövivun kierrättämään vain sisäilmaa. Auto lämpiää paremmin, kun lämppärin läpi ei puske sitä -20* pakkasilmaa, vaan jo plussan puolelle lämmennyttä sisäilmaa. - Aja pykälää pienemmällä vaihteella kuin normaalisti, niin kone käy lämpimämpänä ja nesteet kiertävät liukkaammin. Jos nytkyttelet menemään 60 - 70 km/h 5. vaihteella, niin varmasti on viileetä kyytiä. Lisäksi auto syö enemmän polttoainetta jos se ei lämpene normaaliin käyttölämpötilaansa (ainakin ruiskukoneissa jää "ryyppy päälle"). - Puhallus pääosin ylös ikkunoihin, jotta ne pysyvät auki. - Jos täydellä puhalluksella ei tule kunnolla kuumaa hyttiin, niin säädä puhallin 2. suurimmalle puhallukselle ja kokeile uudestaan. Jos lämmityslaitteen kenno alkaa olemaan tukoksissa, niin se jaksaa hönkiä vähän lämpöä tuolla 2. nopeimmalla vaihteella, muttei täysillä kierroksilla. Jos ei koppi lämpiä vieläkään, niin saattaa olla termostaatti hajalla. Aika monissa moottoreissa pitää olla sellainen "takalaipallinen" termostaatti, eli termostaatin persiissä on pyöreä prikka, joka sulkee siellä kannessa vastaavalla kohdalla olevan kanavan (muistaakseni esim. VW:n D6 koneet ja taitaa olla muissakin samansukuisissa koneissa). Jos tällaiseen kanteen laittaa normaalin termostaatin, niin nesteen oikea kierto häiriintyy ja tulee näitä lämmön riittämättömyysongelmia pakkasilla. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Pankkitietojen urkkijat liikenteessä. | Rekisteröimätön | Chit-Chat | 0 | 13.04.2010 22:42 |
Autohuijari liikenteessä! | Repro | Chit-Chat | 45 | 07.03.2010 23:18 |
Liikenteessä kiltisti ens viikolla | legro | Chit-Chat | 28 | 23.04.2008 14:43 |
Erilaisesti liikenteessä... | L-200 | Linkit | 4 | 23.03.2005 18:31 |
Suzna liikenteessä! | Nerd-O | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 25.07.2003 06:51 |