Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 06.09.2010, 19:07
Punanenä:n Avatar
Punanenä Punanenä ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 24.06.07
Sijainti: Lahti
Viestit: 968
Exclamation

Nokan ajoituksen vaikutukset?


Elikkä mitä vaikuttaa vääntöön ja moottorin lämpötilaan nokan aikaistaminen tai myöhästäminen?

Nokkaa ei tässä tapauksessa saa täysin oikeaan kohtaan koska ketjun hammastus ei osu siihen kohtaan.

Tuntuu että moottori kuumenee oudon lujasti kansipahvin vaihdon jälkeen ja epäilen että on kyse juurikin tuosta nokan ajoituksesta...

Moottorihan tässä tapauksessa on yksinokkainen turbobensamoottori.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 06.09.2010, 19:23
jupe69:n Avatar
jupe69 jupe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 01.05.07
Sijainti: huittinen, Finland.
Viestit: 1.106
Perusasetus

miksi ei osu jakomerkit kohdalle??????kyllä se vaikuttaa siihen moottorin käyntilämpötilaan en suosittele paljon ajeleen jos ei oo jako paikallaan.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 06.09.2010, 19:38
Punanenä:n Avatar
Punanenä Punanenä ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 24.06.07
Sijainti: Lahti
Viestit: 968
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jupe69 Näytä viesti
miksi ei osu jakomerkit kohdalle??????kyllä se vaikuttaa siihen moottorin käyntilämpötilaan en suosittele paljon ajeleen jos ei oo jako paikallaan.

Ilmeisesti nokkaketju on hieman venynyt tai jotakin koska jako on puolisen hammasta sivussa suuntaan tai toiseen
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 06.09.2010, 19:49
Daddy's Toy:n Avatar
Daddy's Toy Daddy's Toy ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 25.02.09
Sijainti: Joensuu
Viestit: 816
Perusasetus

Tarpeeksi kun ajoitus heittää niin tuppaa se bensa palamaan ainakin osittain muualla kuin sylinterissä
__________________
DADDY´S TOY
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 06.09.2010, 19:59
Killman:n Avatar
Killman Killman ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 09.02.05
Sijainti: Helsinki
Viestit: 1.463
Perusasetus

Vakionokka?


Jos vaihdoit jonkun virinokan niin ihan mahdollista ettei satu jako, niin kävi itsellenikin. Siitä sitten valitaan halutaanko piirun verran enemmän tai vähemmän dynaamista puristusta. Mutta puolihammasta ei vaikuta käytännössä juuri mitään jos ei ole joku varttimailin kisakone, lämpöongelmat johtunevat muista syistä.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 06.09.2010, 20:08
Land Cruiser:n Avatar
Land Cruiser Land Cruiser ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.01.10
Sijainti: Järvenpää
Viestit: 174
Perusasetus

Ja jos kyse on Ladan koneesta, niin harvoin osuu merkit ihan prikulleen kohilleen, vaikka olisi vakio kone uusilla jakopään kamoilla...
__________________
-LandCruiser EI OLE "Lantikka"-
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 06.09.2010, 20:18
Punanenä:n Avatar
Punanenä Punanenä ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 24.06.07
Sijainti: Lahti
Viestit: 968
Perusasetus

Niin ladan konehan tuo on.. Ja vakionokalla.

Taidan kokeilla siirtää yhden pykälän nokka-akselia ja tutkia onko parempi...
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 06.09.2010, 20:57
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Punanenä Näytä viesti
Niin ladan konehan tuo on.. Ja vakionokalla.

Taidan kokeilla siirtää yhden pykälän nokka-akselia ja tutkia onko parempi...
Muista sit pyöräyttää laakista käyntiin!
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 06.09.2010, 21:10
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.242
Perusasetus

Säätö.


Jostain kisapuljusta muinoin sai ladaan säädettävää nokkapyörää olikahan valmistaja Kent cams tai joku kehveli mutta jostai ralli puljustahan niitä kannattais kysellä. Luulis et se jako merkki ois se paras kohta ainaki vakio nokalle. Moottori dynossahan tuo selviäis mikä on vaikutus.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 06.09.2010, 23:32
Fjs-Amilo Fjs-Amilo ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.08.10
Sijainti: Turunmaa
Viestit: 77
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Punanenä Näytä viesti
Elikkä Tuntuu että moottori kuumenee oudon lujasti kansipahvin vaihdon jälkeen ja epäilen että on kyse on yksinokkainen turbobensamoottori.

Tuliko kansipahvi laitettua oikein päin,,, jos ei, niin vesi ei kierrä kaikissa kanavissa..
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 07.09.2010, 03:13
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.789
Perusasetus

kato viel tulppii ettei käy nyt laihalla. meillä johtuu kaikki lämpöongelmat seoksesta johon on tulossa korjaus just puoltuntii sitten saatiin megan piirilevy kasattuu
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 07.09.2010, 05:21
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.321
Perusasetus

En usko että vika on nokan ajoituksessa, tuskin se niin paljoa voi olla pielessä. Lämpöihin vaikuttaa enemmän seokset. Omko sulla seosmittari? Jos ei, niin osta ehdottomasti sellainen. Eivät ole kalliita enää.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 07.09.2010, 06:34
Nostokurki:n Avatar
Nostokurki Nostokurki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.09.09
Sijainti: Siilinjärvi, pohjois-savo, Suomi
Viestit: 1.310
Perusasetus

Lämpöön vaikuttaa myös sytytys, jos on liian aikaisella niin varmasti lämpenee kone.
__________________
Kuka muka on niin laiska, että jättää lauseen ke
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 07.09.2010, 14:04
G16AB G16AB ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.09.08
Sijainti: Oulun lääni
Viestit: 49
Perusasetus

Niin se on,


Aikaisella sytöllä ja laihalla seoksella voi saada bensavehkeen oireilemaan lämmönkin suhteen.

Nokan ajoituksen muuttaminen puolella hampaalla saattaa tuntua vääntöalueen ja huippukierrosten muuttumisena, ei muuta.
Jokkisväellä parasta, kokemusperäistä tietoa asiasta.

Kansipahvi, imusarjan ja kaasarin tiiviste (vuotava alipaineletku tai kalvo) ja se sytön oikea ennakko... siinähän se syksy rupeaa kulumaan.

Tjaah, unohtu vielä se itämainen termostaatti...

Viimeksi muokannut G16AB : 07.09.2010 14:07
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 09.09.2010, 19:26
Punanenä:n Avatar
Punanenä Punanenä ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 24.06.07
Sijainti: Lahti
Viestit: 968
Perusasetus

Lämpöongelmat helpotti kun siirrin nokkaa yhden pykälän aikaisemmalle ja siirsin sytkää myöhäisemmälle... Tiedä sitten oliko vaikutus minkäsyytä mutta nyt pysyy alle 90C tyhjäkäynnillä.

Seokset ovat jotakin sellaista että tulpat mustuu. Täytynee se seosmittari hommata jossain vaiheessa

Viimeksi muokannut Punanenä : 09.09.2010 19:31
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Autoveron muutoksen vaikutukset tuontiautoihin jappe Tekniikka & Jutustelu 7 22.01.2008 23:52
2lt syöttöpumpun ajoituksen vaikutus Hharri Tekniikka & Jutustelu 1 27.12.2007 19:27
Pajeron ajoituksen säätö? ases Tekniikka & Jutustelu 3 07.11.2007 20:58
KIIRE.nokan momentti? Tekniikka & Jutustelu 4 20.05.2006 20:56
TARTTIS SUIKAAN NOKAN O/M/V Muut 0 27.05.2003 10:00


Sivu luotu: 17:09 (GMT +2).