Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 31.12.2004, 16:11
5D 5D ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 31.12.04
Viestit: 7
Perusasetus

2x4->4x4


semmosta mietiskelin että mikä muu kuin järki estää muuttamasta takaveto suburbania ylivedoksi(4x4)??
onkohan runko sama? ja estääkä mikään pykälä kyseista touhua? akselithan vois vaihtaa vahvempiin...
mitkähän passais? kaikkea se vuoden vaihtuminen teettääki päässä...

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 31.12.2004, 17:09
tapsa4x4:n Avatar
tapsa4x4 tapsa4x4 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.02.03
Sijainti: lahti/hollola, Finland.
Viestit: 9.819
Perusasetus

no minkä ikäinen kyseessä,no kuitenkin on aika homma vanhoissakin takavedoissa on erillis jousitettu etupää, tarvii rakentaa ainakin uusiksi ohjaus, etu akselin kiinnitykset,vaihtaa vaihteistot sekä niiden kiinnitykset nyt heti alkuunsa sekä hommata kaikki osat.

elämä ilman swamppereita on teeskentelyä.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 31.12.2004, 18:19
5D 5D ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 31.12.04
Viestit: 7
Perusasetus


siis -83 no niin laatikkohan käy on nyt th350 siis jakolaatikko pitäs hankkia...
mutta miten etu akseliston kiinnitys runkoon? onko valmiit paikat?


Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 31.12.2004, 20:52
JanneBlomgren JanneBlomgren ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 13.01.03
Sijainti: Sipoo
Viestit: 995
Perusasetus

Ei ole valmiita paikkoja, monta reikää joutuu poraan mutta taitaa onnistua hitsaamatta, jos on nelivetoisen kaikki osat saatavilla.

Simpukkaa ei tarvitse vaihtaa, sektorivartta kääntämällä saa tavallisen ohjauksen toimimaan.

Mikään jakolaatikko ei käy suoraan takavetoiseen th350:seen, ulostuloakseli on liian pitkä, mutta "välitäytelaipan" teko ei ole hankala homma tässä tappauksessa. Etsit vaikka jonkun NP208 joka on ollut th700 perässä niin onnistuu.

Kyllä jenkki on jees!

"Idioottivarmalla" aliarvioidaan idiootteja
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 02.01.2005, 22:28
5D 5D ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 31.12.04
Viestit: 7
Perusasetus

no onko geeämmän akselit kestäviä vai kannattaisko miettiä samalla jotain vahvempaa??

Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 03.01.2005, 07:01
Gary Grand:n Avatar
Gary Grand Gary Grand ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.11.04
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 2.887
Perusasetus

Sehän riippuu akselelista...
Gämmäläiselläkin on 12-pulttinen joka kestää.
10-pulttisen kanssa on toisinaan ongelmia.

"Ei se raudan määrä, vaan se oikea mitoitus ja muoto"
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 03.01.2005, 07:32
JanneBlomgren JanneBlomgren ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 13.01.03
Sijainti: Sipoo
Viestit: 995
Perusasetus

Ja riippuu käytöstä, rengaskoosta ja muista seikoista.

Kyllä jenkki on jees!

"Idioottivarmalla" aliarvioidaan idiootteja
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 03.01.2005, 07:56
Racingrabbit:n Avatar
Racingrabbit Racingrabbit ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 27.01.04
Sijainti: Sastamala
Viestit: 4.016
Perusasetus

Osta Tuukalta koko 4x4 Suburban (ilmoitus myyntipuolella) ja ota siitä tarvittavat osat.Saat kasattua vanhoista osista vielä takavetoisen.

Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 04.01.2005, 00:19
5D 5D ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 31.12.04
Viestit: 7
Perusasetus

eiköhän tuo yks murheenkryyni riitä tähän perheeseen...mutta jos tätä jatkojaloistas niin mielenkiinto säilyis ja tuo pohjanmaan mäkinen maasto tulis tutummaksi....mitä akselia kannattais alkaa eteen ettiin 10pultti vai d44 onko muita nähty? ja miten pykälät nyt on paku.

Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 04.01.2005, 07:44
Racingrabbit:n Avatar
Racingrabbit Racingrabbit ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 27.01.04
Sijainti: Sastamala
Viestit: 4.016
Perusasetus

Ajattelin vaan jos lähdet etsimään osia nelivedon rakentamiseen yksitellen voi tulla kalliimmaksi kuin koko auton osto...Ja olisi valmis malli miten palikat tulee kiinni.

Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 04.01.2005, 14:21
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.613
Perusasetus

Lainaus:
quote:
mitä akselia kannattais alkaa eteen ettiin 10pultti vai d44 onko muita nähty? ja miten pykälät nyt on paku.

Käytännössä ovat yhtä vahvoja. Jos mä muuttaisin takapotkun Chevyn nelikoksi, etsisin jostain Broncon tai F-150:sen raadon missä on etuakselin tukivarsineen ja kiinnikkeineen. Ja Fordissahan on D44. Sais kierrejousitetun etupään. Siinä on kuitenkin oma sepittäminen että saa lehtijouset kiinni niin miksei samantien mene astetta pidemmälle. Jako-aski pitää tosin olla Fordista koska etu-akselin murikka on kuskinpuolella.

Pykälistä en sen enempää tiedä kuin että jousitustyypin vaihto on sallittu, akselityypin vaihdosta en tiedä, koska se olisi erillisjousitettu -> kiinteä.

Heikki H.
==================================================
Chevrolet K5 Blazer 6.2D+TH700+NP205+D44+12bolt
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 04.01.2005, 20:50
5D 5D ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 31.12.04
Viestit: 7
Perusasetus

kiitos just tämmösiä vinkkejä kaipasinkin.

Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 05.01.2005, 09:39
KooPee:n Avatar
KooPee KooPee ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.11.03
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 2.663
Perusasetus

Osta multa Leena, tulee samalla kottikärryllinen oikeaa asennetta ja palanen suomi-offroadin historiaa!


tai vaihdetaan?...



Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 12:54 (GMT +2).