Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   2x4->4x4 (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=7394)

5D 31.12.2004 16:11

2x4->4x4
 
semmosta mietiskelin että mikä muu kuin järki estää muuttamasta takaveto suburbania ylivedoksi(4x4)??
onkohan runko sama? ja estääkä mikään pykälä kyseista touhua? akselithan vois vaihtaa vahvempiin...
mitkähän passais? kaikkea se vuoden vaihtuminen teettääki päässä...


tapsa4x4 31.12.2004 17:09

no minkä ikäinen kyseessä,no kuitenkin on aika homma vanhoissakin takavedoissa on erillis jousitettu etupää, tarvii rakentaa ainakin uusiksi ohjaus, etu akselin kiinnitykset,vaihtaa vaihteistot sekä niiden kiinnitykset nyt heti alkuunsa sekä hommata kaikki osat.

elämä ilman swamppereita on teeskentelyä.

5D 31.12.2004 18:19


siis -83 no niin laatikkohan käy on nyt th350 siis jakolaatikko pitäs hankkia...
mutta miten etu akseliston kiinnitys runkoon? onko valmiit paikat?



JanneBlomgren 31.12.2004 20:52

Ei ole valmiita paikkoja, monta reikää joutuu poraan mutta taitaa onnistua hitsaamatta, jos on nelivetoisen kaikki osat saatavilla.

Simpukkaa ei tarvitse vaihtaa, sektorivartta kääntämällä saa tavallisen ohjauksen toimimaan.

Mikään jakolaatikko ei käy suoraan takavetoiseen th350:seen, ulostuloakseli on liian pitkä, mutta "välitäytelaipan" teko ei ole hankala homma tässä tappauksessa. Etsit vaikka jonkun NP208 joka on ollut th700 perässä niin onnistuu.

Kyllä jenkki on jees!

"Idioottivarmalla" aliarvioidaan idiootteja

5D 02.01.2005 22:28

no onko geeämmän akselit kestäviä vai kannattaisko miettiä samalla jotain vahvempaa??


Gary Grand 03.01.2005 07:01

Sehän riippuu akselelista...
Gämmäläiselläkin on 12-pulttinen joka kestää.
10-pulttisen kanssa on toisinaan ongelmia.

"Ei se raudan määrä, vaan se oikea mitoitus ja muoto"

JanneBlomgren 03.01.2005 07:32

Ja riippuu käytöstä, rengaskoosta ja muista seikoista.

Kyllä jenkki on jees!

"Idioottivarmalla" aliarvioidaan idiootteja

Racingrabbit 03.01.2005 07:56

Osta Tuukalta koko 4x4 Suburban (ilmoitus myyntipuolella) ja ota siitä tarvittavat osat.Saat kasattua vanhoista osista vielä takavetoisen.


5D 04.01.2005 00:19

eiköhän tuo yks murheenkryyni riitä tähän perheeseen...mutta jos tätä jatkojaloistas niin mielenkiinto säilyis ja tuo pohjanmaan mäkinen maasto tulis tutummaksi....mitä akselia kannattais alkaa eteen ettiin 10pultti vai d44 onko muita nähty? ja miten pykälät nyt on paku.


Racingrabbit 04.01.2005 07:44

Ajattelin vaan jos lähdet etsimään osia nelivedon rakentamiseen yksitellen voi tulla kalliimmaksi kuin koko auton osto...Ja olisi valmis malli miten palikat tulee kiinni.


HeikkiH 04.01.2005 14:21

Lainaus:

quote:
mitä akselia kannattais alkaa eteen ettiin 10pultti vai d44 onko muita nähty? ja miten pykälät nyt on paku.


Käytännössä ovat yhtä vahvoja. Jos mä muuttaisin takapotkun Chevyn nelikoksi, etsisin jostain Broncon tai F-150:sen raadon missä on etuakselin tukivarsineen ja kiinnikkeineen. Ja Fordissahan on D44. Sais kierrejousitetun etupään. Siinä on kuitenkin oma sepittäminen että saa lehtijouset kiinni niin miksei samantien mene astetta pidemmälle. Jako-aski pitää tosin olla Fordista koska etu-akselin murikka on kuskinpuolella.

Pykälistä en sen enempää tiedä kuin että jousitustyypin vaihto on sallittu, akselityypin vaihdosta en tiedä, koska se olisi erillisjousitettu -> kiinteä.

Heikki H.
==================================================
Chevrolet K5 Blazer 6.2D+TH700+NP205+D44+12bolt

5D 04.01.2005 20:50

kiitos just tämmösiä vinkkejä kaipasinkin.


KooPee 05.01.2005 09:39

Osta multa Leena, tulee samalla kottikärryllinen oikeaa asennetta ja palanen suomi-offroadin historiaa!


tai vaihdetaan?...





Sivu luotu: 16:33 (GMT +2).