![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() Kemppiä eteen vai ei?Otti suikassa etuperän pikkurattaat himppasen itteensa kalliokolistelussa: Jos ton kempittää mikä olis nyt nopein ja halvin ratkasu niin mikäs hajoo seuraavaks? -Napalukot -Vetarit -Ristikot Ristikoita veikkaisin ite.. Kääntyvyyttä tossa ei ole nytkään, kempillä ei varmaan sitäkään? Jos jollain on ylimääräsiä rattaita niin vois tarjota.. Edittiä: Jos ton kempittäis tossa paikallaan ja heittäis taakse? Vai saako tota purettua jos sen tempasee kiinni?
__________________
Broken Back Team #1 Viimeksi muokannut SamiN : 19.05.2010 21:57 Perustelu: lisäkyssäri +typoja |
#2
|
||||
|
||||
![]()
öö-- dana 44? jos sen tossa kempität etkä onnistu hitsaan vetareita vahingossa pikkupyöriin onnistuu sen purkaminen...
kääntyminen on varmaan yhtä hyvää kemppietuperälläkin kuin mitä se olis ilman rattia ja simpukkaa... |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Kemppaa se ja laita taakse. Tai oikeastaan kemppaa takaperä ja laita eteen lock-right tai aussie, kuorethan tossa tasauspyörästössä on ehjät, ellei sit poskirattaat ole kaivaneet itelleen tilaa ja lock-righti ei toimi.
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Kerran toi tuli vastaavassa tilanteessa hätäpäissään tehtyä,
kun kiire oli ajamaan päästä. Kyllä alkoi etenemään, mutta enempi sinne minne halusi. Talven liukkailla vielä kesti, mutta kun lumet lähti niin meni sitten molemmat murroksetkin samalla kertaa. Säästä ittes monelta harmilta ja korjaa vaan jotenkin "oikeesti". |
#5
|
||||
|
||||
![]()
luulis d44 keissejä löytyvän nurkista ympäri kylää tai takaperästä kitka eteen ja kemppi tosta taakse jos halvalla haluaa.
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
mulla oli luxissa yhteen vaiheeseen tosi tiukalle vedetty kitka edessä....ja kun luxi ei ole hirmu notkee muutenkaan niin aika synkkää oli sellasella veivata. pakkia, ja taas pakkia, ja sit vielä ihan pikku pakki vaan jne. ja ei aussie eikä muutkaan ton tyypin lukot ole eteen tarkoitettu jos yhtään nautiskella meinaa. joko kytkettävä eteen tai sit ei ollenkaan vaikka etenemisen kustannuksella!!
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
laitat ton kempitettynä taakse ja takamurikka eteen..
![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Ei mulla jeepissä kasvanu kääntösäde kun noin puol metrii! Mut talvellä rinteessä ajo poikittain ja kääntö ylämäkeen mahdoton yhtälö kesällä ei ongelmia. Etuakseli vaihtuu ni katotaan leiman jälkeen hitsaanko sen jos turhautuu ku ei enää pääse yhtään mihinkään. ihan helvetisti se kulkuun vaikuttaa! Vielä toistaiseksi mennää pers aukisten ratkaisuilla
![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Rapakon takana noi hitsatut etuperät ja spoolit takana taitaa olla kovaa huutoa. Suuri maa, suuri kääntösäde.
![]()
__________________
Juho Haapakorpi Kaukas 4x4'n ski |
#10
|
|||
|
|||
![]() Kemppi edessä?
Ei kuulosta oikein hyvältä, varsinkaan jos kytkettävä neliveto.
Puskee varmaan tosi kovasti, ja rohkenen epäillä että vetonivelet loppuu ennen aikojaan. -> jos kempität tuon ja pistät taakse? Hitsaa tasauspyörästö irrallaan, ilman lautaspyörää seuraavasti: -Kiilaa hammaspyörät mahdollisimman kauas toisistaan esim. tampeilla ja nauloilla. -hitsaa pieninä pätkinä hammaspyörät yhteen, kaikista 8 kohdasta vuorotellen liikaa kuumumista välttäen, välillä jäähdytellen.(pystyykö hitsaamaan molemmilta puolilta?) - varo hitsaamasta poskipyörän pooreja pilalle, vetari pitää sopia paikoilleen Mahdollisine c-sokkineen. Esim bj:n puolikevennettyssä takaperässä tasauspyörästöpakettiin pitää saada keskiholkki paikoilleen c- sokkien asennuksen jälkeen, täyskevennetty sikäli helpompi -itse en hitsannut tuota pyöräpakettia ollenkaan kuoriin, vaan pelkästään tukevasti yhteen, katukäytössä laakerit paljon pitkäikäisempiä, sillä kaikki näkemäni "umpeenhitsaukset" ovat vääntäneet tasauspyörästön kuoret mutkalle. -Oikealla puikolla hitsatessa lujempi kuin mig:llä, mutta kuonajäämät irrotessaan tuhoaa laakerit. Ja itse laittaisin tosi tehokkaan magneettiroput, tai peräti irtomagneetti akseliputken pohjalle Puuttuuko noista sinun kuvista tasauspyörästön keskitapin lukituspultti ja onhan molempien pienten tasauspyörien laakeri/shimmilevy paikallaan? (kuvasta en näe alemman pikkupyörän shimmilevyä, enpä tiedä onko sitä suikassa? ollenkaan) |
#11
|
|||
|
|||
![]()
Ei kukaan ole kokeillut kempia+ harvempaa välitystä eteen?
Tuohan on aika yleistä 4x4 työkoneissa jossa ajetaan kokoajan kaikki lukot päällä. Suurissa vauhdeissa ei tietysti toimi mutta pelkässä rokki offroad laitteessa tällä ei olisi väliä. Tossa pihassa makaa etuperävikainen laitos johon tätä parin kaljan ääressä visioitiin |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan Lj:n vetoakselit eteen (-88) | -Stedt- | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 06.03.2010 23:48 |
Myyty Lumilevy eteen. | 454SS | O/M/V Muut | 5 | 23.12.2009 19:28 |
aussie eteen | fourwheeler | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 11.06.2006 21:27 |
O: HJ:n jousipakat eteen | Donut | O/M/V Muut | 4 | 04.12.2005 20:27 |
Kemppilukko eteen?? | Wago-78 | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 11.11.2003 15:52 |