Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Kemppiä eteen vai ei? (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=72169)

SamiN 19.05.2010 21:30

Kemppiä eteen vai ei?
 
Otti suikassa etuperän pikkurattaat himppasen itteensa kalliokolistelussa:

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=59966

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=59965

Jos ton kempittää mikä olis nyt nopein ja halvin ratkasu niin mikäs hajoo seuraavaks?

-Napalukot
-Vetarit
-Ristikot

Ristikoita veikkaisin ite..

Kääntyvyyttä tossa ei ole nytkään, kempillä ei varmaan sitäkään?

Jos jollain on ylimääräsiä rattaita niin vois tarjota..

Edittiä: Jos ton kempittäis tossa paikallaan ja heittäis taakse? Vai saako tota purettua jos sen tempasee kiinni?

Rytari 20.05.2010 05:45

öö-- dana 44? jos sen tossa kempität etkä onnistu hitsaan vetareita vahingossa pikkupyöriin onnistuu sen purkaminen...

kääntyminen on varmaan yhtä hyvää kemppietuperälläkin kuin mitä se olis ilman rattia ja simpukkaa...

veijon-esso 20.05.2010 05:57

Kemppaa se ja laita taakse. Tai oikeastaan kemppaa takaperä ja laita eteen lock-right tai aussie, kuorethan tossa tasauspyörästössä on ehjät, ellei sit poskirattaat ole kaivaneet itelleen tilaa ja lock-righti ei toimi.

Rekisteröimätön 20.05.2010 14:54

Kerran toi tuli vastaavassa tilanteessa hätäpäissään tehtyä,
kun kiire oli ajamaan päästä. Kyllä alkoi etenemään, mutta enempi
sinne minne halusi. Talven liukkailla vielä kesti, mutta kun lumet lähti niin
meni sitten molemmat murroksetkin samalla kertaa.
Säästä ittes monelta harmilta ja korjaa vaan jotenkin "oikeesti".

tiipe 20.05.2010 16:35

luulis d44 keissejä löytyvän nurkista ympäri kylää tai takaperästä kitka eteen ja kemppi tosta taakse jos halvalla haluaa.

lepoantti 20.05.2010 16:54

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rytari (Viesti 670340)
öö-- dana 44? jos sen tossa kempität etkä onnistu hitsaan vetareita vahingossa pikkupyöriin onnistuu sen purkaminen...

kääntyminen on varmaan yhtä hyvää kemppietuperälläkin kuin mitä se olis ilman rattia ja simpukkaa...

mulla oli luxissa yhteen vaiheeseen tosi tiukalle vedetty kitka edessä....ja kun luxi ei ole hirmu notkee muutenkaan niin aika synkkää oli sellasella veivata. pakkia, ja taas pakkia, ja sit vielä ihan pikku pakki vaan jne. ja ei aussie eikä muutkaan ton tyypin lukot ole eteen tarkoitettu jos yhtään nautiskella meinaa. joko kytkettävä eteen tai sit ei ollenkaan vaikka etenemisen kustannuksella!!

mäksä 20.05.2010 17:29

laitat ton kempitettynä taakse ja takamurikka eteen..:cool:

niko69 20.05.2010 18:06

Ei mulla jeepissä kasvanu kääntösäde kun noin puol metrii! Mut talvellä rinteessä ajo poikittain ja kääntö ylämäkeen mahdoton yhtälö kesällä ei ongelmia. Etuakseli vaihtuu ni katotaan leiman jälkeen hitsaanko sen jos turhautuu ku ei enää pääse yhtään mihinkään. ihan helvetisti se kulkuun vaikuttaa! Vielä toistaiseksi mennää pers aukisten ratkaisuilla :(

HRD 20.05.2010 18:07

Rapakon takana noi hitsatut etuperät ja spoolit takana taitaa olla kovaa huutoa. Suuri maa, suuri kääntösäde. :D

BJ-40/76 21.05.2010 18:07

Kemppi edessä?
 
Ei kuulosta oikein hyvältä, varsinkaan jos kytkettävä neliveto.

Puskee varmaan tosi kovasti, ja rohkenen epäillä että vetonivelet loppuu ennen aikojaan.

-> jos kempität tuon ja pistät taakse?

Hitsaa tasauspyörästö irrallaan, ilman lautaspyörää seuraavasti:

-Kiilaa hammaspyörät mahdollisimman kauas toisistaan esim. tampeilla ja nauloilla.

-hitsaa pieninä pätkinä hammaspyörät yhteen, kaikista 8 kohdasta vuorotellen liikaa kuumumista välttäen,
välillä jäähdytellen.(pystyykö hitsaamaan molemmilta puolilta?)

- varo hitsaamasta poskipyörän pooreja pilalle, vetari pitää sopia paikoilleen Mahdollisine c-sokkineen.
Esim bj:n puolikevennettyssä takaperässä tasauspyörästöpakettiin pitää saada keskiholkki paikoilleen c- sokkien asennuksen jälkeen, täyskevennetty sikäli helpompi

-itse en hitsannut tuota pyöräpakettia ollenkaan kuoriin, vaan pelkästään tukevasti yhteen, katukäytössä
laakerit paljon pitkäikäisempiä, sillä kaikki näkemäni "umpeenhitsaukset" ovat vääntäneet tasauspyörästön kuoret mutkalle.

-Oikealla puikolla hitsatessa lujempi kuin mig:llä, mutta kuonajäämät irrotessaan tuhoaa laakerit.

Ja itse laittaisin tosi tehokkaan magneettiroput, tai peräti irtomagneetti akseliputken pohjalle

Puuttuuko noista sinun kuvista tasauspyörästön keskitapin lukituspultti ja onhan molempien pienten tasauspyörien laakeri/shimmilevy paikallaan? (kuvasta en näe alemman pikkupyörän shimmilevyä, enpä tiedä onko sitä suikassa? ollenkaan)

-wj- 23.05.2010 21:19

Ei kukaan ole kokeillut kempia+ harvempaa välitystä eteen?
Tuohan on aika yleistä 4x4 työkoneissa jossa ajetaan kokoajan kaikki lukot päällä. Suurissa vauhdeissa ei tietysti toimi mutta pelkässä rokki offroad laitteessa tällä ei olisi väliä.

Tossa pihassa makaa etuperävikainen laitos johon tätä parin kaljan ääressä visioitiin


Sivu luotu: 21:31 (GMT +2).