Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 08.05.2010, 17:42
Mara83 Mara83 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.10.08
Sijainti: Ristijärvi
Viestit: 151
Perusasetus

Hilux 2.4 D -93 latausongelma ja pumppuvuoto..


Nonni tuli taas alettua Toyota mieheksi muutaman pajerolla ajo kuukauden jäläkeen, mutta hetihän sitä tuli "uuden" vehkeen kanssa ongelmaa, Elikkäpä tollasta :

- Vuotaa polttoainetta tipottain tyhjäkäynnillä jostain pumpun juuresta, letkut jne. pitäs olla OK.. Onko ideaa mistä johtuu?

- Ajelin kotia eilen sillä yli 100 km. toimi ihan ongelmitta, aamullakin lähti iloisesti käyntiin. Laittoinpa sitten jenkkavehkeen paikalleen. Kävin ajeleen, mutta kappas kun käynnistin vähän ajan päästä uudelleen pyöritti huonosti. Ja nyt ei lähe ilman apuvirtaa käyntiin.. Akkujen kunnosta en osaa sanoa ku ei ole mittaria, mutta auton oman mittarin mukaan lataa siinä 16V. Kun ottaa jommalta kummalta akulta niin näyttää 25.9V ja kierroksilla 26,4 V. Siis täh? Eihän tossa ole 24V jännitettä??

( Radion johto ei ole alkuperäispistokkeista vaan akulta suoraan vedetty ja maadotuksen laitoin kojelaudan kiinnikkeisiin, et en tiiä pitäskö sen vaikuttaa??)

Kaverin HJ80:sessä oli samanlaisia latausongelmia, mut ne loppu ku seinään yhtäkkiä ku latas akkuja muutaman kerran.

- Lämpömittari ei toimi.. voisko olla anturi vika??

- Kerää lämpimänä aika paljon painetta jäähyttimeen? Onko se ihan normaalia nuissa toyotan dieseleissä?

Mikähän varustetaso tms. tossa autossa on ku siinä on ne kiekka, öljynpaine,lataus, lämpötila, mittari, keskikonsoli, tavaratilassa alkuperäiset pehmeät matot, takana tuhkakupit, ratin säätö jne.jne. ku ollu pari hiluxsia ennenki mutta niissä ole ollu juuri mitään varusteita..?

Auto on kyllä muutenki siisti kampe on valmiiksi, putkia joka paikassa ja yleisilmeeltään ihan siistinnäköinen ja tekniikaltaan hyvän oloinen, eikä ruostunu piloille

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 08.05.2010, 17:47
tessu tessu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 31.03.10
Sijainti: Ylitornio
Viestit: 149
Perusasetus

Tojota alkaa yleensä vuotaan naftaa kaasuvivun tyvestä...
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 09.05.2010, 08:49
AnttiH:n Avatar
AnttiH AnttiH ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 22.01.06
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 242
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mara83 Näytä viesti

- Lämpömittari ei toimi.. voisko olla anturi vika??

- Kerää lämpimänä aika paljon painetta jäähyttimeen? Onko se ihan normaalia nuissa toyotan dieseleissä?
Oisko edellinen omistaja nyppässy lämpömittarin piuhan irki ihan tuon jälkimmäisenämainitun syyn vuoksi ;D

Kuinka paljon on paljon? Painettahan noihin lämpösenä syntyy aina. Ajele jonkun aikaa ja kattele häviääkö vettä. Jos häviää ja kerää paineita niin peli kutakuinkin selvä...
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 09.05.2010, 10:33
Toyota Hilux Toyota Hilux ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 26.03.10
Sijainti: Haukipudas
Viestit: 6
Perusasetus

Mulla ainakin omassa hiluxissa loppu syöttöpumpulta vuodot,kun vaihdoin kaasuvivulle o-renkaan ja samalla syöttöpumpun kannen tiivisteen.Eikä ollu kovin kalliit osat n 3 euroa yhteensä.Mut oma hommansa vaihtaa.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 09.05.2010, 16:56
Mara83 Mara83 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.10.08
Sijainti: Ristijärvi
Viestit: 151
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja AnttiH Näytä viesti
Oisko edellinen omistaja nyppässy lämpömittarin piuhan irki ihan tuon jälkimmäisenämainitun syyn vuoksi ;D

Kuinka paljon on paljon? Painettahan noihin lämpösenä syntyy aina. Ajele jonkun aikaa ja kattele häviääkö vettä. Jos häviää ja kerää paineita niin peli kutakuinkin selvä...
Kyllä ne johdot oli paikoillaan. Pittää vaihtaa se anturi.
No sillain et "pof" kuuluu ku aukaisee korkin ja vähän nostaa vettä pintaan.. Mut ihan täynnä se näytti olevan ja oikean väristä nestettä. Jos saa sen mittarin toimiin niin näkkee sit mihin nousee lämmöt
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 09.05.2010, 17:01
Mara83 Mara83 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.10.08
Sijainti: Ristijärvi
Viestit: 151
Perusasetus

Joo..


Pittää kysyä saako DTurusellle aikaa niin jos kävis näyttään ku ei se siitä yläpuolelta vuoda ainakaan näkyvästi, vissiin sieltä takapäästä tihkuu...

Mutta tosiaan tohon lataus juttuun akut oli ainakin ihan tyhjät ja alko heti kiehuun ku vähän aikaan laturissa oli. Et oisko toi diodi menny sieltä ja vetäny ne oikkariin?? Mittasin vissiin vähän väärin eli vaihtovirralla ja tuliki kaks kertanen luku mittariin Pittää mitata uudestaan ku kerkiää..
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 09.05.2010, 21:05
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mara83 Näytä viesti
Vuotaa polttoainetta tipottain tyhjäkäynnillä jostain pumpun juuresta, letkut jne. pitäs olla OK.. Onko ideaa mistä johtuu?
Kaasuvivun (ja sen HOLKKI) on helppo vaihtaa itte, saa samalla "haltuun" miten saa säädettyä tyhjäkäynnin kohdalleen...

Samoin voi vuotaa rungon alaosassa olevista "luukkujen" O-renkaista, samoin helpot vaihtaa!

JOS VUOTAA pumpun takapäästä, niin EHDOTTOMASTI pumppu pajalle, tarvii purkaa koko toosa ja laittaa uudet laakerit ja tiivisteet. Samalla tulee pumppu ajettua penkissä!!!

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mara83 Näytä viesti
auton oman mittarin mukaan lataa siinä 16V.
Diodi rikki tai säädin entinen --> ja akku ihan kohta perään, kun on keittänyt sen pas...si

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mara83 Näytä viesti
Kerää lämpimänä aika paljon painetta jäähyttimeen?
Niin pitääkin jottei keitä jo 100*C vaan 110-120*C (tämän takia korkkia EI SAA AVATA kun kone käy kuumana!!! Vedet roiskahtaa silmille!!!)
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 11.05.2010, 10:51
Mara83 Mara83 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.10.08
Sijainti: Ristijärvi
Viestit: 151
Perusasetus

Jeah


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mikki Näytä viesti
Kaasuvivun (ja sen HOLKKI) on helppo vaihtaa itte, saa samalla "haltuun" miten saa säädettyä tyhjäkäynnin kohdalleen...

Samoin voi vuotaa rungon alaosassa olevista "luukkujen" O-renkaista, samoin helpot vaihtaa!

JOS VUOTAA pumpun takapäästä, niin EHDOTTOMASTI pumppu pajalle, tarvii purkaa koko toosa ja laittaa uudet laakerit ja tiivisteet. Samalla tulee pumppu ajettua penkissä!!!

Joo pittää käyttää pajalla niin ossaavat sanoa et mikä vikana.




Diodi rikki tai säädin entinen --> ja akku ihan kohta perään, kun on keittänyt sen pas...si

- Ne akut on ainaki finaalissa. Ku latas muutaman minuutin niin alko kiehuun.. Mutta ku lataa ainakin sen oman mittarin mukaan, niin menisköhän pelkkien akkujen vaiholla? Diodisiltaa ei kuulemma voi vaihtaa et pitää ostaa koko laturi könttänä. Jos tosiaan sääin rikki niin pitäs vilkkua kaikki valot mittaristossa (kuulemma)...??



Niin pitääkin jottei keitä jo 100*C vaan 110-120*C (tämän takia korkkia EI SAA AVATA kun kone käy kuumana!!! Vedet roiskahtaa silmille!!!)
OK
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 12.05.2010, 07:17
Mara83 Mara83 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.10.08
Sijainti: Ristijärvi
Viestit: 151
Angry

No joo


Vaihoin noi uudet akut nytten, mutta ei vissiinkään lataa tyhjäkäynnillä ku näyttää 12.7V.. Kierroksia antaa niin nostaa melekee 16 V. Auton oman mittarin mukaan lataa koko ajan sen 16V????
Missähän ihmeessä toi vika voi olla en usko et on ainoa Hiluxi laatuaan et tekee tollasta???
Hiilet oli laturissa ainakin ihan OK. Voiko siis säätäjä olla sökö? Etten turhaan menis ostaan sitä uutta laturia ku se ei ole ihan ilimanenkaan....

Onko muuten normaalia ku kytkee akun kengät niin keskuslukitus naksahtaa sillain voimakkaasti? Alkoin tarkemmin tutkiin niin radion virta on otettu siitä samasta mistä keskuslukituksen sulake on..
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 12.05.2010, 08:08
AnttiH:n Avatar
AnttiH AnttiH ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 22.01.06
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 242
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mara83 Näytä viesti
Hiilet oli laturissa ainakin ihan OK. Voiko siis säätäjä olla sökö? Etten turhaan menis ostaan sitä uutta laturia ku se ei ole ihan ilimanenkaan....
Voi olla ja onkin, ellei tyhjäkäynnillä lataa ja kierroksilla työntää hullunviisiin. Yleensä laturin saa korjattua, ei tarvitse ostaa uutta. Sitten kannattaa laakeroida samalla vaivalla, ei ole kovin kallis homma, kun vertaa uuden laturin hintaan, laittaa vanhaan uudet kalut. Jos ei taidot tai kärsivällisyys riitä, niin kysele vaihtolaturia jostain autosähköpajalta.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Outo latausongelma SKO Tekniikka & Jutustelu 5 08.11.2010 07:18
UAZ Latausongelma Ricambi Tekniikka & Jutustelu 15 30.10.2010 21:14
Latausongelma??? jallu80 Tekniikka & Jutustelu 11 20.01.2010 14:03
Bertan latausongelma pecosbill Tekniikka & Jutustelu 12 31.10.2005 11:29
bj40 latausongelma Rojota Tekniikka & Jutustelu 4 22.09.2005 20:06


Sivu luotu: 15:53 (GMT +2).