![]() |
Hilux 2.4 D -93 latausongelma ja pumppuvuoto..
Nonni tuli taas alettua Toyota mieheksi muutaman pajerolla ajo kuukauden jäläkeen, mutta hetihän sitä tuli "uuden" vehkeen kanssa ongelmaa, Elikkäpä tollasta :
- Vuotaa polttoainetta tipottain tyhjäkäynnillä jostain pumpun juuresta, letkut jne. pitäs olla OK.. Onko ideaa mistä johtuu? - Ajelin kotia eilen sillä yli 100 km. toimi ihan ongelmitta, aamullakin lähti iloisesti käyntiin. Laittoinpa sitten jenkkavehkeen paikalleen. Kävin ajeleen, mutta kappas kun käynnistin vähän ajan päästä uudelleen pyöritti huonosti. Ja nyt ei lähe ilman apuvirtaa käyntiin.. Akkujen kunnosta en osaa sanoa ku ei ole mittaria, mutta auton oman mittarin mukaan lataa siinä 16V. Kun ottaa jommalta kummalta akulta niin näyttää 25.9V ja kierroksilla 26,4 V. Siis täh? Eihän tossa ole 24V jännitettä?? ( Radion johto ei ole alkuperäispistokkeista vaan akulta suoraan vedetty ja maadotuksen laitoin kojelaudan kiinnikkeisiin, et en tiiä pitäskö sen vaikuttaa??) Kaverin HJ80:sessä oli samanlaisia latausongelmia, mut ne loppu ku seinään yhtäkkiä ku latas akkuja muutaman kerran. - Lämpömittari ei toimi.. voisko olla anturi vika?? - Kerää lämpimänä aika paljon painetta jäähyttimeen? Onko se ihan normaalia nuissa toyotan dieseleissä? Mikähän varustetaso tms. tossa autossa on ku siinä on ne kiekka, öljynpaine,lataus, lämpötila, mittari, keskikonsoli, tavaratilassa alkuperäiset pehmeät matot, takana tuhkakupit, ratin säätö jne.jne. ku ollu pari hiluxsia ennenki mutta niissä ole ollu juuri mitään varusteita..? Auto on kyllä muutenki siisti kampe on valmiiksi, putkia joka paikassa ja yleisilmeeltään ihan siistinnäköinen ja tekniikaltaan hyvän oloinen, eikä ruostunu piloille :D |
Tojota alkaa yleensä vuotaan naftaa kaasuvivun tyvestä...
|
Lainaus:
Kuinka paljon on paljon? Painettahan noihin lämpösenä syntyy aina. Ajele jonkun aikaa ja kattele häviääkö vettä. Jos häviää ja kerää paineita niin peli kutakuinkin selvä... |
Mulla ainakin omassa hiluxissa loppu syöttöpumpulta vuodot,kun vaihdoin kaasuvivulle o-renkaan ja samalla syöttöpumpun kannen tiivisteen.Eikä ollu kovin kalliit osat n 3 euroa yhteensä.Mut oma hommansa vaihtaa.
|
Lainaus:
No sillain et "pof" kuuluu ku aukaisee korkin ja vähän nostaa vettä pintaan.. Mut ihan täynnä se näytti olevan ja oikean väristä nestettä. Jos saa sen mittarin toimiin niin näkkee sit mihin nousee lämmöt |
Joo..
Pittää kysyä saako DTurusellle aikaa niin jos kävis näyttään ku ei se siitä yläpuolelta vuoda ainakaan näkyvästi, vissiin sieltä takapäästä tihkuu... :mad:
Mutta tosiaan tohon lataus juttuun akut oli ainakin ihan tyhjät ja alko heti kiehuun ku vähän aikaan laturissa oli. Et oisko toi diodi menny sieltä ja vetäny ne oikkariin?? Mittasin vissiin vähän väärin eli vaihtovirralla ja tuliki kaks kertanen luku mittariin :o Pittää mitata uudestaan ku kerkiää.. |
Lainaus:
Samoin voi vuotaa rungon alaosassa olevista "luukkujen" O-renkaista, samoin helpot vaihtaa! JOS VUOTAA pumpun takapäästä, niin EHDOTTOMASTI pumppu pajalle, tarvii purkaa koko toosa ja laittaa uudet laakerit ja tiivisteet. Samalla tulee pumppu ajettua penkissä!!! Lainaus:
Lainaus:
|
Jeah
Lainaus:
|
No joo
Vaihoin noi uudet akut nytten, mutta ei vissiinkään lataa tyhjäkäynnillä ku näyttää 12.7V.. Kierroksia antaa niin nostaa melekee 16 V. Auton oman mittarin mukaan lataa koko ajan sen 16V????
Missähän ihmeessä toi vika voi olla en usko et on ainoa Hiluxi laatuaan et tekee tollasta??? Hiilet oli laturissa ainakin ihan OK. Voiko siis säätäjä olla sökö? Etten turhaan menis ostaan sitä uutta laturia ku se ei ole ihan ilimanenkaan.... :confused: Onko muuten normaalia ku kytkee akun kengät niin keskuslukitus naksahtaa sillain voimakkaasti? Alkoin tarkemmin tutkiin niin radion virta on otettu siitä samasta mistä keskuslukituksen sulake on.. |
Lainaus:
|
Sivu luotu: 12:54 (GMT +2). |