Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 03.05.2010, 18:02
Ragnar Ragnar ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 03.05.10
Sijainti: Kempele
Viestit: 5
Perusasetus

Mitä kannattaa HJ:ta ostaessa tutkia?


Tervehdys kaikille offimiehille.

Olen aivan pienestä asti haaveillut omasta maasturista, mutta koskaan ei sellaiseen ole ollut varaa.

Nyt isona kun on töissä, niin saattaisi ollakin varaa laittaa lopultakin oma maasturi, ja hoojii kiinnostaisi kovasti. Ongelmana on että en ole koskaan omistanut dieselautoa, tai nelivetoautoa. Maasturista puhumattakaan.

Kumpi teidän mielestänne kannattaa hankkia? HJ60 (pyöreät valot, eikö?) vai Hj61 (neliskanttiset valot, suoraruiskudiesel, turbo?)

Haen HJ:tä korotettuna, ja jonkinlaisilla maasto-ominaisuuksilla, mutta mikään offroad-friikki en ehkä vielä halua olla. Siksi haluaisinkin oman tulevan Hj:ni toimivan myös jokapäiväisenä töissäkäyntiautona / kauppakassina. Lujaa ei sillä tarvi päästä, ku ei suomessa saa ajaa yli satasta kumminkaan. Korotus on mielestäni tarpeellinen koska monet paikat kotiseudullani ovat normiauton saavuttamattomissa joko kostealla tai lumisella säällä. Metsäteitä siis pitää päästä kulkemaan myös hangessa / mudassa. Mikä rengaskoko siis?

Haluaisin mielelläni kuulla kokeneiden konkareiden mielipiteitä molemmista moottoreista / korimalleista, ja niiden hyvistä / huonoista puolista. Muutenkin minulla on teille itsestäänselviä asioita koskevia kysymyksiä, joihin vastauksia olisi mukava saada ennenkuin koko suunnitelma räjähtää silmille ennen ensimmäistä koeajoa. Niitä seuraavaksi:


Kauanko tuollaiset normaalit All Terrain / Mud terrain renkaat kestävät kulutusta? Kuinka usein uusia renkaita pitää ostaa? Ajan normaalisti n. 20tkm vuodessa, ja jos jokavuosi pitää sijoittaa se tonni uusiin kummeihin, on ehkä harkinnan paikka kannattaako hoojiitä vielä laittaakaan.

Kulutus / vero? Normaalit kustannukset? Paljonko perus hoojiissä on vakuutus / vero? Miten pakettiautoksi / huoltoautoksi rekisteröinti vaikuttaa veroon? Numeroita, isot pojat, pliis. =D

No entäs sitten ne hoojiin heikoimmat lenkit? Mitkä ominaisuudet hoojiissä tulee kalliiksi remontoida? Mitkä asiat hoojiissä pitää ehdottomasti olla kunnossa että autolla voi kuvitellakaan ajavansa vakavissaan?


Siinäpä noita alkajan kysymyksiä, toivottavasti ette pillastu itsestäänselvien kyselemisestä. =)

Hyvää kevättä ja leveitä hymyjä meille isoille pojille.


~R~

Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
suomessa aletaan jo tutkia poliisiautojen hurjia ylinopeuksia. toyota4x4 Chit-Chat 22 09.11.2010 23:19
Romuajoneuvosta 500e/200e ostaessa käytetyn auton. Bruno Tekniikka & Jutustelu 5 20.09.2006 20:00
Mitä kannattaa maksaa hj:stä? amis Tekniikka & Jutustelu 9 03.07.2006 16:49
Mitä kannattaa maksaa HJ-60 1981? wallu Chit-Chat 16 17.08.2005 13:45
Mitä sieltä tv:sta kannattaa katsoa? MäIte URL 4 15.07.2004 07:24


Sivu luotu: 09:35 (GMT +2).