Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 02.04.2010, 09:15
Nevakiitäjä:n Avatar
Nevakiitäjä Nevakiitäjä ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.10.06
Sijainti: Lapua, Finland.
Viestit: 112
Perusasetus

Sektori varren etäisyyrellä merkitystä


Kertokaa onko sektorivarren etäisyydellä merkitystä akseliin ,
Jos rairetanko on suorassa syökö voimaa ohjauksesta ,
Jos sektori varsi on kauempana akselista ja rairetanko työntää tavallaan taaksepäin onko voimaa enempi
Kertokaas kokeneemmat onko mitään väliä

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 02.04.2010, 09:40
Nevakiitäjä:n Avatar
Nevakiitäjä Nevakiitäjä ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.10.06
Sijainti: Lapua, Finland.
Viestit: 112
Perusasetus

Eli tästä olis kyse
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 02.04.2010, 10:19
Sutsu Sutsu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.01.10
Sijainti: Liminka
Viestit: 180
Perusasetus

Paras on jos kaikki vaakakulmat on 90 astetta ja pystykulmat 0 astetta silloin kun pyörät suorassa eteenpäin. Tällöin keskiosa on vahvin ja molemmat äärilaidat keskenään yhtä vahvoja. Jos jokin kulma poikkeaa nuista arvoista, niin keskialue heikkenee (tosin pieniä kulmia ei ratissa oleva huomaa) ja myös äärilaidat tulevat keskenään eri tehoisiksi. Kuvan esimerkissä jos viet kääntäjää akselin etupuolelle, niin oikealle kääntäessä on enemmän voimaa kuin vasemmalle kääntäessä.
__________________
Katu-uskottavuus, maasturin tärkein ominaisuus!!
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 02.04.2010, 12:33
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

On sillä sen verran, jotta linjan tulee olla mahdollisimman suora, koska oikealle kääntäessä välivarsi "puristuu" ja samalla jos pyörä on jumissa, niin tanko taittuu (tai nivel paukahtaa).
Kuvan perusteella näkyy alkavaa "banaania" jo olemaan, joka sitten notkahtaa tiukassa käännössä/paikassa..
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 02.04.2010, 13:35
Nevakiitäjä:n Avatar
Nevakiitäjä Nevakiitäjä ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.10.06
Sijainti: Lapua, Finland.
Viestit: 112
Perusasetus

Se miksi tätä pahkuloin on se etu akseli oli ennemis 15 cm taaempana ja ohjaus mielestäni oli silloin
köykäisempi nyt ohjaus tuntuu kankealta , heiluttelee ja nostelee hirveästi autoa missä vika,
voiko akselin paikka vaikuttaa näin hurjasti kun rairetanko on melkein suorassa aksilaan nähden ???
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Etu- ja takapanhardin pituusero? Onko merkitystä? Palex Tekniikka & Jutustelu 5 09.07.2008 22:26
O: LJ-70 sektori varsi JV73 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 26.09.2007 22:56
sylinterin varren paksuus? Jii-Jii Tekniikka & Jutustelu 5 29.05.2007 20:33
O:BJ-42 tai HJ sektori varret Hippo O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 05.11.2006 14:30
Onko jotain merkitystä??? offipete Tekniikka & Jutustelu 3 28.09.2006 08:50


Sivu luotu: 22:52 (GMT +2).