![]() |
Sektori varren etäisyyrellä merkitystä
Kertokaa onko sektorivarren etäisyydellä merkitystä akseliin ,
Jos rairetanko on suorassa syökö voimaa ohjauksesta , Jos sektori varsi on kauempana akselista ja rairetanko työntää tavallaan taaksepäin onko voimaa enempi Kertokaas kokeneemmat onko mitään väliä http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=55897 |
Eli tästä olis kyse
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=55898 |
Paras on jos kaikki vaakakulmat on 90 astetta ja pystykulmat 0 astetta silloin kun pyörät suorassa eteenpäin. Tällöin keskiosa on vahvin ja molemmat äärilaidat keskenään yhtä vahvoja. Jos jokin kulma poikkeaa nuista arvoista, niin keskialue heikkenee (tosin pieniä kulmia ei ratissa oleva huomaa) ja myös äärilaidat tulevat keskenään eri tehoisiksi. Kuvan esimerkissä jos viet kääntäjää akselin etupuolelle, niin oikealle kääntäessä on enemmän voimaa kuin vasemmalle kääntäessä.
|
On sillä sen verran, jotta linjan tulee olla mahdollisimman suora, koska oikealle kääntäessä välivarsi "puristuu" ja samalla jos pyörä on jumissa, niin tanko taittuu (tai nivel paukahtaa).
Kuvan perusteella näkyy alkavaa "banaania" jo olemaan, joka sitten notkahtaa tiukassa käännössä/paikassa..:mad::mad::mad: |
Se miksi tätä pahkuloin on se etu akseli oli ennemis 15 cm taaempana ja ohjaus mielestäni oli silloin
köykäisempi nyt ohjaus tuntuu kankealta , heiluttelee ja nostelee hirveästi autoa missä vika, voiko akselin paikka vaikuttaa näin hurjasti kun rairetanko on melkein suorassa aksilaan nähden ??? |
Sivu luotu: 03:05 (GMT +2). |