Niin, mitenkäs tuollaisen 90-luvun alun jenkin pohjamaalit ja pintamaalit suhtautuu nykyisiin automaaleihin? Teoriassa kai ei pitäisi ongelmia olla kun nykyiset on vesiohenteisia, mutta entäs käytäntö?
Katosta on siis lähtenyt lakat osapuilleen kokonaan tuulen mukana taivaalle, ja itse maalipinta on tietysti matta. Pohjamaalit ei näy missään kohti. Tarkoituksena olisi ihan vain hioa pahimmat pois ja karhentaa pinta, katsoa ettei ole ruoste päässyt mihinkään iskemään, ja sitten vain auton oman värin mukainen maali päälle automaalikaupasta tilatulla spraykannulla + siihen lakka. Ruiskulla maalaukseen ei ole mahdollisutta, ja en ala yhden katon takia vehkeitä ostamaan.
Spraykannu-maalaus saa luvan tuottaa riittävän hyvän jäljen. Onko kuinka todennäköistä että alkaa vanha maali kuplia nykyisillä maaleilla? Lienee paras ensin testata pienellä alueella? Vihjeitä, neuvoja?