![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() nissanin td25 turbotus!onko kellään kokemusta asiasta? lähinnä mistä saa turbolle öljyn kierron? ja tietenki kaikki muutkin pienet vinkit on terve tulleita.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Molemmilta puolilta (tulo/poisto) voit hyödyntää alipainepumpun letkuja. Eli t-kappalleet ja sitä rataa.
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
ota mieluummin paine öljykellolta,sinne ainaki tulee aina ensin paine ku kone pannaan hyrräämään,sen paluun voi panna alipainepumpun kans samaan linjaan mut kannattaa mahdollisimman iso reikäisillä hilppeillä tehdä se linja et ehtii varmasti kaikki valua takas koneeseen ettei esim turpon kautta ala sotkeen konetta/syömää ölppää ku paluu linja on liian ahdas!
Samalla kannattaa tehdä kytkin päivitys ku vakio levy ei pidä kun jollai 0,5 painella ja puolen kierroksen syötön lisäyksellä.Kytkin jutusta on ollu aijemminkin juttua et etsippä haulla lisää! |
#4
|
||||
|
||||
![]()
öljyn putsarin jalka on sama vaparissa ja turbossa siinä on kaksi tulppa pulttia... sojottaa suoraan eteen päin toinen on paine ja sitä rataa. kato maasturi projekteista lisää
![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
tästäkin löytyy juttuu haulla kannattaa kokeilla
![]() me laitettiin turbon öljynkierto lohkosta pikkunipan alta sai paineen ja siihen laturin paluuseen T haara mahdollisimman paksulla letkulla ja toimi hyvin. pakosarjan saa käännettyä ympäri jos ei halua ihan kunnollista vääntää hitsaa vaan siihen turboon sopivan laipan, pääinmäiset pultit tarvii vaan vähän leveemmät prikat. cooleri kannattaa asentaa säästää vähän konetta näissä jälkiturboissa varsinkin. ja jos ei ole syöttöruuvin siainti tiesossa niin se on pumpun takaosassa alunperin siinä on "suoja hattupäällä" ja sieltä löytyy onkohan 13 lukkomutteri jonka avaat ja sit pienellä ruuvvimeisselillä saa käännettyy muistaakseni kiinnipäin syöttö kasvaa ja tyhjäkäynti nousee sitten vaan löysää kaasuvaijerii ja tiputtaa tyhjäkäyntiruuvista kierrokset sopivaks. kytkimestäkin ollut juttuu se kannattaa ehottomasti vaihtaa ei kauvaa kestä. terranon vauhtipyörällä ja kytkinlevyllä ja asetelmalla pärjää. öljyt kannattaa vaihtaa ja suodattimet samalla kun turbon asentaa ellei ole justiin vaihdettu ja puhtaus öljylinjoja asentaessa äkkii on laakerit väljänä! ![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]()
mihin vuosmalliin asti saa turbottaa? mikä on tehoraja jos auto ollut alunperin 2.4b ja nyt on 2.5d
edit. minun lähteiden mukaan taas tuo alkuperäinen kytkin on helevetin hyvä kestää, että ennemmin hajoo kone ku kytkin
__________________
Monien lähteiden mukaan elämä johtaa 100% varmuudella kuolemaan. Muistakaa pelätä kaikkea, älkää vahingossakaan erehtykö nauttimaan mistään. Ikinä. Milloinkaan. autot: TOYOTA HJ61, NISSAN KING CAB 4X4 2.5TDIC Viimeksi muokannut VonLeka : 06.02.2010 16:35 |
#8
|
|||
|
|||
![]() king kupin turbotus
Mistä päin savoa? Tarviis vähän vinkkejä voisi käydä tutustumassa . tdi ? VonLeka ?
![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Jokos muuten se Padasjoelta haettu td25 tekniikka on turbotettu? Onko kestäny?
|
#10
|
|||
|
|||
![]()
siinähän tulikin jo paljon tietoa, kiitoksia tästä, semmoinen kyssäri vielä tuohon turboon liittyen, ois tuossa puoli ilmaseksi tarjolla -03 käpin turbo, onko liian pieni? tehoa en tavoittele paljoa, auto arkipäiväisessä kaytössä ja pitäis saada vaan jonku verran lisää tehoa ja vääntöä. ja mielellään kulutusta pienempään päin alkaa tuo 15 litraa satasella olee aika hyvä lukema noin tehottomassa koneessa.
|
#11
|
||||
|
||||
![]() tästä vähän "faktaa"Lainaus:
Lainaus:
![]() -----retery62 voi sopii vonklekan kans tutustumis käynnistä ite en enää käppii omista ![]() --joni_89 jos turbo on hyvässäkunnossa niin se varmaan on ihan hyvä tuohon kuvaamaasi käyttöön onhan se alunperinkin 2.5l koneelle luulisi suht aikasin heräävän ? en tiedä.. Viimeksi muokannut tdi : 07.02.2010 03:17 |
#12
|
|||
|
|||
![]() Tehovertailua...
Tehovertailu tehdään sen 2.4 bensaan, joka siis ollut tehokkain mallisarjassa ja suomeen tuotuna. Jenkeille viety muistaakseni 3.0 V6-bensua mut toi 2.4 on siis se mihin verrataan. Ja katsatuspaikasta kii, että mitä vaatii teholapun lisäksi, kun tässä kerran kyseltiin paikalliselta asiaa. Niin, ois pitänyt Akelta olla laput ennen ku alottaa turbotuksen... Ylivieskassa sit sano inssi et pitäs bensan laatikko vaihtaa sit tilalle... Nivalassa ku kysyttiin, niin ei tarvinut olla ku teholappu (ahtoja enempi ku 0.1bar) ja varaosista vertailua, . Lähinnä alustaan, ja jarruihin ku niissä voi olla eroja.
Nivalassa muutenkin täällä seudulla helppo muutokset katsuuttaa, kun viime kesänä veli leimuutti 7v laittomana olleen TurboDiesel Bluebirdin lailliseksi... Ja teholaput oli, sekä varaosalistat... Ei katellut isommin ees, ja leiman sai. Jarrut laitettiin levyiksi taa, kun löyty Vihtavuoresta hilppeet ja keulassa cuulerikin kii... Penkistä saatu lappu näytti pyörille 114,7 pollea 0,7 ahoilla. Tehtaaalta tullessahan toi on vajaat 70heppanen vehjes. Nyt uutta moottoria tehdään ja laitetaan kahella ahtimella kasaan... Eli katastus paikasta kii kaikki loppujen lopuski, että mitä vaativat siihen. |
#13
|
||||
|
||||
![]() helppo homma
imatralla kävin katsastamassa.. samana aamuna kävin lappeenrannassa amw dynoservicellä tehon mittauksessa (makso 50 eeroa) katsastuksessa äijä vaan vilkas konepellin alle ja sano et ei taida ihan orkkis turbosta osat olla ja lätkäs pellin kiinni ja tulosti uuden otteen... ja on cooleri.. eikä ees ottanu päästöjä
![]() ![]() |
#14
|
|||
|
|||
![]()
tuli sitten ostettua mersun 200 cdi:stä turbo. garretin g18v. onko jollai kokemuksia vnt turbon asentamisesta käppiin? siinä on alipaineella ohjattu kello, mistähän sais paineella ohjatun että voisi alkaa testailee miten käy...
|
#15
|
||||
|
||||
![]()
tässä kuva kaverin td25 king cabistä
turbo on 2.5 pajerosta ja välijäähytin myös (tulee imusarjan päälle niinkuin pajerossakin)
__________________
Monien lähteiden mukaan elämä johtaa 100% varmuudella kuolemaan. Muistakaa pelätä kaikkea, älkää vahingossakaan erehtykö nauttimaan mistään. Ikinä. Milloinkaan. autot: TOYOTA HJ61, NISSAN KING CAB 4X4 2.5TDIC |
#16
|
|||
|
|||
![]()
itse käänsin saman kellon painetoimiseksi. Turbona gt2256. Ohjaan nyt pakopaineella, ja tuntuu toimivan hyvin. Nivalassa pääset tutustuun KC LD28 tdic hen. Ylivieskassa leimasin.
|
#17
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#18
|
||||
|
||||
![]()
miten tuo käyttäytyy verraten normaalisti ohjattuun vnt:hen?
__________________
rocky projekti odottaa kesää. |
#19
|
|||
|
|||
![]()
Sähköisesesti alipaineella ohjattuun verrattuna paineet ovat tasakaasulla 80-100kmh ajettaessa aavistuksen korkeammalla. Eipä tämä ilman ahdinta tuommoista 31" kulkenutkaan. Imusarjan ylipaineella ohjattuun paine heittelee kiihdytyksessä vähemmän, nousee vain tasaisesti. Kokeeksi vaihdoin ohjauksen pakopuolelle, ja sinne sai jäädä. Tarkoituksena oli lisätä pienellä kaasulla siivikot avaava vaijeri/jousi hässäkkä, mutta nyt talven jälkeen tuntuu, ettei se sitä tarvii. Pakopaineet matka-ajossa 0,5bar ahdot pikkasen vähemmän 0,45bar.
|
#20
|
||||
|
||||
![]()
__________________
Monien lähteiden mukaan elämä johtaa 100% varmuudella kuolemaan. Muistakaa pelätä kaikkea, älkää vahingossakaan erehtykö nauttimaan mistään. Ikinä. Milloinkaan. autot: TOYOTA HJ61, NISSAN KING CAB 4X4 2.5TDIC |
#21
|
|||
|
|||
![]()
voisko joku näppästä kuvan mistä kohtaa sen öljyn paineen on ottanu.. siis jos sen saa suoraa jonku lommin takaa... ei viittis alkaa haarottelee mitää jos ei riitäkään paine... ja semmosta vielä, että aloitin tuossa pävällä rojektin ja pakosarjaa aloin irrottelee nii huomasin että ykköspytyn pakosarjan pultit molemmat poikki, joku vissii yrittäny irrottaa ennenki... no muutaman tunnin räpöstyksen jalkee niitä ei saatu irti... mulla ois tuolla nurkassa takapotku td25 kone ajattelin sen vaihtaa ku ei oo ajettu ku jotai 200tkm. onko tietoo että passaako se noin niinku heittämällä paikalleen??? sit kuulin semmosen kytkin jutun tuossa että passais sx nissanin kytkin suoraan tuohon, pitääkö paikkaansa??
|
#22
|
||||
|
||||
![]()
oisko ollu toinen roppu lohkossa kun katotaan koneen sivusta ja lähetään laskee oikeelta
![]() |
#23
|
|||
|
|||
![]()
mitkähän ois hyvät ja halvat öljyt mitkä pysyy hyvin sisällä tuohon nissaniin? mitä ootte käyttäny noissa turpotetuissa?
|
#24
|
|||
|
|||
![]()
Halpaa ja hyväähän EI tunnetusti oo...
Mut itse ajelin vapari TD25:ssa Nesteen Turbo LXE:llä ja eikä tarvinu lisäillä yhtään öljyä... Eikä tarvi kyllä tossa D4D Avensiskenkaan lisäillä, vaikka siin kyllä on noi Premium XL:t...Ja Avessa jo kilsoja päälle 440tkm... Kaveri käyttää Valvolinen öljyä kaikkiin autoihin, ja kireeksi viritetyissäkin voitelee vielä. Yks hyvä ois sit Castrolin TurboEdge, mutta sitä ei oo joka kaupassa taas. Kuten ei valvonkaan öljyjä oo. |
#25
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan nissanin td25:n käypäsä kytkinkoppa | osku89 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 28.01.2010 18:36 |
Ostetaan Nissan TD25 alakerta | Exo | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 19.05.2009 11:51 |
Löytyykö nissanin TD25 malliin huolto ohjeita? | kawatus | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 12.02.2009 16:59 |
Ostetaan Mittarinvaijeri KingCab 4WD TD25 | terppi | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 26.10.2008 10:26 |
M: Nissan KingCap TD25 4x4 -88 | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 28.03.2007 15:37 |