Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 13.11.2009, 18:05
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Kaksikäytöstä paku


Oletteko tehneet noihin jatko-ohjaamollisiin lava-autoihin muutoskatsastusta, jossa takapenkin poistamalla siitä saapi pakettiauton? Ihmettelyn aiheeni on, riittääkö penkin poistaminen ja ruuvien kiinnitys hitsaamalla penkin kiinnitysreikiin vai oletteko joutunut ns. levyttämään ohjaamon takaosan? Kysyin tätä toki katsatuskonttoriltakin, mutta joka äijältä saa eri vastauksen puhumattakaan eri asemista..

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 13.11.2009, 18:06
Finnmerchant:n Avatar
Finnmerchant Finnmerchant ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 14.01.09
Sijainti: TurkuH
Viestit: 234
Perusasetus

mikä auto?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 13.11.2009, 18:17
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Isuzu d-max. Ja tiedän kyllä, että moisen virityksen saa ostaa maahantuojalta jo valmiinakin.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 13.11.2009, 19:34
L-200:n Avatar
L-200 L-200 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 28.07.04
Sijainti: Äänekoski, Finland.
Viestit: 2.158
Perusasetus

Tkapenkkien reiät tukkoon siten ettei niitä voi ottaa käyttöön ilman työkaluja. Es katkaisemalla pultti kiinnitysreikään ja pistepuikolla kierteet lukkoon, on helppo, halpa ja nopea konsti ja voi palauttaa myöhemmin suht pienellä vaivalla takaisin takapenkilliseksi jos on tarvis.
Tuohan on jo valmiiksi pakettiauto eli N-luokan kulkuneuvo, tyyppi vaan on kaksikäyttöajoneuvo.
Huoltoautoa tuosta ei pidä mennä tekemään, jos sitä inssi ehdottaa niin sano että opettelee ammattinsa kunnolla.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 14.11.2009, 16:02
gikseri gikseri ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 02.08.07
Sijainti: Forssa
Viestit: 369
Perusasetus

Miksi haluat rekisteröidä pakuksi? Onko kaksikäyttö autossa sama käyttövoimavero kuin henkilöautossakin? Minkä takia ei huoltoautoa kannata tehdä?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 14.11.2009, 17:16
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.059
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja gikseri Näytä viesti
Miksi haluat rekisteröidä pakuksi? Onko kaksikäyttö autossa sama käyttövoimavero kuin henkilöautossakin? Minkä takia ei huoltoautoa kannata tehdä?
Kaksikäyttöautosta menee täysi dieselvero. Huoltoautoa ei kannata tehdä koska ei säästä mitään, päinvastoin menettää 65% maksetusta autoverosta joten paluuta aiempaan ei enää olisi! 3.5.1993 jälkeen on maksettu täysi autovero.

L-200 on asian ytimessä. Pakuhan se on jo valmiiksi, ajoneuvoryhmä ei vaan saa olla kaksikäyttöauto jos pienellä d-verolla haluaa pitää.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 14.11.2009, 18:08
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Pienempi dieselvero on toki plussaa, meidän tapauksessa syynä on verottaja sikälis, että verottaja sallii yrityksellemme vain pakettiauton käytön, kaksikäyttöautoa ei sallita. Nyt kun otan takapenkin pois, auto muuttuu pakuksi ja kaikki on iloisia, valtiokin saa vähemmän tuloja. Suomen autoveron kukkasia. Myöhemmin jos luovutan auton esim. lapsille, voivat he halutessaan muuttaa auton takas kaksikäyttöautoksi, jos haluaapi kuljettaa ihmisiäkin. Tiedä sitten mitä tulevaisuus tuo tullessaan, mutta onpahan ns. valmius olemassa.. edellyttäen ettei hitsaa semmoisia virityksiä ettei penkkiä saisi takas kiinni..
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 14.11.2009, 18:41
jukjamse:n Avatar
jukjamse jukjamse ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 19.07.09
Sijainti: Helsinki, Myllypuro
Viestit: 276
Perusasetus

Meillä firmassa tehtiin vm. -01 A mersusta paku tänä keväänä. Siihen riitti että siitä otettiin takapenkki pois ja lattia vaneroitiin + 20 cm "seinä" ennen takapenkkejä. Ei siinä tarvinnut mitään alkaa hitsaamaan, riitti että takapenkin kiinnitysosat eivät olleet näkyvissä.
Toivottavasti oluenjuonti ei haittaa ymmärrystä..
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 15.11.2009, 11:15
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.059
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Pienempi dieselvero on toki plussaa, meidän tapauksessa syynä on verottaja sikälis, että verottaja sallii yrityksellemme vain pakettiauton käytön, kaksikäyttöautoa ei sallita. Nyt kun otan takapenkin pois, auto muuttuu pakuksi ja kaikki on iloisia, valtiokin saa vähemmän tuloja. Suomen autoveron kukkasia. Myöhemmin jos luovutan auton esim. lapsille, voivat he halutessaan muuttaa auton takas kaksikäyttöautoksi, jos haluaapi kuljettaa ihmisiäkin. Tiedä sitten mitä tulevaisuus tuo tullessaan, mutta onpahan ns. valmius olemassa.. edellyttäen ettei hitsaa semmoisia virityksiä ettei penkkiä saisi takas kiinni..
Olisko vaikee puhua asioista niiden oikeilla nimillä? KAKSIKÄYTTÖAUTO ON AINA PAKETTIAUTO. Tällaisen auton ajoneuvoluokka: N1, ajoneuvolaji: pakettiauto, ajoneuvoryhmä: kaksikäyttöauto. Kaikki nämä yhtäaikaa.

Eli sun kysymyksessä on ajoneuvoryhmän vaihto/poisto.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 15.11.2009, 11:16
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.059
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jukjamse Näytä viesti
Meillä firmassa tehtiin vm. -01 A mersusta paku tänä keväänä. Siihen riitti että siitä otettiin takapenkki pois ja lattia vaneroitiin + 20 cm "seinä" ennen takapenkkejä. Ei siinä tarvinnut mitään alkaa hitsaamaan, riitti että takapenkin kiinnitysosat eivät olleet näkyvissä.
Toivottavasti oluenjuonti ei haittaa ymmärrystä..
Toi "seinä" ei ole tänä päivänä pakollinen, suositus kylläkiin tavaroiden luisumisen estämiseksi esim. jarrupolkimen alle.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 15.11.2009, 11:57
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Täytyy tunnustaa ettei ole mitään hajua noista lajeista, luokista tai ryhmistä. Rekisteriotteessa lukee nyt kaksikäyttöauto muutoksen jälkeen siinä lukee pakettiauto. Mutta kyllä tää nyt alkoi selviämään. Kiitokset avusta.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 16.11.2009, 18:55
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.059
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Täytyy tunnustaa ettei ole mitään hajua noista lajeista, luokista tai ryhmistä. Rekisteriotteessa lukee nyt kaksikäyttöauto muutoksen jälkeen siinä lukee pakettiauto. Mutta kyllä tää nyt alkoi selviämään. Kiitokset avusta.
Se kohta jossa sulla nyt lukee: Kaksikäyttöauto, on muutoksen jälkeen tyhjä tai sit siinä voi lukea: Alaluokka III tai: Maastoauto tai vaikka molemmat.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
M/V hj-60 3+3 paku -83 O/M/V Ajoneuvot 6 05.07.2007 12:12
M: paku hj LöpöLassi O/M/V Ajoneuvot 1 22.04.2007 16:07
M:hj 60 88 3h-paku O/M/V Muut 4 26.12.2004 12:14
M BJ 42 -81 paku O/M/V Muut 0 22.11.2004 13:14
M: HJ-60 3+3 PAKU O/M/V Muut 0 31.03.2004 06:47


Sivu luotu: 12:26 (GMT +2).