Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Kaksikäytöstä paku (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=65621)

Rekisteröimätön 13.11.2009 18:05

Kaksikäytöstä paku
 
Oletteko tehneet noihin jatko-ohjaamollisiin lava-autoihin muutoskatsastusta, jossa takapenkin poistamalla siitä saapi pakettiauton? Ihmettelyn aiheeni on, riittääkö penkin poistaminen ja ruuvien kiinnitys hitsaamalla penkin kiinnitysreikiin vai oletteko joutunut ns. levyttämään ohjaamon takaosan? Kysyin tätä toki katsatuskonttoriltakin, mutta joka äijältä saa eri vastauksen puhumattakaan eri asemista..

Finnmerchant 13.11.2009 18:06

mikä auto?

Rekisteröimätön 13.11.2009 18:17

Isuzu d-max. Ja tiedän kyllä, että moisen virityksen saa ostaa maahantuojalta jo valmiinakin.

L-200 13.11.2009 19:34

Tkapenkkien reiät tukkoon siten ettei niitä voi ottaa käyttöön ilman työkaluja. Es katkaisemalla pultti kiinnitysreikään ja pistepuikolla kierteet lukkoon, on helppo, halpa ja nopea konsti ja voi palauttaa myöhemmin suht pienellä vaivalla takaisin takapenkilliseksi jos on tarvis.
Tuohan on jo valmiiksi pakettiauto eli N-luokan kulkuneuvo, tyyppi vaan on kaksikäyttöajoneuvo.
Huoltoautoa tuosta ei pidä mennä tekemään, jos sitä inssi ehdottaa niin sano että opettelee ammattinsa kunnolla.

gikseri 14.11.2009 16:02

Miksi haluat rekisteröidä pakuksi? Onko kaksikäyttö autossa sama käyttövoimavero kuin henkilöautossakin? Minkä takia ei huoltoautoa kannata tehdä?

-MaTTi- 14.11.2009 17:16

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja gikseri (Viesti 613379)
Miksi haluat rekisteröidä pakuksi? Onko kaksikäyttö autossa sama käyttövoimavero kuin henkilöautossakin? Minkä takia ei huoltoautoa kannata tehdä?

Kaksikäyttöautosta menee täysi dieselvero. Huoltoautoa ei kannata tehdä koska ei säästä mitään, päinvastoin menettää 65% maksetusta autoverosta joten paluuta aiempaan ei enää olisi! 3.5.1993 jälkeen on maksettu täysi autovero.

L-200 on asian ytimessä. Pakuhan se on jo valmiiksi, ajoneuvoryhmä ei vaan saa olla kaksikäyttöauto jos pienellä d-verolla haluaa pitää.

Rekisteröimätön 14.11.2009 18:08

Pienempi dieselvero on toki plussaa, meidän tapauksessa syynä on verottaja sikälis, että verottaja sallii yrityksellemme vain pakettiauton käytön, kaksikäyttöautoa ei sallita. Nyt kun otan takapenkin pois, auto muuttuu pakuksi ja kaikki on iloisia, valtiokin saa vähemmän tuloja. Suomen autoveron kukkasia. Myöhemmin jos luovutan auton esim. lapsille, voivat he halutessaan muuttaa auton takas kaksikäyttöautoksi, jos haluaapi kuljettaa ihmisiäkin. Tiedä sitten mitä tulevaisuus tuo tullessaan, mutta onpahan ns. valmius olemassa.. edellyttäen ettei hitsaa semmoisia virityksiä ettei penkkiä saisi takas kiinni..

jukjamse 14.11.2009 18:41

Meillä firmassa tehtiin vm. -01 A mersusta paku tänä keväänä. Siihen riitti että siitä otettiin takapenkki pois ja lattia vaneroitiin + 20 cm "seinä" ennen takapenkkejä. Ei siinä tarvinnut mitään alkaa hitsaamaan, riitti että takapenkin kiinnitysosat eivät olleet näkyvissä.
Toivottavasti oluenjuonti ei haittaa ymmärrystä..

-MaTTi- 15.11.2009 11:15

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön (Viesti 613421)
Pienempi dieselvero on toki plussaa, meidän tapauksessa syynä on verottaja sikälis, että verottaja sallii yrityksellemme vain pakettiauton käytön, kaksikäyttöautoa ei sallita. Nyt kun otan takapenkin pois, auto muuttuu pakuksi ja kaikki on iloisia, valtiokin saa vähemmän tuloja. Suomen autoveron kukkasia. Myöhemmin jos luovutan auton esim. lapsille, voivat he halutessaan muuttaa auton takas kaksikäyttöautoksi, jos haluaapi kuljettaa ihmisiäkin. Tiedä sitten mitä tulevaisuus tuo tullessaan, mutta onpahan ns. valmius olemassa.. edellyttäen ettei hitsaa semmoisia virityksiä ettei penkkiä saisi takas kiinni..

Olisko vaikee puhua asioista niiden oikeilla nimillä? KAKSIKÄYTTÖAUTO ON AINA PAKETTIAUTO. Tällaisen auton ajoneuvoluokka: N1, ajoneuvolaji: pakettiauto, ajoneuvoryhmä: kaksikäyttöauto. Kaikki nämä yhtäaikaa.

Eli sun kysymyksessä on ajoneuvoryhmän vaihto/poisto.

-MaTTi- 15.11.2009 11:16

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jukjamse (Viesti 613433)
Meillä firmassa tehtiin vm. -01 A mersusta paku tänä keväänä. Siihen riitti että siitä otettiin takapenkki pois ja lattia vaneroitiin + 20 cm "seinä" ennen takapenkkejä. Ei siinä tarvinnut mitään alkaa hitsaamaan, riitti että takapenkin kiinnitysosat eivät olleet näkyvissä.
Toivottavasti oluenjuonti ei haittaa ymmärrystä..

Toi "seinä" ei ole tänä päivänä pakollinen, suositus kylläkiin tavaroiden luisumisen estämiseksi esim. jarrupolkimen alle.

Rekisteröimätön 15.11.2009 11:57

Täytyy tunnustaa ettei ole mitään hajua noista lajeista, luokista tai ryhmistä. Rekisteriotteessa lukee nyt kaksikäyttöauto muutoksen jälkeen siinä lukee pakettiauto. Mutta kyllä tää nyt alkoi selviämään. Kiitokset avusta.

-MaTTi- 16.11.2009 18:55

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön (Viesti 613632)
Täytyy tunnustaa ettei ole mitään hajua noista lajeista, luokista tai ryhmistä. Rekisteriotteessa lukee nyt kaksikäyttöauto muutoksen jälkeen siinä lukee pakettiauto. Mutta kyllä tää nyt alkoi selviämään. Kiitokset avusta.

Se kohta jossa sulla nyt lukee: Kaksikäyttöauto, on muutoksen jälkeen tyhjä tai sit siinä voi lukea: Alaluokka III tai: Maastoauto tai vaikka molemmat.


Sivu luotu: 12:07 (GMT +2).