![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() Taka-akseli jumppaaTervehdys kaikille tasapuolisesti! Päätin käänytä asiantuntijoiden puoleen, kun tuolta Volvo-miesten foorumilta ei varmaan saa apuja ongelmaani. Ideana on siis saada vuoden -63 Pyhimys Volvoon vahvempi perä, mutta vaihtoehtoja on liikaa. Helpointahan olisi laittaa sellaisenaa 200-sarjan Volvon akseli, mutta aina kun ei halua mennä siitä, mistä aita on matalin (taitaa olla offi-miesten piirissä vielä kirjaimellisemmin otettava seikka). Nyt on herännyt idea laittaa Volvon perän kuoriin joku muu tasauspyörästö, jotta saisi käytettyä 2wd Hiluxin vetareita, jotka lienevä vahvemmat, kuin Volvon omat. Kysymys kuuluukin, että onko Dana 44:n tasauspyörästö sovitettavissa eli onko siinä sama rihla vetareilla, kun on Hiluxin akseleissa? Vai onko se ulkomitoiltaan jo niin iso, että ei kannata edes haaveilla Dana 30:n sisuksiin sellaista? Toinen vaihtoehto olisi käyttää sellaisenaan sitä Hiluxin perää, niin tulisi samaan kauppaan etupäätä vastaava pulttijako. Sen kohdalla epäilyttää välitys ja lukkojen saanti. Perä on lähtöisin jostain about vm. -83 Hiluxista eli mikä on sen tarkka tyyppi tai siis tuumakokoina nämä ilmeisesti ilmoitetaan? Minkälaisia välityksiä ja lukkoja näihin on siis saatavilla ja mistä? Saa esittää myös omia ideoita, jos nuo mun esittämät tuntuvat ihan pöljiltä. Lähtökohteisesti haluaisin kuitenkin tehdä jommasta kummasta noista aiemmin mainituista, kun sellaiset sattuisi jo löytymään. Kiitos ja anteeksi, voisi olla ehkä parempi, että vaan nipistäisi itseään, heräisi ja päästäisi kissan ulos.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Noh, eikös tuo Dana30/35- pohjainen Volvon perä ole kuitenkin melkoisen kestävä kapistus katukäytössä? Jos täyslukollisena metäautossa kestää 1500kg:n auton alla 33" renkailla ja kohtuutehoisella koneella vielä varsin hyvin, niin ei varmaan hajoa myöskään pyhimys- volvon alla?
Pari duunikaveria käyttää noita 200- sarjan volvojen periä ratapeleissään, molemmilla tehoja ~300hv.. eli en jaksa uskoa että tuollaista kummempaa tarvitset. D44:n kilkkeitä et taatusti saa sovitettua volvon perään, on aivan liian iso. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Taitaa tähän pyhimykseen tulla jerkkua vielä vähän enemmän kuin tuo 300hv
![]() ![]() |
#4
|
|||
|
|||
![]()
On sulla vielä tää Amazoni? http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/v...n-turbo-418-hv Kerran livenä näin jossain kiihdytys kilpailussa, tais mennä 12s pintaan. Pirun hieno peli......
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Ama tainnu lähteä, mutta tekniikka kuulemma tulos pyhimykseen..
![]() |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Kyllähän tuo tavallinen 200-sarjan akseli varmaan kestäisi, kun ei tässä kuitenkaan mitään sliksejä tulla käyttämään, mutta pääasiallinen tarkoitus tälle suunnitelmalle on vaan erikoisuuden tavoittelu ja rakentamisen/harrastamisen riemu. Tuossa tuulilasin artikkelissa esitelty Amzon tuli just myytyä pois tämän Pyhimys-projektin edestä. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Vieläkö pihalla majailee se harmaa pitkäkattoinen (diesel) kun miekin tunnistin miehen naapuripitäjästä.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Hiluxin taka-akseliin löytyy chromo vetareitakin! Mikä on mielestäni melko suuri plussa jos on tehonpaskaa kertynyt.
Suomesta löytää esim. Cros4wd:ltä. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Delivery-diesel on kovassa käytössä... |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Veikkaisin että välitys?
|
#11
|
|||
|
|||
![]() vmtnipnbuip
Taka vetoses on kai heikommat vetarit,ei ainaska paljo.4vetoses on 34 tai 31 milliset vetarit,takavetoses dynas 4.10 perä,hiluksis 4.30 tai 4.55,nelivetoses samoin ja vanhois 4wd hilukseis 4.88,tiuhin on 4wd hiases 5.125.Ne tiuhat on harvinaisia ja siks kysyttyjä ja puna tiskillä jotai 600e.Monest lafkast jenkeist saa kyl välityksii ja suomi kaupatki niitä myy.Hinnat alkaa 300 eurost.Kitka lukko tuli hiaseen -86 ja hiluksiin kai myös.Mult saa ilmaseks hiluks -89 4wd akseliputken jos haluaa vaik mitta malliks.Sisuskaluja siin ei oo.Nii ja edittinä et hiases ja takavetosis on kapeempi axeliputki,emmuista kuin paljo.
Viimeksi muokannut RIPAX : 22.10.2009 21:30 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan Pienirenkainen taka-akseli, kantavuus min 3.5tn tai 2xhj60 taka-akseli | Kovakalu69 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 8 | 23.07.2009 09:32 |
Myydään hj 60 taka-akseli | tonnisata | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 30.08.2008 16:49 |
O: taka-akseli (4,625) | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 08.01.2008 09:34 | |
M hj:n taka akseli | kristian | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 07.06.2006 20:12 |
O:BJ taka akseli | O/M/V Muut | 0 | 02.08.2005 06:09 |