Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 01.10.2009, 18:59
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Nissan vai Mitsubishi


Kumpi kannaattaa ostaa Nissan Pick-Up vai Mtsubishi L200 vuosimallit 2000 ja siitä ylöspäin ja miksi. Nissanissa taitaa olla sitä laakeri vikaa ja Mitsussa kytkin/vaihdelaatikko vikaa.Onko muita tyyppivikoja?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 01.10.2009, 19:54
mikkoimp:n Avatar
mikkoimp mikkoimp ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 20.06.06
Sijainti: Meripori, Finland.
Viestit: 1.234
Perusasetus

kyllä luulisi nissanin jo poikineen tähän mennessä jos on poikiakseen...
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 01.10.2009, 19:57
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Nissani ois 2003vm 130 tkm ajettu
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 01.10.2009, 21:05
AnttiH:n Avatar
AnttiH AnttiH ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 22.01.06
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 242
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Nissani ois 2003vm 130 tkm ajettu
Paree jättää väliin. Itse koeajoin 2003 vajaa 200tkm ajeltua aikoinaan. Myyjä sanoi samat sanat, että "olis tuo jo poikinu" ja papereista ei selvinnyt mitään. No soitto edelliselle omistajalle, niin sanoi olevan koneenvaihtovehje. Sen hetkisellä koneella pyyhkitty menemään 50tkm. En uskaltanut ostaa, kun meinasin, että jos on konetta vaihtaessa vaan paska vaihettu paskaan, niin poikii taas piakkoin. No tuli d21 sillon ostettua, kerran tehtiin kansipoka ja toisen kerran kun meni paineet korjaamolla teetetyn rempan jälkeen vesitilaan, niin lähti vahinko kiertoon ja hommasin tojotan. Tälläkin foorumilla tosin ollut tarinaa noista d22:sen laakereiden ja pulttien vaihdosta kestävempiin, eli pienellä viitseliäisyydellä tuon saa kestämään.

Kaverilla on vuosikaudet ollut tuollanen L200 magnumi olisko joku 02-03 vuosimalli. Ajeltukin kai kohta kolmisensataa tonnia ilman kummempia vikoja. Soppa kuulemma maistuu hyvin, jopa paremmin kun kingcapille. Tuolla tojotan d4d:lla oon päässyt nyt kulmakunnan 4x4 pikuppejen vertailussa kirkkaasti pienimpiin kulutuslukemiin. Mitsussa ja tojotan hiluks N170:ssa plussana ihan huomattavasti isompi takatila penkkien takana verrattuna nissaniin, jos sille mitään arvoa laskee...

Viimeksi muokannut AnttiH : 01.10.2009 21:08
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 04.10.2009, 19:14
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Kuinka paljon kestää mitsubishin koneet ajaa,onko 280 tkm jo liikaa vai ajeleekö vielä ilman isompia remontteja?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 04.10.2009, 20:19
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Ei niissä mitään muuta ongelmaa ole, kuin kansi. Mutta hyvällä pidolla sekin kestää pitkään. Ja kansihan ei ole mitenkään vain Mitsujen ongelma, vaan kaikkien alumiinikantisten tuon ajan dieseliden, myös Hiluxissa täysin sama juttu. Se riippuu paljon käytöstä milloin se menee. Siinä n. 400-500tkm paikkeilla sen voi joutua uusimaan. Tosin on niitäkin jotka ovat menneet reilusti yli 600tkm avaamatta konetta, ja jatkavat edeleen.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 04.10.2009, 20:58
*make*:n Avatar
*make* *make* ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 01.08.08
Sijainti: Vihti
Viestit: 201
Perusasetus

ilmanmuuta nissani, eikös se parempi ole sillon jos kerran kone on vaihdettu kun eihän se tarkoita sitä että siinäkin olisi jotain samallaista valmistusvikaa kun hajonneessa missä on kumminkin maahantuoja tullut vastaan vähintään 50% ja hyvällä tuurilla viellä auton myynnyt liike jotain.

paljon parempi ajaa kun mitsu, huom:minun mielestäni asia on näin
__________________
Ei kaikki ole romua mikä on ruosteessa !
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 04.10.2009, 22:55
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Smile

Tuulilasissa oli nämä vertailussa tuolloin kun olivat uusia. Mitsu voitti, Hilux kakkonen, Nissan tais olla neljäs ja Ford Ranger kolmas.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 05.10.2009, 07:50
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 10.994
Perusasetus

Nissanit ja etenkin Mitsut mätänee monta kertaa nopeempaa kuin Toyota. Mun mielestä Iso+ Toyotalle.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 05.10.2009, 13:55
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Thumbs up

Ja millähän perusteella ne mätänee yhtään enempää? Toyotat jos jotkut ne nimenomaan mätänee. Mutta ei tuon ikäluokan auton kuulu muutenkaan olla vielä läpimätä. Iso plussa Mitsulle täältä.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 05.10.2009, 13:59
escorvet escorvet ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.11.08
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 161
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Ja millähän perusteella ne mätänee yhtään enempää? Toyotat jos jotkut ne nimenomaan mätänee. Mutta ei tuon ikäluokan auton kuulu muutenkaan olla vielä läpimätä. Iso plussa Mitsulle täältä.
Olisko katsastusmiehellä jotenkin kokemusta noista. Vaikka sillä perusteella...
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 05.10.2009, 14:12
La tuskaa La tuskaa ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.06.08
Sijainti: Raahe
Viestit: 556
Perusasetus

Kaikki ne mätänee jos niistä ei huolehdi. Kansi kestää vaikka mitä jos muistaa jäähdytellä eikä suoraan sammuteta ku on ekana turbo punasena painettu meneen. Ja mitä ajettavuuteen tulee niin pesee se L:llä ainakin tojon muista ei oo kokemusta. Ja jos metsään mennä haluta nyt niin siinäkin se pesee tojon. Ei ole sitä ihme kynkkää siel jako lootan alla ottamassa jokaiseen kiveen ja kantoon. muuten lie ole isoja etenemis eroja. Ton ikäisissä mitsuissa taitaa olla jo vakiona perissä kytkettävät tönköt lukotkin. Tai sit ne on ollut lisävarusteena. Nissanista en oo muuta huonoo kuullu muutaku just sen että kone leviää heti alku metreillä ja vaihto koneet samoin.
Niin ja onhan siinä L:ssä ihan hevosetkin kohdallaan. taitaa uutta tojoa jo saada yli 100hp:n koneellakin
Ja jos ajaa oikeasti tollaisella autolla niin ei siinä voi hirveästi nuukailla kulutuksen suhteen koska kaikki ne syö paljon enemmän ku henkilöauto.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 05.10.2009, 16:09
elhapero:n Avatar
elhapero elhapero ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.09.07
Sijainti: Tammela.Finland
Viestit: 1.479
Perusasetus

d4d koneissa saa sulatettua mäntään reijän.Merkkihuollossa yritetään pitää tuo mäntäongelma visusti salassa.Todella tarkka oikeasta öljystä ja määrästä.Kaikki ne mätänee,raudasta ne on tehty.Toyotassa taitaa olla vähiten oljyvuotoja,Mitsussa varmasti eniten.Nissanista ei kokemuksia.
__________________
Hämeen Off-Road Kerho HOK
Maplehill Productions
http://www.pajakallio.fi/
http://www.ipefix.fi/
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 12.10.2009, 17:25
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Mites Mitsu menee metsässä verrattuna vakio hiluxiin?Onko Mitsussa minkäänlaisia lukkoja?
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 12.10.2009, 20:37
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Wink

Uudessa Mitsussa on takana vakiona lukko. Hiluxissa ei ole vakiona akseleilla lukkoja.

Lisävarusteena Hiluxiin saa lukon taakse, ja L200 Magnum varustetuissa Mitsuissa on luistonesto. Luistonestoa Hiluxiin ei taida saada rahallakaan. Joustovaraa on molemmissa suunnileen yhtä paljon. Comfort jousitetussa Mitsussa tyhjänä ehkä hitusen enempi mitä Hilussa.

Nämä tiedot koskevat siis täysin uusia autoja. Että sikäli uudella vakio Mitsulla on ehkä hitusen paremmat edellytykset mitä uudella vakio Hiluxilla.

Jos taas 2000 luvun alun autoja katsotaan. Mitsuissa oli tietyissä malleissa tuo kytkettävä takalukko jo tuolloin, mutta kaikista sitä ei löydy. Että sikäli se kananttaa varmistaa edelliseltä omistajalta, onko sitä vai ei. Hiluxissa ei ollut tuolloin ollenkaan lukkoja, ja jakovaihteisto roikkuu todella matallalla keskellä autoa, vaikka muuten maavara olisi niin erinomainen.
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 13.10.2009, 07:45
erzi:n Avatar
erzi erzi ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.10.07
Sijainti: Köyliö, Finland.
Viestit: 88
Perusasetus

???


Mulla on kans hakusessa 2000 luvun alun 4wd avolava. Edellinen auto oli 89 hilux joka oli 5 vuotta ja 130 000 km, eikä ollut mitään ongelmia, jotain tuoreempaa alko vaan tekeen mieli. Nyt ku on kaikki hakuagentit nettiautossa, ni mitsua ja nissanii tulee ainakin paljon enemmän myyntiin kuin hiluxii...? Ruotsinautojakin kattellu, sieltäkin löytyis kaikikia näitä merkkejä kohtuu hintaan, paremmin varusteltuja kuin täällä kotimaassa. Tuntuu että kaikissa näissä merkeissä on niitä "maanantaikappaleita", mutta tiedä sitten...? Tää on hyvä keskustelu näin neliveto avolava-autoa etsiessä, joten kertokaa vaan kokemuksistanne eri merkeistä.
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 13.10.2009, 20:09
Tapsala Tapsala ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 648
Perusasetus

Mulla on nyt ollu 10kk Ford Ranger (Matzda B2500) vm. 2000 4x4. Eipä siinä kummosia vikoja oo ollu, mitä ny laturi anto periks äskön 200tkm kohadalla. Se on ollu tollasessa kevyessä nurkka-ajossa ja välillä vedetty autotrailerii, jota se jaksaa hyvin kiskoa, vakionakin. Moottori on vakiona aika hengetön alle 2000rpm, mut tilanne korjaantu, ku pikkasen ruuvas ruiskupumppua (2/3 kierrosta), nyt on bueno. Lyhyt hytti ärsyttää jonku verran, mut onpahan sit pitkä lava mihkä mahtuu rojua kyytiin Lukoista kun oli puhetta, niin ilmeisesti tossa meikäläisenkin autossa joku kitkalukko taka-akselilla majailee, mut ei siitä kauheesti iloo ole... Ite kans sillon painin näiden samaisten vaihtoehtojen kanssa ja jotenkin tykästyin tohon Foordiin, ku se tuntu mukavimmalta ajella tiellä...
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 13.10.2009, 20:53
Rambleristi Rambleristi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.09.07
Sijainti: Mynämäki, Finland.
Viestit: 164
Perusasetus

Kannattaa muuten ihan tosissaan harkita myös tota Rangeria. Mazdan 2,5 WL-T 12V kone jossa 109hv. Noissa 00 ja vanhemmissa mekaaninen pumppu mikä toimii kuin kello. Pitkä hytti tuli vasta 02, kun lavaa ruvettiin jatkamaan suomessa paku vaatimukset täyttäväksi. 01 ja uudemmissa on jo sähköisesti ohjattu pumppu ja vaikka ne on paperilla saman tehoisia ton vanhemman kanssa, niin tää uudempi on hiukan pliisumman oloinen. Mutta senkin ongelman saa korjattua tehoboksilla tai ohjelmalla. Takaperässä on tasauspyörästön luiston rajoitus mutta ei sen kummempaa. ARB:ilta löytyy kuulemma lukkoa ko. perään.
03 ja uudemmissa on sitten etuna ne kaappari ovet takana. Ei tarvii leikkiä niiden selkänojien kanssa et saa kamat kyytiin. Ottaa vaan reilusti kyljen auki. Sen Suomessa tehdyn lavajatkon ulkonäöstä sitten saadaan kyllä jos mitä keskustelua aikaan mutta olkoon.
Jossain erässä 05:sia Rangereita oli ongelmia 5:en rattaan sokan kanssa. Turussa noita on muistaakseni korjattu kaksi. Käynti ongelmaisia on korjattu kolme joista kahden ongelmat johtu huonosti asennetusta Webaston polttoaineen otosta ja kolmas päin peetä tehdystä viriboksin asennus yrityksestä. Pari täyttä perä remppaa on tehty mutta eipä muuta. Oikeestaan ainoita Foordeja missä ei oikeestaan tarvii tehdä muuta kuin huollot.
Huoltoväli on noissa vanhemmissa tiheä 10tkm/1v ja perien ja laatikoiden öljyt pitää vaihtaa 40tkm välein. Vasta tässä 07 ja uudemmassa 16V 143hv koneessa on 20tkm/1v huoltoväli.

Ehkä vedetään hiukan kotiinpäin mutta Mitsuun nähden Rangerissa ja Nissanissa saa paremman vastineen rahoilleen. Samaan hintaan Mitsut yleensä huomattavasti enemmän ajettuja ja huonommin varustettuja. Hyvin varustetun Magnumin hinnalla saa yleensä reilusti uudemman ja vähemmän ajetun Nissanin tai Fordin. En sano että Mitsussa mitään vikaa on mutta ne hinnat on välillä ihan pimeitä.
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 16.10.2009, 11:11
erzi:n Avatar
erzi erzi ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.10.07
Sijainti: Köyliö, Finland.
Viestit: 88
Talking

kekustelupalstoista


No niin, nyt ku on tehnyt virheen ja lukenut kaikenmaailman keskustelupalstoilta 2000 luvun alun avolavoista, niin alkaa näyttään siltä että ne on kaikki romuja...!? Kaikissa on omat miinukset ja plussat. Taitaa olla vaan pakko lähtee kierteleen autokauppoja, koittaan kaikkia merkkejä ja tutkiin "tyyppivikoja". Voin sitten kertoa että mihin päädyin ja millä perusteilla.
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 17.10.2009, 20:08
gikseri gikseri ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 02.08.07
Sijainti: Forssa
Viestit: 369
Perusasetus

Kaikkihan nuo 2000 malliset ja siinä nurkilla ovat teknisesti aika samanlaisia. Etupää erillisjousitettu ja vääntösauvat, takana on lehtijouset. Moottorina kaikissa 2.5L esikammio turbodiisseli ja tehoa suunnilleen 100hp. Ohjaamotkin on suunnilleen samankokoiset, paitsi rangerissa/mazda b2500, jossa on lyhyt hytti ja 225cm pitkä lava.

Varmasti kaikista merkeistä löytyy jotain vikaa ja kaikki sanovat jotain merkkiä huonommaksi kuin toista. Itsellä ollut tuollainen -99 mallin rangeri reilun kaksi vuotta ja siitä ei ainakaan ole mitään negatiivista sanottavaa. Lavan pituus ollut eduksi, kun olen motocross pyörää kuljettanut, niin sopii hyvin kyytiin. Lisäksi polttoaineen kulutus ollut varsin kohtuullista varsinkin nyt pienen piristyksen jälkeen, kun menovettä palaa n.9,5l/100km 31x10,5-15 m/t renkailla. Reilu viikko aikaa tuli uusi pick-up taloon ja merkki pysyi samana. Tällä kertaa tuollainen -09 mallinen rangeri super cab ohjaamolla ja limited varusteilla. Siitä ei vielä juuri ole kokemuksia kertoa, kun olen vasta 400km ehtinyt ajaa sillä. Piti käydä koittaan myös muita merkkejä, mutta ei sit tullut käytyä, kun koeajon jälkeen tehtiin samantien kauppa tuosta.

Muista merkeistä ei ole tuon lisäksi ole itsellä kokemuksia. -99 mallinen L200 oli kaverilla tuossa reilun viisi vuotta ja 145tkm kohdalla tuli kiertokanki koneen kyljestä kurkistaan. Korjaamolla laittoivat silloin koko alakerran uuden ja sen jälkeen toimi ihan hyvin.
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 29.11.2009, 03:29
Luigi81 Luigi81 ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 19.12.06
Sijainti: Tammela, .
Viestit: 542
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja erzi Näytä viesti
No niin, nyt ku on tehnyt virheen ja lukenut kaikenmaailman keskustelupalstoilta 2000 luvun alun avolavoista, niin alkaa näyttään siltä että ne on kaikki romuja...!? Kaikissa on omat miinukset ja plussat. Taitaa olla vaan pakko lähtee kierteleen autokauppoja, koittaan kaikkia merkkejä ja tutkiin "tyyppivikoja". Voin sitten kertoa että mihin päädyin ja millä perusteilla.
Mihinkäs päädyit vai päädyitkö mihinkään?
__________________
Luigi-
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 30.11.2009, 12:19
erzi:n Avatar
erzi erzi ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.10.07
Sijainti: Köyliö, Finland.
Viestit: 88
Perusasetus

En vielä...


En oo päätynyt vielä mihinkään, ajellaan henkilöautolla nyt vielä sen aikaa et tulee ne uudet verojutut, jos tulis tarjontaa enemmän!? Kaverin korjaamolle tuli just 06" 140 tkm ajettu Nissani ja siinä kolisi alakerta (kiertokangen laakerit päällekkäin), että kyl tää "nissanivika" pitää jotenki kutis, mutta eihän sitä voi yleistää. 03:sta Hiluxia kävin koittaas ja se ei kyllä oo muuttunu miksikään vuosien varrella (kova melu ja aika laiska), mutta varmatoimisin varmaan. Sitte kävin koittaas 98 250tkm ajettua L200:sta ja pitää kyl kertoo et se oli huomattavasti mukavampi kuin hiluxi (hiljasempi ja tehokkaampi huomattavasti), et kyl se on sitte varmaan mitsu tai hiluxi mihin päätös kaatuu. Täähän on vaan mun mielipiteeni, mut kuiteski. Odotetaan nyt noita verouudistuksia! Kerron kyl minkä sit löysin..
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 30.11.2009, 12:34
Tractor:n Avatar
Tractor Tractor ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 30.08.07
Sijainti: Paavola Pohjois-Pohjanmaa
Viestit: 797
Perusasetus

Nissaneissa kuulemma pakokaasuntakaisinkiertojärjestelmä nokeaa öljyt niin pahasti että 5tkm. välein joutui vaihtamaan öljyt. Suodattimen kun oli irroittanut niin paineella oli öljy ruikannut suodattimen välistä. Eli kannaattaa kattoo tarkkaan miten nämä järjestelmät toimii eri autoissa. Jos mahdollista niin purkaa kokonaan pois. Kattoa vaan että päästöt pysyy kurissa leimalle vietäessä. Saattaa olla että tämä vika pitää kutinsa myös muissa merkeissä mutta tämä on kuultu nissanin omistajalta.
__________________
-Vain kääpiöt madaltavat autojaan-

-Mitsubishi Pajero 2.5tdic 4x4 -89-

-Mitsubishi Pajero 2.5td 4x4 -86-

http://www.mitsubishi4wd.com
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 30.11.2009, 12:58
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Mitäs väliä sillä valinnalla loppujen lopuksi on?
Kaikissa autoissa on vikoja, kaikki käyttäjät aiheuttaa niitä itse...

Ottaa vaan sen mikä tuntuu hyvältä jollain perusteella, perusteluita kyllä löytyy puolesta ja vastaan!
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 30.11.2009, 15:22
Luigi81 Luigi81 ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 19.12.06
Sijainti: Tammela, .
Viestit: 542
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Mitäs väliä sillä valinnalla loppujen lopuksi on?
Kaikissa autoissa on vikoja, kaikki käyttäjät aiheuttaa niitä itse...

Ottaa vaan sen mikä tuntuu hyvältä jollain perusteella, perusteluita kyllä löytyy puolesta ja vastaan!

Köyhällä ei vaan aina ole vaan varaa "ottaa" sitä mikä hyvältä tuntuu vaikkapa värin perusteella...
__________________
Luigi-
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Mitsubishi L-200 Armo O/M/V Ajoneuvot 0 30.09.2008 00:22
M: Mitsubishi Pajero 2.8 TDI -99 Pasi66 O/M/V Ajoneuvot 3 13.04.2007 21:40
Mitsubishi lancer RR82 O/M/V Ajoneuvot 1 25.01.2007 23:53
Mitsubishi Pajeroko? -MaTTi- Chit-Chat 14 12.09.2005 21:46
M: Mitsubishi 2.6 Avo O/M/V Muut 1 22.06.2004 07:41


Sivu luotu: 09:33 (GMT +2).