Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 15.09.2009, 07:47
La tuskaa La tuskaa ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.06.08
Sijainti: Raahe
Viestit: 556
Perusasetus

Mitsu pajeron rakentelua


Juu nivan tilalle tuli sitten tollainen 87v mitsu ostetttua. Ei ollu ostaessa kuuleria mutta nyt se jo on paikoillaa. Auto on tarkoitus pitää tiellä ajettavana pelinä millä nyt voi poiketa mettän puoleenkin aina tarpeen vaatiessa.
Pientä korotusta pitää tehä ja ajan saatossa laittaa mutiaset alle. Nyt on 255 kitkat ja niillä ajetaan kunnes on rahaa rankaisiin.
Taakse pitäis melkein uudet jouset laittaa mutta jos nyt jatkais riipukkeita ja laittais yhen lehden vain lisää.
Kylki putket tulee ku on niin nätti peltinen pirssi että harmittaan alkais jos ottais puu kontaktia niin vähän suojaa laittaa.

Kuvan laitan ku jaksan ottaa sellaisen.

Vinssi pitäis kanssa saaha laitettua.

Olisko muuten kellään mitsun mekaanista vakio vinssiä tahi sitten tojon mekaanista vinssiä joutilaana. Voisin halvalla ostaa sellaisen.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 17.09.2009, 19:31
La tuskaa La tuskaa ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.06.08
Sijainti: Raahe
Viestit: 556
Perusasetus

No niin nyt on jonkin moinen kuva. Kalvotin lasit tänään. ja kaikkea pientä muutakin tullut tässä viime aikoina tehtyä. Lähinnä huoltoa ja sit sen kuulerin laitoin.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	Kuva0133.jpg‎
Views:	578
Size:	92,4 Kt
ID:	7821  
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 20.09.2009, 11:21
La tuskaa La tuskaa ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.06.08
Sijainti: Raahe
Viestit: 556
Perusasetus

No niin nyt olis sitten pitemmän riipukkeet takana. Huomenna jos jaksais keulaa ruuvata vielä korkeammalle. Joku päivä alkaa tutkiin mitä vaatii korin korotus.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	Kuva0135.jpg‎
Views:	1289
Size:	95,9 Kt
ID:	7872   Click image for larger version

Name:	Kuva0134.jpg‎
Views:	786
Size:	94,5 Kt
ID:	7873  
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 20.09.2009, 11:30
jkholma jkholma ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 19.02.06
Sijainti: Helsinki
Viestit: 688
Perusasetus

Mites paksua kamaa noi riiput on? Kestääkö varmasti?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 21.09.2009, 07:06
La tuskaa La tuskaa ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.06.08
Sijainti: Raahe
Viestit: 556
Perusasetus

No ne on 5mm lattaa että jospa ne kestäis. Ja eiköhän tuon huomaa jos ei kestä
Ja on siinä kuitenkin hitsattuna se keski tuki joka vaikuttaa ihan vitusti. Olis se aika vetelä ajaa jos ei sitä olis laittanut.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 21.09.2009, 13:13
Heegi:n Avatar
Heegi Heegi ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 03.04.09
Sijainti: Ylöjärvi
Viestit: 1.020
Perusasetus

itse tein kanss keskituen heti eka koeajon jälkeen..vaikka mull aoli korojouset ja ei noin pitkiä riippuja..
auto veti puolelta toiselle ym kun kiihdytti ja hölläsi.. kannaattaa kaikki noi takapuslat vaihtaa ei ole kalliita,ja kato että U-pultit ei ole löysät,mulla oli toinen puoli pallerossa löystyny,ja katkesi kun siihen koski joten piti tehä uudet se vaikutti paljon siihen ajoon kanss
__________________
Vittunko mä työnnän nää perrkele ! !

Viimeksi muokannut Heegi : 21.09.2009 22:27
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 21.09.2009, 18:11
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Ei tule tuollaiset rimpulat kestämään,Tekisit samantien kunnolliset
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 22.09.2009, 10:02
La tuskaa La tuskaa ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.06.08
Sijainti: Raahe
Viestit: 556
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Ei tule tuollaiset rimpulat kestämään,Tekisit samantien kunnolliset
No Keeroppa toki miksei kestä. On tollaiset ruukannut kestää ja onhan ne tuplasti jämerämmät ku orkkikset. ja jos ei kestä niin sitten tehdään paremmat. Minkälaiset ne sitten pitäis olla??

Puslat on ihan paskat että tottahan toki mää ne vaihdan ei vain sunnuntai aamuna sattunut mistään löytyyn uusia.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 22.09.2009, 11:20
Heegi:n Avatar
Heegi Heegi ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 03.04.09
Sijainti: Ylöjärvi
Viestit: 1.020
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Ei tule tuollaiset rimpulat kestämään,Tekisit samantien kunnolliset
jos tämä tuntematon herra sitten laittas vaikk kuvaa millaset ns kunnolliset pitää olla! ja kestävyys riippuu varmaan hyvin pitkälti käytöstä.. itse jatkoin 6cm orkkis riippuja vaan+25x25mm putki siin keskell tukena..
eikä ne mihinkää menny mitä niillä kujasi..
__________________
Vittunko mä työnnän nää perrkele ! !
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 23.09.2009, 09:52
La tuskaa La tuskaa ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.06.08
Sijainti: Raahe
Viestit: 556
Perusasetus

Niin tuo käyttö tarkoitus on aika hyvä pointti. Toi auto on mulla ihan normi käyttis auto. Ei mikään maasto hirmu vaikka vähän ominaisuuksia oon yrittänyt parantaa koti konstein. En mää tuolla lähe kovin pahaan maastoon edes yrittään. Ainakaan noilla renkailla ja ilman vinssiä.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 23.09.2009, 22:25
Heegi:n Avatar
Heegi Heegi ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 03.04.09
Sijainti: Ylöjärvi
Viestit: 1.020
Perusasetus

mun entinen pallero eteni ihan kiitettävästi 33x13.5 mudzilloilla +koroilla metässä
kuvia profiilissa siitä pallerosta
__________________
Vittunko mä työnnän nää perrkele ! !
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 24.09.2009, 07:20
La tuskaa La tuskaa ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.06.08
Sijainti: Raahe
Viestit: 556
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja CCM1 Näytä viesti
mun entinen pallero eteni ihan kiitettävästi 33x13.5 mudzilloilla +koroilla metässä
kuvia profiilissa siitä pallerosta
Paljon oli kulutus noilla renkailla. Miettinyt tässä että joko 31 tai 33 kumit laitan mut en kovin leveitä haluais kuitenkaan. Ku pääsääntöisesti tolla ajetaan tiellä ja isot kumit aina kuluttaa enemmän.

Kylkiputkia siinä eilen aloin väsään. Vielä ku kiinnikkeet rakentais niin sais maalata ja heittää paikoilleen.
Komeet tulee ku 70mm putkesta tulee
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 24.09.2009, 21:26
jkholma jkholma ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 19.02.06
Sijainti: Helsinki
Viestit: 688
Thumbs up

En ole yllä mainittu herra tuntematon, mutta ippe911 vanhasta galleriasta löytyi h**vetin hyvä esimerkkikuva varmasti tukevasta ratkaisusta.
http://static.petrisimolin.com/galle...kut.jpg&lite=1
Käytössähän sen näkee miten kestää, jos tuntuu antavan periksi niin voihan noihin hitsaa pari pätkää lattaa lisää nykyisten viereen, silleen I-palkkimaisesti.
Onko pulttien ympärillä jotkut holkit että pystyy kiristämään "yheks klöntiks", eli tukevaksi myös päistä?

ps. Pajeron rakentelua on kiva seurata, paa lisää kuvia aina kun on kuvattavaa

Viimeksi muokannut jkholma : 24.09.2009 21:41
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 25.09.2009, 00:27
Heegi:n Avatar
Heegi Heegi ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 03.04.09
Sijainti: Ylöjärvi
Viestit: 1.020
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja La tuskaa Näytä viesti
Paljon oli kulutus noilla renkailla. Miettinyt tässä että joko 31 tai 33 kumit laitan mut en kovin leveitä haluais kuitenkaan. Ku pääsääntöisesti tolla ajetaan tiellä ja isot kumit aina kuluttaa enemmän.

Kylkiputkia siinä eilen aloin väsään. Vielä ku kiinnikkeet rakentais niin sais maalata ja heittää paikoilleen.
Komeet tulee ku 70mm putkesta tulee
ei se kulutus hirveesti noussu mun mielest.. oli siinä 10paikkeil seka ajoa missä pientä metsää...
33x12.5 bfg mudterrainit on ihan sopivat jos ajaa enemmän tiellä,mudzillat ei ollu niin mukavat ja piti meteliä..
__________________
Vittunko mä työnnän nää perrkele ! !
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 25.09.2009, 05:40
Micco:n Avatar
Micco Micco ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 08.03.05
Sijainti: Turku, Finland.
Viestit: 1.766
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja uazJanne Näytä viesti
Onko pulttien ympärillä jotkut holkit että pystyy kiristämään "yheks klöntiks", eli tukevaksi myös päistä?
Ainakin alkujaan on puslissa on holkit. Saman tapaiset ehkä vähän hintelämmät väliaikaiset riiput joita jopa jatkoin että löysi oikean pituuden pysyviin kesti mulla pajerossa reilu vuoden päivät eikä ne sittenkään pettänyt vaan tuli moottoririkko.

Kuva riipuista
http://forums.offipalsta.com/picture...pictureid=6040

Melko pelottavan näköiset riiput mutta tosiaan kesti. Ainut ongelma oli pitkillä riipuilla se kun peruutti tai muuten liukui metsässä takaperin ja riippu osui kiveen tms. niin jouset ketuiks aina.
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 25.09.2009, 06:19
Vilkutin:n Avatar
Vilkutin Vilkutin ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.09.04
Sijainti: Lahti - Padasjoki, Finland.
Viestit: 3.213
Perusasetus

Kaverin pitkä pajero korotettiin aikoinaan, auto oli vm.90 tai jotain sinnepäin... 3" korotus meni nätisti, perinteiset tuulitunnelin silpomiset, letkujen ja putkien kanssa ei ollu suurempia harmeja. Vaihekepin reikiä joutu vähän sorvaan isommaksi.

sitten etupään sauvoja tiukalle, ja 35" alle. Takana tais olla jotkut tuoreemmat pakat... ettei orkinaalit ollu. Kesti muuten metsäajoa pajero uskomattoman hyvin, epäilin raakasti vetonivelien kestävyyttä.
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 25.09.2009, 06:23
Jari:n Avatar
Jari Jari ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.11.04
Sijainti: Kajjjaani, Finland.
Viestit: 3.139
Perusasetus

tuskin heikkoa riippujen kestävyydessä, mutta enemmän joustas ilman väli palikkaa niin että jousi pääsisi enemmän kiertymään.

mutta käyttötarkoitus määrittelee aikapaljon rakentamista
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 25.09.2009, 07:10
La tuskaa La tuskaa ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.06.08
Sijainti: Raahe
Viestit: 556
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jari Näytä viesti
tuskin heikkoa riippujen kestävyydessä, mutta enemmän joustas ilman väli palikkaa niin että jousi pääsisi enemmän kiertymään.

mutta käyttötarkoitus määrittelee aikapaljon rakentamista
Joo onhan se ihan helvetin paska tiellä ajaa ilman sitä välipalikkaa. Lenuaa perä ravin ja keski viivan väliä

Joo kuvia tulee lisää het ku saa otettua. Tuossa eilen kylkiputkia aloin vääntään. Aika miehekkäät tulee Jos sais tänään maalaus kuntoon ja mahdollisesti maalattuakin. Ehtis tälle vapaalle heittää vielä paikoilleenkin

Kiitoksia kommenteista vaan kaikille.
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 25.09.2009, 07:24
SamiN:n Avatar
SamiN SamiN ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.12.03
Sijainti: Järvimaa, Finland.
Viestit: 2.688
Perusasetus

Kappas, toikin finlandia on vielä hengissä.. Jotenkin tuntuu tutulta toi rekkari, ettei olis serkun faijan vanha työjuhta? Jos on ollu 90 -luvulla vihdissä niin sama auto.
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 26.09.2009, 07:22
La tuskaa La tuskaa ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.06.08
Sijainti: Raahe
Viestit: 556
Perusasetus

Jaa a en osaa sanoa et missä on silloin ollut. Viimeiset n.100tkm ollu naisen käytössä ja itelle tuli vanhalta auto jopparilta alajärveltä.

Hyvin on pidetty tota autoa ku ei ole juurikaan laho.

Niin asiaan.Tullu niitä kylkiputkia rakennettua ja olis nyt maalauksessa sit seuraavaksi. Illalla vedin pohjat et pääsee tänään vetään värin pintaa.

Putkethan on tehty 70*3mm rst putkesta. Eli ei ole rosteria mutta ruostuu helvetin huonosti. Noikin ollu ulkona sateessa pari vuotta eikä vielä pistettä näy. No en jaksanut alkaa puikolla tekeen niin pitää maali vetää pintaan. Ja muutenkin tohon passaa mustat paremmin ku rosteriset ku joutus karja raudankin tekeen siti kokonaan uusiksi ja sitä en jaksa alkaa muokkaan.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	Kuva0139.jpg‎
Views:	520
Size:	90,8 Kt
ID:	7998   Click image for larger version

Name:	Kuva0140.jpg‎
Views:	598
Size:	94,4 Kt
ID:	7999  
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 26.09.2009, 20:51
La tuskaa La tuskaa ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.06.08
Sijainti: Raahe
Viestit: 556
Perusasetus

No niin nyt olis kylkiputket valmiit. Tai jos jaksaa niin pientä säätöä korkeuden kanssa ku helma ja runko ei mee näemmä ihan samassa linjassa.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	Kuva0144.jpg‎
Views:	539
Size:	94,1 Kt
ID:	8108   Click image for larger version

Name:	Kuva0145.jpg‎
Views:	684
Size:	93,3 Kt
ID:	8109  
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 09.10.2009, 07:43
Micco:n Avatar
Micco Micco ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 08.03.05
Sijainti: Turku, Finland.
Viestit: 1.766
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja La tuskaa Näytä viesti
Vinssi pitäis kanssa saaha laitettua.

Olisko muuten kellään mitsun mekaanista vakio vinssiä tahi sitten tojon mekaanista vinssiä joutilaana. Voisin halvalla ostaa sellaisen.
Tuollaisen pistin myyntiin, ku ei tule enää mulle käyttöä koskaan. Enkä viitsi muuttaa takaisin toyotaan sopivaksi, ostan sit toisen jos laitan läjään joskus vinssin.
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=64170
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 11.10.2009, 18:09
La tuskaa La tuskaa ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.06.08
Sijainti: Raahe
Viestit: 556
Perusasetus

Eteen aloin jo vähän puskuria hahmotteleen. Sama materiaali ku kylkiputkissa.
Tulee kaks tollaista putkee päällekkäin ja ylempään sit 60cm hahlo vinssiä ajatellen. Ja nautarauta tulee noihin putkiin suoraan kiinni.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	Kuva0151.jpg‎
Views:	447
Size:	88,7 Kt
ID:	8401   Click image for larger version

Name:	Kuva0152.jpg‎
Views:	438
Size:	90,3 Kt
ID:	8402  
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 05.11.2009, 08:16
La tuskaa La tuskaa ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.06.08
Sijainti: Raahe
Viestit: 556
Perusasetus

No niin puskuri olis maalausta vaille valmis. Tuli siinä ajatus katkos että olis pitänyt tehdä hymynaama mallinen mutta eiköhän se mene nyt noinkin.

Joustoja kävin vähä kokeileen niin ei toi kyllä jousta yhtään mihinkään ku nivaan vertaa
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	Kuva0171.jpg‎
Views:	687
Size:	89,5 Kt
ID:	8975   Click image for larger version

Name:	Kuva0177.jpg‎
Views:	608
Size:	95,6 Kt
ID:	8976   Click image for larger version

Name:	Kuva0174.jpg‎
Views:	679
Size:	96,4 Kt
ID:	8977  
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 24.04.2010, 07:14
La tuskaa La tuskaa ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.06.08
Sijainti: Raahe
Viestit: 556
Perusasetus

Vähän päivittää tätäkin.
Elikkäs renkaat on tulossa vihdoin ja viimein.
Kesän päälle ottaa kaarista ruosteet kiinni ku vielä pääsee ilman hitsauksia.
Talveksi tuli tehtyä puskulevy keulalle ja sitä käyttämään laitoin 1300kg vetävän mökiä vinssin ku sellainen sattui hyllyssä olemaan. No se vinssi on mut pelastanut jo muutaman kerran ku pallero on jäänyt kannon/kiven nokkaan keikkumaan. Ei uskois mutta niin se vain on aina irronnut
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
pätkä pajeron rakentelua awd Maasturiprojektit 22 26.11.2013 23:35
hj-60 soa. yms... rakentelua Jani E Tekniikka & Jutustelu 65 21.01.2008 19:10
L: Mitsu Pajeron takapenkki Hujane O/M/V Muut 0 09.04.2007 07:09
vuoden 1997 Mitsu Pajeron orgis aluvanteiden.. Tekniikka & Jutustelu 1 23.09.2005 16:45
Rakentelua paapu Tekniikka & Jutustelu 0 15.08.2003 09:09


Sivu luotu: 17:22 (GMT +2).