Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Maasturiprojektit (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=180)
-   -   Mitsu pajeron rakentelua (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=63267)

La tuskaa 15.09.2009 07:47

Mitsu pajeron rakentelua
 
Juu nivan tilalle tuli sitten tollainen 87v mitsu ostetttua. Ei ollu ostaessa kuuleria mutta nyt se jo on paikoillaa. Auto on tarkoitus pitää tiellä ajettavana pelinä millä nyt voi poiketa mettän puoleenkin aina tarpeen vaatiessa.
Pientä korotusta pitää tehä ja ajan saatossa laittaa mutiaset alle. Nyt on 255 kitkat ja niillä ajetaan kunnes on rahaa rankaisiin.
Taakse pitäis melkein uudet jouset laittaa mutta jos nyt jatkais riipukkeita ja laittais yhen lehden vain lisää.
Kylki putket tulee ku on niin nätti peltinen pirssi että harmittaan alkais jos ottais puu kontaktia niin vähän suojaa laittaa.

Kuvan laitan ku jaksan ottaa sellaisen.

Vinssi pitäis kanssa saaha laitettua.

Olisko muuten kellään mitsun mekaanista vakio vinssiä tahi sitten tojon mekaanista vinssiä joutilaana. Voisin halvalla ostaa sellaisen.

La tuskaa 17.09.2009 19:31

1 Liiteet
No niin nyt on jonkin moinen kuva. Kalvotin lasit tänään. ja kaikkea pientä muutakin tullut tässä viime aikoina tehtyä. Lähinnä huoltoa ja sit sen kuulerin laitoin.

La tuskaa 20.09.2009 11:21

2 Liiteet
No niin nyt olis sitten pitemmän riipukkeet takana. Huomenna jos jaksais keulaa ruuvata vielä korkeammalle. Joku päivä alkaa tutkiin mitä vaatii korin korotus.

jkholma 20.09.2009 11:30

Mites paksua kamaa noi riiput on? Kestääkö varmasti?

La tuskaa 21.09.2009 07:06

No ne on 5mm lattaa että jospa ne kestäis. Ja eiköhän tuon huomaa jos ei kestä :)
Ja on siinä kuitenkin hitsattuna se keski tuki joka vaikuttaa ihan vitusti. Olis se aika vetelä ajaa jos ei sitä olis laittanut.

Heegi 21.09.2009 13:13

itse tein kanss keskituen heti eka koeajon jälkeen..vaikka mull aoli korojouset ja ei noin pitkiä riippuja..
auto veti puolelta toiselle ym kun kiihdytti ja hölläsi.. kannaattaa kaikki noi takapuslat vaihtaa ei ole kalliita,ja kato että U-pultit ei ole löysät,mulla oli toinen puoli pallerossa löystyny,ja katkesi kun siihen koski joten piti tehä uudet se vaikutti paljon siihen ajoon kanss

Rekisteröimätön 21.09.2009 18:11

Ei tule tuollaiset rimpulat kestämään,Tekisit samantien kunnolliset

La tuskaa 22.09.2009 10:02

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön (Viesti 594990)
Ei tule tuollaiset rimpulat kestämään,Tekisit samantien kunnolliset

No Keeroppa toki miksei kestä. On tollaiset ruukannut kestää ja onhan ne tuplasti jämerämmät ku orkkikset. ja jos ei kestä niin sitten tehdään paremmat. Minkälaiset ne sitten pitäis olla??

Puslat on ihan paskat että tottahan toki mää ne vaihdan ei vain sunnuntai aamuna sattunut mistään löytyyn uusia.

Heegi 22.09.2009 11:20

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön (Viesti 594990)
Ei tule tuollaiset rimpulat kestämään,Tekisit samantien kunnolliset

jos tämä tuntematon herra sitten laittas vaikk kuvaa millaset ns kunnolliset pitää olla! ja kestävyys riippuu varmaan hyvin pitkälti käytöstä.. itse jatkoin 6cm orkkis riippuja vaan+25x25mm putki siin keskell tukena..
eikä ne mihinkää menny mitä niillä kujasi..

La tuskaa 23.09.2009 09:52

Niin tuo käyttö tarkoitus on aika hyvä pointti. Toi auto on mulla ihan normi käyttis auto. Ei mikään maasto hirmu vaikka vähän ominaisuuksia oon yrittänyt parantaa koti konstein. En mää tuolla lähe kovin pahaan maastoon edes yrittään. Ainakaan noilla renkailla ja ilman vinssiä.

Heegi 23.09.2009 22:25

mun entinen pallero eteni ihan kiitettävästi 33x13.5 mudzilloilla +koroilla metässä
kuvia profiilissa siitä pallerosta

La tuskaa 24.09.2009 07:20

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja CCM1 (Viesti 595902)
mun entinen pallero eteni ihan kiitettävästi 33x13.5 mudzilloilla +koroilla metässä
kuvia profiilissa siitä pallerosta

Paljon oli kulutus noilla renkailla. Miettinyt tässä että joko 31 tai 33 kumit laitan mut en kovin leveitä haluais kuitenkaan. Ku pääsääntöisesti tolla ajetaan tiellä ja isot kumit aina kuluttaa enemmän.

Kylkiputkia siinä eilen aloin väsään. Vielä ku kiinnikkeet rakentais niin sais maalata ja heittää paikoilleen.
Komeet tulee ku 70mm putkesta tulee :)

jkholma 24.09.2009 21:26

En ole yllä mainittu herra tuntematon, mutta ippe911 vanhasta galleriasta löytyi h**vetin hyvä esimerkkikuva varmasti tukevasta ratkaisusta.
http://static.petrisimolin.com/galle...kut.jpg&lite=1
Käytössähän sen näkee miten kestää, jos tuntuu antavan periksi niin voihan noihin hitsaa pari pätkää lattaa lisää nykyisten viereen, silleen I-palkkimaisesti.
Onko pulttien ympärillä jotkut holkit että pystyy kiristämään "yheks klöntiks", eli tukevaksi myös päistä?

ps. Pajeron rakentelua on kiva seurata, paa lisää kuvia aina kun on kuvattavaa:)

Heegi 25.09.2009 00:27

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja La tuskaa (Viesti 595971)
Paljon oli kulutus noilla renkailla. Miettinyt tässä että joko 31 tai 33 kumit laitan mut en kovin leveitä haluais kuitenkaan. Ku pääsääntöisesti tolla ajetaan tiellä ja isot kumit aina kuluttaa enemmän.

Kylkiputkia siinä eilen aloin väsään. Vielä ku kiinnikkeet rakentais niin sais maalata ja heittää paikoilleen.
Komeet tulee ku 70mm putkesta tulee :)

ei se kulutus hirveesti noussu mun mielest.. oli siinä 10paikkeil seka ajoa missä pientä metsää...
33x12.5 bfg mudterrainit on ihan sopivat jos ajaa enemmän tiellä,mudzillat ei ollu niin mukavat ja piti meteliä..

Micco 25.09.2009 05:40

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja uazJanne (Viesti 596240)
Onko pulttien ympärillä jotkut holkit että pystyy kiristämään "yheks klöntiks", eli tukevaksi myös päistä?

Ainakin alkujaan on puslissa on holkit. Saman tapaiset ehkä vähän hintelämmät väliaikaiset:) riiput joita jopa jatkoin että löysi oikean pituuden pysyviin kesti mulla pajerossa reilu vuoden päivät eikä ne sittenkään pettänyt vaan tuli moottoririkko.

Kuva riipuista
http://forums.offipalsta.com/picture...pictureid=6040

Melko pelottavan näköiset riiput mutta tosiaan kesti. Ainut ongelma oli pitkillä riipuilla se kun peruutti tai muuten liukui metsässä takaperin ja riippu osui kiveen tms. niin jouset ketuiks aina.

Vilkutin 25.09.2009 06:19

Kaverin pitkä pajero korotettiin aikoinaan, auto oli vm.90 tai jotain sinnepäin... 3" korotus meni nätisti, perinteiset tuulitunnelin silpomiset, letkujen ja putkien kanssa ei ollu suurempia harmeja. Vaihekepin reikiä joutu vähän sorvaan isommaksi.

sitten etupään sauvoja tiukalle, ja 35" alle. Takana tais olla jotkut tuoreemmat pakat... ettei orkinaalit ollu. Kesti muuten metsäajoa pajero uskomattoman hyvin, epäilin raakasti vetonivelien kestävyyttä.

Jari 25.09.2009 06:23

tuskin heikkoa riippujen kestävyydessä, mutta enemmän joustas ilman väli palikkaa niin että jousi pääsisi enemmän kiertymään.

mutta käyttötarkoitus määrittelee aikapaljon rakentamista :D

La tuskaa 25.09.2009 07:10

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jari (Viesti 596295)
tuskin heikkoa riippujen kestävyydessä, mutta enemmän joustas ilman väli palikkaa niin että jousi pääsisi enemmän kiertymään.

mutta käyttötarkoitus määrittelee aikapaljon rakentamista :D

Joo onhan se ihan helvetin paska tiellä ajaa ilman sitä välipalikkaa. Lenuaa perä ravin ja keski viivan väliä :)

Joo kuvia tulee lisää het ku saa otettua. Tuossa eilen kylkiputkia aloin vääntään. Aika miehekkäät tulee :) Jos sais tänään maalaus kuntoon ja mahdollisesti maalattuakin. Ehtis tälle vapaalle heittää vielä paikoilleenkin :)

Kiitoksia kommenteista vaan kaikille.

SamiN 25.09.2009 07:24

Kappas, toikin finlandia on vielä hengissä.. Jotenkin tuntuu tutulta toi rekkari, ettei olis serkun faijan vanha työjuhta? Jos on ollu 90 -luvulla vihdissä niin sama auto.

La tuskaa 26.09.2009 07:22

2 Liiteet
Jaa a en osaa sanoa et missä on silloin ollut. Viimeiset n.100tkm ollu naisen käytössä ja itelle tuli vanhalta auto jopparilta alajärveltä.

Hyvin on pidetty tota autoa ku ei ole juurikaan laho.

Niin asiaan.Tullu niitä kylkiputkia rakennettua ja olis nyt maalauksessa sit seuraavaksi. Illalla vedin pohjat et pääsee tänään vetään värin pintaa.

Putkethan on tehty 70*3mm rst putkesta. Eli ei ole rosteria mutta ruostuu helvetin huonosti. Noikin ollu ulkona sateessa pari vuotta eikä vielä pistettä näy. No en jaksanut alkaa puikolla tekeen niin pitää maali vetää pintaan. Ja muutenkin tohon passaa mustat paremmin ku rosteriset ku joutus karja raudankin tekeen siti kokonaan uusiksi ja sitä en jaksa alkaa muokkaan.

La tuskaa 26.09.2009 20:51

2 Liiteet
No niin nyt olis kylkiputket valmiit. Tai jos jaksaa niin pientä säätöä korkeuden kanssa ku helma ja runko ei mee näemmä ihan samassa linjassa.

Micco 09.10.2009 07:43

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja La tuskaa (Viesti 592727)
Vinssi pitäis kanssa saaha laitettua.

Olisko muuten kellään mitsun mekaanista vakio vinssiä tahi sitten tojon mekaanista vinssiä joutilaana. Voisin halvalla ostaa sellaisen.

Tuollaisen pistin myyntiin, ku ei tule enää mulle käyttöä koskaan. Enkä viitsi muuttaa takaisin toyotaan sopivaksi, ostan sit toisen jos laitan läjään joskus vinssin.
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=64170

La tuskaa 11.10.2009 18:09

2 Liiteet
Eteen aloin jo vähän puskuria hahmotteleen. Sama materiaali ku kylkiputkissa.
Tulee kaks tollaista putkee päällekkäin ja ylempään sit 60cm hahlo vinssiä ajatellen. Ja nautarauta tulee noihin putkiin suoraan kiinni.

La tuskaa 05.11.2009 08:16

3 Liiteet
No niin puskuri olis maalausta vaille valmis. Tuli siinä ajatus katkos että olis pitänyt tehdä hymynaama mallinen mutta eiköhän se mene nyt noinkin.

Joustoja kävin vähä kokeileen niin ei toi kyllä jousta yhtään mihinkään ku nivaan vertaa :D

La tuskaa 24.04.2010 07:14

Vähän päivittää tätäkin.
Elikkäs renkaat on tulossa vihdoin ja viimein.
Kesän päälle ottaa kaarista ruosteet kiinni ku vielä pääsee ilman hitsauksia.
Talveksi tuli tehtyä puskulevy keulalle ja sitä käyttämään laitoin 1300kg vetävän mökiä vinssin ku sellainen sattui hyllyssä olemaan. No se vinssi on mut pelastanut jo muutaman kerran ku pallero on jäänyt kannon/kiven nokkaan keikkumaan. Ei uskois mutta niin se vain on aina irronnut :D


Sivu luotu: 06:30 (GMT +2).