Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 17.08.2009, 08:30
mikkohen mikkohen ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 24.05.06
Sijainti: Suomussalmi Finland.
Viestit: 209
Perusasetus

B-moottori vaihtoon


Jatketaan tässä uudessa topikissa topikissa...

Koneremontti tuli tuolloin 3 vuotta sitten tehtyä ja hyvin pelasi, kunnes viimesyksynä lohko halkesi pituussuunnassa about 5-8cm. Kaikenlaista kikkailua kokeiltu hitsaamisesta "purkkapaikkoihin" vaan ei näytä asettuvan. Tässä jotain aiemmasta http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=52031

Uutta konetta tässä miettimässä ja haulla yritetty etsiä jotain tietoa. Varmennusta vielä näihin olettamuksiini haluaisin, niin täytyy turvautua nyt palstalaisten apuun!

Eli mielessä ois seuraavat vaihtoehdot(B-moottori unohdetaan);

3B, kävisi ilmeisesti melkkolailla suoraan tuohon, jolloin ei tarttis laatikkopaketille tehdä mitään. Ns. helpoin vaihtoehto? Turbotettuna varmaankin

2H tubotettuna, jolloin laatikkopaketin kanssa tulee ongelmia. Ilmeisesti kuitenkin HJ:n kytkinkopalla ja sovitelaipalla joku saanut tällaisenkin laitettua. Toinen vaihtoehto ois käyttää HJ:n laatikkopakettia (4-v), mutta tarttis suunnitella sitten jonkinlainen kardaanikäsijarru (akseleita ei nyt ois tarkoitus lähteä vaihtamaan)

13B-T, käy erään rakenteluprojektin mukaan helposti BJ42:sen 3B:n tilalle, mutta kuinka helposti menee B-moottorin korvaajaksi.

Auto siis BJ40 vm79. Noita vaihtoehtoja oon harkinnu ja miettiny. Mielellään nyt ottaisin vastaan vinkkejä moottorivaihtoja tehneiltä, jotta säästyis mahdollisimman monelta ongelmalta/päänsäryltä ;D

__________________
SLCK#378
ORK
http://kuvablogi.com/blog/2396/14/
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 17.08.2009, 09:56
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

3B on "bolt on" B:n tilalle ja turbotettuna varsin loistava pata. 13BT olisi tietysti ihan ylikylän pata mutta hinta ja saatavuus ongelma. 3B-II kanssa hyvä jos sellaisen jostain löytää (uusimmissa bj-75 malleissako?). 3B-II erona 3B on että siin on jakopäässä alipainepumppu ja se on jakajapumpulla. Muita vaihtiksia on 14B(3.7l),14BT,15B(4.1l),15BT,15BTF ja parasta näissä on että kaikki samalla lohkolla ja enemmän tai vähemmän bolt on asennuksia. Ongelmana näissä jälleen saatavuus ja hinta.

Viimeksi muokannut mikjus : 17.08.2009 09:59
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 18.08.2009, 06:53
mikkohen mikkohen ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 24.05.06
Sijainti: Suomussalmi Finland.
Viestit: 209
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikkohen Näytä viesti
2H tubotettuna, jolloin laatikkopaketin kanssa tulee ongelmia. Ilmeisesti kuitenkin HJ:n kytkinkopalla ja sovitelaipalla joku saanut tällaisenkin laitettua. Toinen vaihtoehto ois käyttää HJ:n laatikkopakettia (4-v), mutta tarttis suunnitella sitten jonkinlainen kardaanikäsijarru (akseleita ei nyt ois tarkoitus lähteä vaihtamaan)
Itse itseäni lainatakseni, näitäkö ei ole kukaan vissiin tehnyt...

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikjus
3B on "bolt on" B:n tilalle ja turbotettuna varsin loistava pata. 13BT olisi tietysti ihan ylikylän pata mutta hinta ja saatavuus ongelma. 3B-II kanssa hyvä jos sellaisen jostain löytää (uusimmissa bj-75 malleissako?). 3B-II erona 3B on että siin on jakopäässä alipainepumppu ja se on jakajapumpulla. Muita vaihtiksia on 14B(3.7l),14BT,15B(4.1l),15BT,15BTF ja parasta näissä on että kaikki samalla lohkolla ja enemmän tai vähemmän bolt on asennuksia. Ongelmana näissä jälleen saatavuus ja hinta.
Toyota Dynaa on myös ilmeisesti B, 3B, 13B ja 14B moottoreilla, joten onkos nämä myös käypäsiä, vai täytyykö moottorin nimenomaan olla Cruiserista!?
__________________
SLCK#378
ORK
http://kuvablogi.com/blog/2396/14/
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 18.08.2009, 07:53
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikkohen Näytä viesti
Itse itseäni lainatakseni, näitäkö ei ole kukaan vissiin tehnyt...


Toyota Dynaa on myös ilmeisesti B, 3B, 13B ja 14B moottoreilla, joten onkos nämä myös käypäsiä, vai täytyykö moottorin nimenomaan olla Cruiserista!?
Käy dynan padat. Jotain pieniä eroja voi olla kuten öljypohjissa yms. mutta osia sekottamalla nämäkin saa kohdalleen. Mulla olis yks dynan mahdollisesti 14B mosa eli 3.7L pata kiikarissa mutta saas nähdä. Muut autot mistä näitä löytyy on varmaan suomessa aika harvinaisia toyace, coaster, mega cruiser ja mahdollisesti jopa jotkut daihatsun mallit ulkomailla .

Katoppa vähän mottoripornoo täältä -> http://forum.ih8mud.com/diesel-tech-...5b-ft-not.html

Viimeksi muokannut mikjus : 18.08.2009 07:58
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 18.08.2009, 08:04
Jull Jull ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 28.08.05
Sijainti: Lieksa
Viestit: 654
Perusasetus

http://www.japanmoottorituonti.fi/mo...p?oid=62&id=15 siinois 14B-t, mutta onhan tuota hintaa siunaantunut. Ihan järjetön hinta käytetystä moottorista, jonka aiemmista vaiheista et tiedä mitään...
__________________
BJ75
SLCK #274

Viimeksi muokannut Jull : 18.08.2009 08:08
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 04.09.2009, 11:36
mikkohen mikkohen ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 24.05.06
Sijainti: Suomussalmi Finland.
Viestit: 209
Perusasetus

Näyttäis nyt siltä, että täytyy tyytyä tuollaiseen 2H mottiin (3B moottoreita ei näyttäis nyt olevan tarjolla). Nyt voisi joku näitä rakennellut valaista hiukan...

Haulla löytynyt seuraavanlaista tietoa/mutua...mikäs näistä olisi sitten helpoin toteutettava...?

HJ60:sta 2H motti, kytkinkotelo, vauhtipyörä ja asetelma. BJ:stä kytkinlevy HJ:n asetelmaan ja hieman sovitelaippaa väliin, niin saattais saada toimivan ratkaisun!? Silmälaakerille holkkia!? Pääsis hiukan halvemmalla, kun ei tarttis laatikkopakettia ostaa

Moottori ja vaihteisto HJ:stä, HJ:n jakolaatikon perään kehitellä/ostaa käsijarru. Passaako BJ:n jakolaatikko HJ:n laatikon perään!? Varmaan ois helpoiten toteutettavissa, ainut mikä arveluttaa on tuo käsijarru....

Akselit ois BJ:n omat mutta kardaaneita joutuu varmaan lyhentämään jne.
__________________
SLCK#378
ORK
http://kuvablogi.com/blog/2396/14/
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 04.09.2009, 20:16
TimJus:n Avatar
TimJus TimJus ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Finland.
Viestit: 1.445
Perusasetus

valurauta halkeemien korjaus tapitus.

http://www.locknstitch.com/

kattoppa mitä kaikee tapitus korjailee


http://www.locknstitch.com/RepairExamples.htm
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
HJ-61 laatikon laakeritko vaihtoon? COWBOY Tekniikka & Jutustelu 3 17.01.2008 17:31
Kengät meni vaihtoon... Päksi Chit-Chat 16 10.05.2006 19:19
Ristinivelet vaihtoon! Setä Tekniikka & Jutustelu 1 15.02.2005 20:19
Lantikan akselit vaihtoon. jansku Tekniikka & Jutustelu 6 11.12.2004 21:12
Akselit vaihtoon SoSo Tekniikka & Jutustelu 30 09.11.2004 18:44


Sivu luotu: 10:04 (GMT +2).