Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 19.10.2004, 22:22
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.061
Perusasetus

AKE muistuttaa rengasmuutoksista


AKE muistuttaa rengasmuutoksista Muutoskatsastuksissa on etenkin M1G ja N1G luokkiin hyväksytty LMp auton rakenteen muuttamisesta ( 23.10.1998/779, luku 3, 10 § ) vastaisesti halkaisijaltaan liian suuria renkaita.

Katsastajia muistutetaan, että vertailurenkaana voidaan käyttää vain vastaavilla akselistoilla rakenteeltaan ja mitoitukseltaan varustetun samaan mallisarjaan kuuluvan auton tieliikenteeseen hyväksyttyjä renkaita. Auton valmistajat voivat ilmoittaa esimerkiksi korjaamokäsikirjoissaan autoon soveltuviksi myös tieliikenteeseen soveltumattomia renkaita tai vain tietyille markkina-alueille suunnattuja renkaita. Näiden rengaskokojen perässä on kui-tenkin usein maininta, ettei kyseinen rengas ole tarkoitettu tieliikenteeseen tai että rengas on vain Etelä-Afrikan markkinoille. Kokomerkintänä voi tällöin olla esimerkiksi 6.50-16-8 (SAND) ja markkina-alue rajoituksena esimerkiksi E47 (Etelä-Afrikan maakoodi). Tällainen rengas ei ole Suomessa hyväksytty tieliikenteeseen, vaan on niin sanottu hiekkarengas, joka on tarkoitettu vain maastokäyttöön.

Ensisijaisesti vertailurenkaana on kuitenkin aina käytetävä LTJ:n mallisarjatiedoista haettuja rengaskokoja. Halkaisijan ja leveyden määrittämiseen käytetään STRO -rengasnormi kirjaa. Mittaamista voidaan käyttää vain jos rengasnormistoista ei ole löydettävissä vastaavaa rengaskokoa. Koonnut: AKE 15.10.2004

Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 14:21 (GMT +2).