Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 01.06.2009, 21:00
vilhe:n Avatar
vilhe vilhe ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.04.09
Sijainti: Tornio
Viestit: 64
Perusasetus

-88 pajerossa ihime ääni


Joo se on automekaanikko taas vähän korjanu autoa. Tehin tuossa vaihde/jakolaatikko "remontin". No onkelmia on ollut monenlaisia, mutta joka kerta niistä oon selvinnyt ko oon täältä kysyny neuvoa. KIITOKSET SIITÄ!
Elikkä vaihdoin uudet stefat ja tiivisteitä sekä kytkinasetelman ja en mitekään rajummala kädellä purkanut laatikkoa. Kun sain rojektin valmiiksi ja lähdin suorittaan koeajoa niin auto toimi hetken ihan moitteetta. Kunnes yhtäkkiä peruuttaessani auto ikäänkuin tökkäsi ja alkoi pitää tosi pahaa ääntä. Noh sammutin auton ja hetken tuumailtuani päätin kokeilla uudestaan. Käynnistettyäni auton uudelleen jostain vaihelaatikon suunnalta kuului vaimeaa kilinää joka muuttui taas "pahaksi" kolinaksi. Sammutin auton välittömästi, mutta se ihmetyttää että ääni tulee vaikka auto on vapaalla ja pysähdyksissä. Autolla on siis suoritettu koeajoja ehkä n.50m eli tuskin on ehtinyt laakerit mennä. Yhtä vaihtoehtoa mietin myös että voisko johtua kun nostin latat akselin päälle niin kartaani jää vähän lyhyeksi en oo vielä kerenny sitä pidentään.. Kiitokset vain taas etukäteen neuvoista mikäli niitä tulee...

__________________
Positiivisella ajattelulla petyt yhtämittaa, negatiivisella ajattelulla yllätyt aina iloisesti.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 01.06.2009, 21:54
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.319
Perusasetus

Kardaanikulmat?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 01.06.2009, 22:01
-pajero- -pajero- ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 15.04.07
Sijainti: Hamina, Finland.
Viestit: 506
Perusasetus

Mullakin on jyrkkä kulma mut ei kuulu ylimääräisiä ääniä, laitoithan varmasti oljyt laatikoihin?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 01.06.2009, 22:32
vilhe:n Avatar
vilhe vilhe ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.04.09
Sijainti: Tornio
Viestit: 64
Perusasetus

Laitoin öljyt laatikoihin. Tosin ajatus oli että pikku ajon jälkeen vaihdan uudet öljyt eli siis laitoin moniaste öljyä jolla ajattelin "puhdistaa" laatikkoon joutuneet liat. En usko että tämä on öljyn syytä vaikka mistä sitä ikinä...
__________________
Positiivisella ajattelulla petyt yhtämittaa, negatiivisella ajattelulla yllätyt aina iloisesti.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 02.06.2009, 05:30
sumpe:n Avatar
sumpe sumpe ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 23.12.07
Sijainti: Rauma, Finland.
Viestit: 2.000
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
Kardaanikulmat?
Tuskin se ristikko kolisee paikallaan käydessä.Jotain on unohtunut kiristää ei se muuten noin lyhyellä ajolla leivo itteensä päreiks
__________________
Tein itse ja säästin. RASOR
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 02.06.2009, 13:27
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.319
Perusasetus

Lainaus:
Tuskin se ristikko kolisee paikallaan käydessä.Jotain on unohtunut kiristää ei se muuten noin lyhyellä ajolla leivo itteensä päreiks
No juu, ei tullut oikein ajatuksen kanssa luettua.

Jotain mekaanista vikaa vikaa siellä täytyy olla. Noin pienellä ajolla ei ole vielä öljyillä merkitystä, kunhan vaan jotain munkkirasvaa on lootassa.

Kun otit vanhoja stefoja pois, niin ei kai laakerit saaneet siipeensä? Tarkoitan lähinnä niitä muovisia/peltisiä kuulanpitimiä.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 02.06.2009, 14:13
vilhe:n Avatar
vilhe vilhe ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.04.09
Sijainti: Tornio
Viestit: 64
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
No juu, ei tullut oikein ajatuksen kanssa luettua.

Jotain mekaanista vikaa vikaa siellä täytyy olla. Noin pienellä ajolla ei ole vielä öljyillä merkitystä, kunhan vaan jotain munkkirasvaa on lootassa.

Kun otit vanhoja stefoja pois, niin ei kai laakerit saaneet siipeensä? Tarkoitan lähinnä niitä muovisia/peltisiä kuulanpitimiä.
Se iso peltinen kuulanpidin joka on laatikoitten välissä sai "vähän" siipeensä, mutta suoristin kyllä sen. Pajeroa tutkiessani aloin miettimään että se kolina tosiaan tulee vapaalla ja ihan sama painaako kytkintä vai ei. Noh otin irti vaihteiston päätystä olevan pellin joka suojaa vauhtipyörän hammaskehää. Näky oli että hammaskehä kiilsi aivan kuin vasta hiottu ja hampaita puuttu. Että taitaa johtua startista tämä vika. Startin ainaki koitan vaihtaa seuraavaksi.
__________________
Positiivisella ajattelulla petyt yhtämittaa, negatiivisella ajattelulla yllätyt aina iloisesti.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 02.06.2009, 16:42
vilhe:n Avatar
vilhe vilhe ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.04.09
Sijainti: Tornio
Viestit: 64
Perusasetus

Joo kyllä näytti startti olevan sökö kun oli ihan halki koko nokka. Miten lie oli haljnnut ja ihan uusi vielä. Paikallisessa autotarvikeliikkeessäkin olivat ihan ihmeissään että miten voi hajota noin uusi startti. Onko kellään muulla käynyt mitään vastaavaa???
__________________
Positiivisella ajattelulla petyt yhtämittaa, negatiivisella ajattelulla yllätyt aina iloisesti.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 02.06.2009, 17:19
Castrol:n Avatar
Castrol Castrol ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 08.07.03
Sijainti: Helsinki,Suomi
Viestit: 869
Perusasetus

Noita startteja myyneenä voin sanoa että voi se hajota jos on vääränlainen, Pajeroissa on vanhemmissa usealla eri hammasulkonemalla startteja ja jos on väärä niin hammaskehä on morienttes ja yleensä ottaa myös itseensä startti enemmän tai vähemmän. Oliko uusi startti mallin mukaan haettu? vai oliko vain kirjasta katottu että tuo se on.

Toki noita päätyjä voi mennä rikki ihan muutenkin vaikka olisikin oikeanlainen startti.
__________________
Neljä pyörää joista suuri osa mustia ja pyöreitä.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 02.06.2009, 17:32
khonkonen khonkonen ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.07
Sijainti: Töpsävä, Finland.
Viestit: 1.588
Perusasetus

Pajeroon saa muuten irto hammaskehää vauhtipyörään tarvikeliikkeestä. Ainaki näin oulun tarviketorilla.
__________________
Huono tie, parempi mieli.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 02.06.2009, 21:59
vilhe:n Avatar
vilhe vilhe ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.04.09
Sijainti: Tornio
Viestit: 64
Perusasetus

Startti piti olla oikeanlainen siis yhtämonella hampaalla kuin alkuperänen. Saas nähä joutuuko vaihtaan hammaskehän. Tympäsee alkaa vaihtaan uutta hammaskehää ko vasta saanu laatikon takas paikoilleen ja sehän on oikeastaan myyjän vika jos antoi vääränlaisen startin koska mulla oli vanha mukana uutta haettaessa.
Noh aina tässä oppii jotain uutta. Kiitokset kaikille taas hyvistä neuvoista.
__________________
Positiivisella ajattelulla petyt yhtämittaa, negatiivisella ajattelulla yllätyt aina iloisesti.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään myydään aurinkolippa ollut pajerossa jannekkk O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 26.11.2008 18:04
onko erilaisia nokkia pajerossa? pallero Tekniikka & Jutustelu 23 17.01.2007 17:19
onko 2.3 ja 2.5 pajerossa sama kampiakseli? pallero Tekniikka & Jutustelu 3 21.11.2006 13:55
Hypoidivetopyörästö pajerossa maraX Tekniikka & Jutustelu 8 05.11.2006 00:58
Vetopyörästö-öljyn käry pajerossa? KooJii Tekniikka & Jutustelu 13 28.03.2005 11:45


Sivu luotu: 16:10 (GMT +2).