|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
Jeepin kone pitäisi saada käymään...Onko arvon raadilla mielipiteitä miten saada XJ:n 4 litranen käymään edes senverran että saisi liikuteltua... Tilanne on että ajettu tammikuussa talliin ihan normaalisti ja sitten seuraavana päivänä ei enää lähtenyt käyntiin...sittemmin seissyt parikuukautta tekemättä mitään... Puhelimen välityksellä viikonloppuna opasteltu ja kyselty ja nyt on jo senverran tietoa että kipinä sieltä on kateissa... Nyt seuraavaksi olisi kiva saada se käymään...toisessa päässä luuria on henkilö joka ei ymmärrä tekniikasta mitään ja työkaluina on vanha letermänni. On tarkistanut jo sulakkeet ja tarkistanut ja putsannut virranjakan kannen/pyörijän...ja edelleen ei kibunaa... Ehdotuksia iltapäivän ratoksi
|
#2
|
||||
|
||||
Akun miinus napa irti, tarkasta akun kunto, tarkasta virranjakajan liitosjohto, akun napa kiinni ja käyntiin....
Jos automaatti, liikuttele vaihdevipua, voi olla ettei on kosketusta P asennossa, pitäisi lähtiä myös N asennossa käyntiin
__________________
Quot homines, tot sententiae. Ne sutor supra crepidem Koeta välttää halpoja kopioita Viimeksi muokannut sjeeppi : 27.04.2009 11:50 Perustelu: lisäys ohjeeseen |
#3
|
||||
|
||||
Kampuran asennontunnistin rikki!!!
Vuosimalli olis kiva tietää (valmistenumeron 10. merkki!!!), noissa on senverran eroja kumminkin loppupeleissä! |
#4
|
||||
|
||||
Lainaus:
Toki voi olla myös tuo jo edellämainittu NSS (neutral safety switch) joka estää käynnistymisen vaihde päällä. Kun se hajoaa/ likaantuu liikaa, niin ei aina lähde mopo käyntiin vaikka olisi N tai P valittuna. Tässä tapauksessa ensi alkuun yleensä pieni kepin runkkaus auttaa, myöhemmin ei sekään. NSS:n pystyi jotenkin ohittamaan (jotain johtoja muistaakseni oikoseen, älä kysy mitä/ mistä), jolloin sitten tosin auto käynnistyy vaikka olisi lootasta vaihde kytkettynä. Nuo siis olettaen että on tosiaan pyörijä, virranjakajan kansi, tulpat ja piuhat ok. edit: ..jahas, olin hidas.. |
#5
|
||||
|
||||
Akku on ollut irti ja apuvirralla sitä on pyöritelty.
- Startatessa konepyörii ihan normaalisti-antaako NCC startin pyörittää konetta jos viallinen? Kampuran asentotunnistin oli munkin ensimmäinen ja paras arvaus viaksi, mutta miten sen tutkii ilman välineitä, onko olemassa jotain kikka kakkosta? ja saako sen ohitettua millään? |
#6
|
||||
|
||||
Vuosimalli on-90 mutta runkonumerotieto voi kestää hiukan...
|
#7
|
|||
|
|||
Eihän siinä Jeepissä ole mitään sähköistä ajonestohärpäkettä joka pitäisi ensin aktivoida sulkemalla ja avaamalla lukkoja sillä? Vai onko ihan pelkkä mekaaninen avain?
Urkki |
#8
|
||||
|
||||
tuolta löytyy ohjeet Renixin anturien testaamiseen:
http://www.lunghd.com/Tech_Articles/...iagnostics.htm |
#9
|
||||
|
||||
Ja sitten multa löytyy Jeep Renix Fuel Injection Manual pdf:nä jos on tarvetta.
__________________
<-Supporting your local heroes-> - Team Rolling Jeep - Mikälie jäätelökioski Jeep |
#10
|
||||
|
||||
Vaihteenvalitsimen käynnistyksen esto estää startin pyörimisen!!! Ei estä käynnistymistä ja jos startti pyörittää konetta, vika ei ole kepin tunnistimessa!!
|
#11
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#12
|
||||
|
||||
Ei ole ajonestoja, pelkkä avain...
Mulla on koneella samat vikadiagnostiikat tosta koneesta, mutta luurin toisessa päässä on vain "urpo" varustettuna lettermanilla....ja käytiin pitäisi saada...taitaa jäädä haaveeks... |
#13
|
||||
|
||||
Lainaus:
nimim. Jerkku ehdotti puhelimessa, että kampuran asentotunnistimen anturin voisi "huijata" toimimaan surraamalla hyppylangan anturin johdoista ja räpsyttelemällä käsin koneelle jonkinlaista tietoa-joka sitten käynnistäisi koneen- varmaa tietoa internetin ihmeellisestä maailmasta- joo.... Ei ehkä kumminkaan yritetä sitä keinoa) se päätettiin jo Jerkun kanssa puhelimessa,...mutta ideana se oli kumminkin ajatuksen arvoinen...jos olisin venäjällä teillä tietymättömillä ja kone sammuksissa...niin ehkä, siis ehkä voisin silloin kokeilla... |
#14
|
|||
|
|||
Nopea kaveri saa olla että joka kampiakselin kierroksella antaa signaalin ja vielä oikeaan aikaan.
Voisin jopa harraste mielessä tulla vaikka mittaan tuon anturin jos apu kelpaa. |
#15
|
||||
|
||||
Siis missäpäin tuo Jeeppi nyt sitten on??
|
#16
|
||||
|
||||
Onhan vielä mahdollista että nokan asennon tunnistin on kypsä tai kuten itsellä Juukan kisassa, piuha poikki (vai onko tätä Renixissä?). Käy kyllä ilman tuota mutta ei lähde käyntiin. Eli jos hajoaa käydessä niin sitten ei seuraavan kerran starttaa. Kipinä hukassa.
|
#17
|
||||
|
||||
Lainaus:
Muitakin vaihtoehtoja: puola, sytytysyksikkö puolan alta, tietokone kojetaulun alta, johtosarjasta johto poikki (nähty tuokin, tosin uudemmassa)... |
#18
|
||||
|
||||
Jeepula sijaitsee fyysisesti Vuosaaressa, tosin viikonloppuna taidan nostaa trailerille ja roudata jonnekin...?
|
#19
|
||||
|
||||
No ei oo kaukana edes!! Ajamalla tulee kauempaakin, tänäänkin yksi tulee peräöljynvaihtoon 350 km:n päästä!!
|
#20
|
||||
|
||||
Ompa ajanhallinta maksimissaan. Ei mikään ihme, etta sullakin tota kiirettä piisaa.
|
#21
|
||||
|
||||
Mitä sillä on väliä, mitä tekee, jos asiakas on valmis maksamaan... Ja jos ilmatteeks tekee, sitä saa sitten tehdä, silloin töitä riittää varmasti...
|
#22
|
||||
|
||||
Jeeppi sseisonnan jälkeen ei käynnisty
No niin.
Mun Jeeppi Cherokee vm. 1990 teki samanlaisen tempun. Ajosta jätin kuukaudeksi ruutuun ja sitten kun piti lähteä - ei mitään muuta kuin että startti pyörittää reippaasti muttei ilmeisestikään saa polttonestettä eikä käynnisty. Virtaa riitti ym. ja kaikki apulaitteet toimivat. Internetistä löytyi ohje: käynnistyksenesto on päällä. ?????????? Mega-Autossa väittivät, ettei autossa sellaista ole. No, hanskalokerosta löytyi avaimenperämokkula jossa yksi nappula. Kun painoi nappulaa niin mokkulassa syttyi pieni punainen LED. Huom: LAITE EI OHJAA KESKUSLUKITUSTA. Netissä oli ohje: sulakerasian circuit breaker no15 tarkistettava. Jaa kyse ei olekaan sulakkeesta vaan jostain muusta. Sulakerasia on kojelaudassa kätevästi ohjauspylvään vasemmalla puolella auton rintapellissä. "Circuit breakerit" ovat niitä sulakerasian reunoilla olevia mustia isompia nappuloita jotka saa vetämällä irti, aivan kuin sulakkeetkin. Ne eivät ole kuitenkaan releitä. Kaikki sulakkeet irti vuorotellen, hapettumat veks. Sama näille neljälle "circuit breakerille". Sitten netistä löytyneitten ohjeitten mukaisesti: -kytke autoon virta päälle, siis avain asentoon 1 -osoita mokkulalla taustapeilin yläpuolella katossa olevaa modulia ja paina mokkulan nappulaa 5 sekuntia -kuuluu releen naksahdus kojelaudan alta tai konehuoneesta -käynnistyi heti Niissä autoissa joissa ei ole avaimenperämokkulaa laite on kytketty (käynnistyksenesto siis) keskuslukitukseen: Ohje: -avaimella avataan etuoven lukkopesästä (voi olla hapettunut kontakti) 5 kertaa keskuslukitus auki, siis räpelletään -avataan ovi ja mennään sisälle -sitten avain virtalukkoon OVEN OLLESSA AUKI -virrat päälle -NYT PAINETAAN OVI LUKKOON KYTKIMESTÄ MEKAANISESTI (=oven nappulasta lock) -ovien lukkiuduttua, mutta oven ollessa edelleen auki -käynnistetään ainakin jenkit ovat saaneet laitteensa näin käynnistymään Minulle ei ole selvinnyt miksi näin tapahtuu, eikä sen ole väliäkään. Pääasia että käynnistyi. jejejejejej Jeeppi !!!! Viimeksi muokannut vänkäri : 29.04.2009 10:37 Perustelu: typos |
#23
|
||||
|
||||
ainakin vanhemmissa harley davidsoneissa circuit breaker on lämpörele eli vähän niinku automaatti sulake. bi-metalli hässäkkä joka naksahtaa auki kun menee liikaa virtaa läpi ja jäähdyttyään taas yhdistää. veikkaan että nuo releen näköiset mokkulat on jotain sen tyylisiä palikoita.
|
#24
|
||||
|
||||
en mä muuta osaa sanoo ku että onko BENSAA tankissa??
|
#25
|
||||
|
||||
Hyvä pointti
Bensaa on tankissa on katottu ja testattu vielä starttipilotilla että ei hörähdä. Kibuna on kateissa...ja tämä auto taisi jäädä nyt mulle käsiin kun omistajalla kärvähti pinna...
Täytyy alkuperäissuunnitelman mukaan roudata viionloppuna tontille, panna käymään ja keksiä sille jotain hauskaa käyttöä... Ja Kivisen kommenttiin mä vielä keksin jonkun vastakuitin...odotahan vaan... |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
O: Jeepin (AMC) 340/360/390/401 kone | SamiN | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 8 | 29.04.2009 08:26 |
Jeepin kone ongelma | GrandLeSilu | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 13.08.2007 16:09 |
Nyt Vaasaan moottorirata nimiä pitäisi saada... | samid | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 02.09.2006 15:36 |
m/ jeepin 4,2l kone + laatikko | trail76 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 05.03.2006 17:19 |
MIKSI OLUTTA PITÄISI SAADA TYÖPAIKALLA? | MäIte | This And That | 0 | 10.06.2002 21:44 |