![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() millä eväillä nissanin sd33:sta tehokas alhaalta vääntävä kone?elikkä tavotteena reilusti tehoa ja alhaalta lähtevää vääntöä vapari patrollin koneeseen. eli millaisia pumppuja ja ahtimia on käytetty sekä kuinka on toteutettu. kaikki muukin koneen paranteluun liittyvä tieto kiinnostaa. kuvatkin olis ihan jees jos jollain sattuu olemaan. kyseisen koneen viritys varmaan kiinnostaa muitakin. aihetta on toki käsitelty ennenkin mut tieto on aika levällään tässä foorumissa
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
vielä on hepowatit malmikasan kätköissä..
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Joskus oli tämmönen kompinaatio käytösä eli vaparilohkosta alimmat männänrenkaat pois, vaparin kannentiiviste, garretin 25v ahdin, 9000 Saabin cooleri, turbonrivipumppu hp diiselin säätämänä, turbonvauhtipyörä ja kytkin.
Kestävin oli garretin t3:lla ja siinä oli vielä vesi/metanooliruisku. Kovilla alavääntöillä sai vaan kampiakselin kahteen ossaan. Seuraavaan rojektiin aattelin laittaa hj pumpun, säilyy tyhyjäkäyntiväännöt ja on millin isommat elementit. Jotaki kuvia rohoovilisa. http://www.youtube.com/watch?v=Kp0QC...e=channel_page |
#4
|
|||
|
|||
![]()
ei se akseli väännöstä katkea.
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Tota ihan mielenkiinnon vuoks...miks ilman alempia männän renkaita? mitä se vaikuttaa? onko vaparin ja turbon kannentiivisteissä jotain eroo?
mikähän on sitten oikee vastaus siihen akselin katkeemiseen?
__________________
Ihmeitä ei pidä odotella, ihmeitä pitää tehdä. Etelä-Savon Maastoautoilijat Ry[SIZE=2] http://www.etsama.com http://www.facebook.com/etsama http://www.facebook.com/etsamarc |
#6
|
||||
|
||||
![]()
No ei se varmasti ihan vääntämällä katkia mutta siihen tullee jonku sortin rasitus värähtelyjä enempi ja katkee. Eri paksusia on kannentivisteet ja alimmat renkaat otin pois että sais vähä enempi voitelua ku saa nämä leikkaa kiinnikki. Vaparisa on 5 rengasta ja turbosa 3.
http://forums.offipalsta.com/album.p...pictureid=2208 |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Eikö tuo 5 renkainen mäntä ole vain vanhemmissa vapareissa, ainakin -85 vaparissa oli sama 3 renkainen mäntä ku turbossa. Vaparissa massatiiviste, turbossa metallilevytiiviste kannessa. -85 vaparissa oli myös öljyruiskut männille, onko vanhemmassa?
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
On ölijyruiskut kaikisa ku männän ristitapille ei mee muuta voitelua muistaakseni. Ölppäsuodattimesta taitaa tietää parhaiten kumpaa painosta moottori on eli uudemmisa ei taija olla palijo muuta erua ku kannentiiviste, miten lie vauhtipyörä?.
|
#9
|
|||
|
|||
![]()
Joo vauhtipyörä on eri turbon suuremman kytkimen vuoksi. Turbon vauhtipyörä on paljon painavampi
![]() |
#10
|
||||
|
||||
![]()
[QUOTE= Turbon vauhtipyörä on paljon painavampi
![]() Onks siittä jotaki haittaa tämmösille kierroskonneille muutaku auton kokonaispainosa. Ihte kyllä laittasin sen vauhtipyörän muutenki ku kytkimen takia. |
#11
|
|||
|
|||
![]()
Paino tappaa vauhdin. No kierrosherkkyys siitä kärsii, joillekin se on haitta toisille ei.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty sd33 mossahtanu kone osina+jotai muutai | kami | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 71 | 09.06.2010 15:36 |
Myyty Nissanin 2,0D kone | 0ltzi | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 07.02.2009 21:10 |
Myydään Patrollin turbotettu kone (sd33) | Sameli | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 06.10.2008 10:34 |
M: Patrollin sd33 kone | PatRol | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 18.08.2007 22:00 |
O: Nissan Patrol SD33, 3.3 Diesel (Turbo) kone | VonLeka | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 06.04.2006 20:12 |