Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 21.02.2009, 18:17
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

millä eväillä nissanin sd33:sta tehokas alhaalta vääntävä kone?


elikkä tavotteena reilusti tehoa ja alhaalta lähtevää vääntöä vapari patrollin koneeseen.
eli millaisia pumppuja ja ahtimia on käytetty sekä kuinka on toteutettu.
kaikki muukin koneen paranteluun liittyvä tieto kiinnostaa.
kuvatkin olis ihan jees jos jollain sattuu olemaan.
kyseisen koneen viritys varmaan kiinnostaa muitakin.

aihetta on toki käsitelty ennenkin mut tieto on aika levällään tässä foorumissa

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 22.02.2009, 18:03
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

vielä on hepowatit malmikasan kätköissä..
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 22.02.2009, 19:10
swamber:n Avatar
swamber swamber ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 05.09.03
Sijainti: Vihanti, Finland.
Viestit: 680
Perusasetus

Joskus oli tämmönen kompinaatio käytösä eli vaparilohkosta alimmat männänrenkaat pois, vaparin kannentiiviste, garretin 25v ahdin, 9000 Saabin cooleri, turbonrivipumppu hp diiselin säätämänä, turbonvauhtipyörä ja kytkin.
Kestävin oli garretin t3:lla ja siinä oli vielä vesi/metanooliruisku. Kovilla alavääntöillä sai vaan kampiakselin kahteen ossaan.
Seuraavaan rojektiin aattelin laittaa hj pumpun, säilyy tyhyjäkäyntiväännöt ja on millin isommat elementit. Jotaki kuvia rohoovilisa.
http://www.youtube.com/watch?v=Kp0QC...e=channel_page
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 22.02.2009, 19:57
ventora ventora ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.12.07
Sijainti: lohja
Viestit: 611
Perusasetus

ei se akseli väännöstä katkea.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 22.02.2009, 20:52
piparix piparix ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 26.02.05
Sijainti: Hirvensalmi
Viestit: 799
Perusasetus

Tota ihan mielenkiinnon vuoks...miks ilman alempia männän renkaita? mitä se vaikuttaa? onko vaparin ja turbon kannentiivisteissä jotain eroo?

mikähän on sitten oikee vastaus siihen akselin katkeemiseen?
__________________
Ihmeitä ei pidä odotella, ihmeitä pitää tehdä.
Etelä-Savon Maastoautoilijat Ry
[SIZE=2]
http://www.etsama.com
http://www.facebook.com/etsama
http://www.facebook.com/etsamarc
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 22.02.2009, 21:07
swamber:n Avatar
swamber swamber ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 05.09.03
Sijainti: Vihanti, Finland.
Viestit: 680
Perusasetus

No ei se varmasti ihan vääntämällä katkia mutta siihen tullee jonku sortin rasitus värähtelyjä enempi ja katkee. Eri paksusia on kannentivisteet ja alimmat renkaat otin pois että sais vähä enempi voitelua ku saa nämä leikkaa kiinnikki. Vaparisa on 5 rengasta ja turbosa 3.
http://forums.offipalsta.com/album.p...pictureid=2208
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 23.02.2009, 12:53
patroltd patroltd ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.01.06
Sijainti: lehtimäki, Finland.
Viestit: 731
Perusasetus

Eikö tuo 5 renkainen mäntä ole vain vanhemmissa vapareissa, ainakin -85 vaparissa oli sama 3 renkainen mäntä ku turbossa. Vaparissa massatiiviste, turbossa metallilevytiiviste kannessa. -85 vaparissa oli myös öljyruiskut männille, onko vanhemmassa?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 23.02.2009, 14:27
swamber:n Avatar
swamber swamber ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 05.09.03
Sijainti: Vihanti, Finland.
Viestit: 680
Perusasetus

On ölijyruiskut kaikisa ku männän ristitapille ei mee muuta voitelua muistaakseni. Ölppäsuodattimesta taitaa tietää parhaiten kumpaa painosta moottori on eli uudemmisa ei taija olla palijo muuta erua ku kannentiiviste, miten lie vauhtipyörä?.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 23.02.2009, 19:29
patroltd patroltd ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.01.06
Sijainti: lehtimäki, Finland.
Viestit: 731
Perusasetus

Joo vauhtipyörä on eri turbon suuremman kytkimen vuoksi. Turbon vauhtipyörä on paljon painavampi ,mutta vaparin vauhtikseen ei saa millään kiinni turbon kytkinasetelmaa.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 23.02.2009, 23:25
swamber:n Avatar
swamber swamber ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 05.09.03
Sijainti: Vihanti, Finland.
Viestit: 680
Perusasetus

[QUOTE= Turbon vauhtipyörä on paljon painavampi ,[/QUOTE]

Onks siittä jotaki haittaa tämmösille kierroskonneille muutaku auton kokonaispainosa. Ihte kyllä laittasin sen vauhtipyörän muutenki ku kytkimen takia.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 24.02.2009, 10:07
patroltd patroltd ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.01.06
Sijainti: lehtimäki, Finland.
Viestit: 731
Talking

Paino tappaa vauhdin. No kierrosherkkyys siitä kärsii, joillekin se on haitta toisille ei.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty sd33 mossahtanu kone osina+jotai muutai kami O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 71 09.06.2010 15:36
Myyty Nissanin 2,0D kone 0ltzi O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 07.02.2009 21:10
Myydään Patrollin turbotettu kone (sd33) Sameli O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 06.10.2008 10:34
M: Patrollin sd33 kone PatRol O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 18.08.2007 22:00
O: Nissan Patrol SD33, 3.3 Diesel (Turbo) kone VonLeka O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 06.04.2006 20:12


Sivu luotu: 01:57 (GMT +2).