Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   millä eväillä nissanin sd33:sta tehokas alhaalta vääntävä kone? (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=56444)

Rekisteröimätön 21.02.2009 18:17

millä eväillä nissanin sd33:sta tehokas alhaalta vääntävä kone?
 
elikkä tavotteena reilusti tehoa ja alhaalta lähtevää vääntöä vapari patrollin koneeseen.
eli millaisia pumppuja ja ahtimia on käytetty sekä kuinka on toteutettu.
kaikki muukin koneen paranteluun liittyvä tieto kiinnostaa.
kuvatkin olis ihan jees jos jollain sattuu olemaan.
kyseisen koneen viritys varmaan kiinnostaa muitakin.

aihetta on toki käsitelty ennenkin mut tieto on aika levällään tässä foorumissa

Rekisteröimätön 22.02.2009 18:03

vielä on hepowatit malmikasan kätköissä..

swamber 22.02.2009 19:10

Joskus oli tämmönen kompinaatio käytösä eli vaparilohkosta alimmat männänrenkaat pois, vaparin kannentiiviste, garretin 25v ahdin, 9000 Saabin cooleri, turbonrivipumppu hp diiselin säätämänä, turbonvauhtipyörä ja kytkin.
Kestävin oli garretin t3:lla ja siinä oli vielä vesi/metanooliruisku. Kovilla alavääntöillä sai vaan kampiakselin kahteen ossaan.
Seuraavaan rojektiin aattelin laittaa hj pumpun, säilyy tyhyjäkäyntiväännöt ja on millin isommat elementit. Jotaki kuvia rohoovilisa.
http://www.youtube.com/watch?v=Kp0QC...e=channel_page

ventora 22.02.2009 19:57

ei se akseli väännöstä katkea.

piparix 22.02.2009 20:52

Tota ihan mielenkiinnon vuoks...miks ilman alempia männän renkaita? mitä se vaikuttaa? onko vaparin ja turbon kannentiivisteissä jotain eroo?

mikähän on sitten oikee vastaus siihen akselin katkeemiseen?

swamber 22.02.2009 21:07

No ei se varmasti ihan vääntämällä katkia mutta siihen tullee jonku sortin rasitus värähtelyjä enempi ja katkee. Eri paksusia on kannentivisteet ja alimmat renkaat otin pois että sais vähä enempi voitelua ku saa nämä leikkaa kiinnikki. Vaparisa on 5 rengasta ja turbosa 3.
http://forums.offipalsta.com/album.p...pictureid=2208

patroltd 23.02.2009 12:53

Eikö tuo 5 renkainen mäntä ole vain vanhemmissa vapareissa, ainakin -85 vaparissa oli sama 3 renkainen mäntä ku turbossa. Vaparissa massatiiviste, turbossa metallilevytiiviste kannessa. -85 vaparissa oli myös öljyruiskut männille, onko vanhemmassa?

swamber 23.02.2009 14:27

On ölijyruiskut kaikisa ku männän ristitapille ei mee muuta voitelua muistaakseni. Ölppäsuodattimesta taitaa tietää parhaiten kumpaa painosta moottori on eli uudemmisa ei taija olla palijo muuta erua ku kannentiiviste, miten lie vauhtipyörä?.

patroltd 23.02.2009 19:29

Joo vauhtipyörä on eri turbon suuremman kytkimen vuoksi. Turbon vauhtipyörä on paljon painavampi :( ,mutta vaparin vauhtikseen ei saa millään kiinni turbon kytkinasetelmaa.

swamber 23.02.2009 23:25

[QUOTE= Turbon vauhtipyörä on paljon painavampi :( ,[/QUOTE]

Onks siittä jotaki haittaa tämmösille kierroskonneille muutaku auton kokonaispainosa. Ihte kyllä laittasin sen vauhtipyörän muutenki ku kytkimen takia.

patroltd 24.02.2009 10:07

Paino tappaa vauhdin. No kierrosherkkyys siitä kärsii, joillekin se on haitta toisille ei.


Sivu luotu: 07:11 (GMT +2).