Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 08.12.2008, 20:47
okkiM:n Avatar
okkiM okkiM ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 28.01.05
Sijainti: Finland.
Viestit: 605
Question

Pajeron painelaakerinakseli


No niin kun minä nyt vihdoin aloin tehdä sitä kauan kaivattua kytkinremonttia, niin tuli eteen seuraavanlainen ongelmakohta.
89 mallisessa vaihteistolootassa on painelaakerin "akseli" samaa köykämiinivalua kun koko hela kytkinkoppa. Nyt kun sillä koslalla ja vaihteistolla on veivattu lähemmäs puolimiljoonaa kilometriä, on painelaakeri syöny akseliinsa noin millin syvän upotuksen, joka ei ainakaan paranna laakerin liikkuvuutta akselin päällä. Ajattelin että josko sorvailisi akselin suoraksi ja holkittaisi sen takasin määrämittaan vaikkapas messinkiholkilla. Olis sitte taas kun uus ja jälleenmyyntiarvokin taas nousisi.

Varsinainen kysymys kuuluukin: Mikä on sopiva toleranssi akselin ja laakerin välillä? Tarvis jonku valistuneen tiedon, senverran ymmärrän iteekkin että sen on oltava semmonen että laakeri sopii kulkemaan. Toisinsanoen; typerysten ei kannata taaskaan vaivautua vastaamaan. =)

__________________
Seuraava voit olla sinä
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
pajeron syötöt kivari Tekniikka & Jutustelu 2 19.10.2011 16:29
O:Pajeron kansi Mutikka O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 18.12.2006 21:35
Pajeron kytkimestä! ases Tekniikka & Jutustelu 0 02.12.2006 17:43
M:Pajeron kansi ym O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 21.11.2006 22:32
Pajeron 3l V6 Tekniikka & Jutustelu 10 20.06.2005 12:04


Sivu luotu: 06:27 (GMT +2).