![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|||
|
|||
![]() Cherokeen öljynpaineetMikä mahtanee aiheuttaa öljynpaineitten "humppaamisen" lämpimänä tuossa minun Cherossa? Tyhjäkäynnillä laskee kuumalla koneella alle 3:en mittari ja seilaa sitten molemmin puolin tuon lukeman. Onko ominaisuus vai jotakin remonttia odotettavissa? Öljyä on mittatikun mukaan puoleenväliin asteikkoa,eli tuskin vähäksikään käy.
|
|
||||
|
||||
![]()
Siis XJ- cherokee ja kuutoskone? Kohtalaisen yleisiä on viat noissa öljynpaineantureissa (tai siis näyttävät vähän sinnepäin), eli jos haluat olla varma niin koita mekaanisella mittarilla ensin. Aika normaalilta nuo lukemat kuulostaa, ainakin ittellä on molemmissa XJ:ssä tyhjäkäynnillä vajaa 3bar, ja kierroksilla sitten heittelee siitä ylöspäin.
|
|
|||
|
|||
![]()
On kutonen kyseessä, tosiaan. En minä oikeastaan sitä paineen vähyyttä epäillytkään, vaan se viisarin seilaaminen huolestuttaa. Liian kiivasta tuntuu tasakierroksilla olevan liikehdintä sillä.
|
|
||||
|
||||
![]()
No kierrosten mukana se viisari seilaa kuin känninen merimies, mutta tasakaasulla ei paljoa yleensä värähdä. Koita nyt sit vaikka ensin mekaanisella mittarilla niitä arvoja jos olet huolissasi, tuohon kun ei tosiaan välttämättä kannata ihan liikaa luottaa..
Onko aiemminkin tehny vastaavaa, vai juuri vasta alkanut ilmetä? |
|
||||
|
||||
![]()
mulla näytti päin vastoin eli tyhjällä tapissa ja kaasulla nollassa. vaihdoin anturin ni näyttää
jotain sinne päin. noi on todella sinne päin vissiin kaikilla? |
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Tuosta aiemmin tekemisestä en tiedä, auto ollut minulla vasta viikon. Vähitellen alkaa olla sinut auton kanssa, niin "joutaa" seuraamaan nuita mittareita ajaessa ja kiinnitti huomiota. Eli tämän yhden perusteella tasakaasulla mittarin seilaaminen ei ole normaalia. Pitää kuitenkin hommata jostakin se verrokki mittari, niin saa tutkittua oisko siinä tai anturissa vika. |
|
||||
|
||||
![]()
omas -90 limitedis ei heilu öljynpainemittari juurikaan. muut mittarit on kuitenkin melkolailla "suuntaa antavia" esim volttimittari näyttelee mitäsattuu vaikka tarkistusmittausten mukaan lataus on ok. ja bensaviisarillakin on ajoittain ihan oma elämä, en ole jaksanut käydä purkamaan ja tutkimaan.. "kovaa ajoa ja huonoa huoltoa"
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
ei ne purkamalla ja tutkimalla parane. ainoastaan vaihtamalla laadukkaampiin esim autometer
![]() ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Lj:n öljynpaineet? | zampy | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 24.08.2008 20:59 |
LJ.n öljynpaineet | Micco | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 19.08.2007 17:30 |
hj:n öljynpaineet | vertti | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 20.03.2007 06:15 |
Patrollin öljynpaineet | psk123 | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 06.02.2007 22:06 |
Öljynpaineet?! | BlackJack | Vuosimallit 1984-1996 | 4 | 30.06.2004 23:31 |