Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 25.08.2008, 21:09
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Tehoton pajero


2,5 litran turbo kiisseli vuodelta 88 on niin nuhainen ettei kulje kuin reippaat 80 km/h.
Mistä vikaa kannattais etsiä. Tankin pohjassa on lommo, joten tuleeko pilli ylhäältä kohden pohjaa ja lommo aiheuttaa kuristuksen ettei saa lääkettä tarpeeksi. Toisaalta käy kylmänä epätasaisesti todennäköisesti kolmella. Onko mahdollista että jako on hypännyt. Entä urpo jos se ei lykkää painetta niin jarruttaako se. Jälkeen päin kuulin, kun pätkä jo oli minulla, että korjaamon poijaat oli mittonut sitä ja epäilleet männässä olevan reijän. En usko siihen sillä eikö silloin moottorista tulisi öljyruisku (öljyt huohottimesta ulos) ja minä olen kuiteskin ajanut sillä n 20000 km mittarissa reippaat 500000 yhteensä. Lähtee myöskin myös kylmänä käyntiin, ei kuiteskaan yli -20 asteen pakkasista.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 25.08.2008, 21:11
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

tehoton pajero


2,5 litran turbo kiisseli vuodelta 88 on niin nuhainen ettei kulje kuin reippaat 80 km/h.
Mistä vikaa kannattais etsiä. Tankin pohjassa on lommo, joten tuleeko pilli ylhäältä kohden pohjaa ja lommo aiheuttaa kuristuksen ettei saa lääkettä tarpeeksi. Toisaalta käy kylmänä epätasaisesti todennäköisesti kolmella. Onko mahdollista että jako on hypännyt. Entä urpo jos se ei lykkää painetta niin jarruttaako se. Jälkeen päin kuulin, kun pätkä jo oli minulla, että korjaamon poijaat oli mittonut sitä ja epäilleet männässä olevan reijän. En usko siihen sillä eikö silloin moottorista tulisi öljyruisku (öljyt huohottimesta ulos) ja minä olen kuiteskin ajanut sillä n 20000 km mittarissa reippaat 500000 yhteensä. Lähtee myöskin myös kylmänä käyntiin, ei kuiteskaan yli -20 asteen pakkasista.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 25.08.2008, 21:31
WebKim WebKim ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 04.10.06
Sijainti: Kuopio
Viestit: 19
Perusasetus

Huono turbo aiheuttaa nuhaisuutta. Kannattaa mitata ahtopaineet. Lisäksi kannattaa tarkistaa ruiskutuspumpun päällä oleva ahdonalaisen syötön kalvo. jos on rikki niin aiheuttaapi monesti nuhaisuutta.(kannattaa tutkia ettei koko syöttö ole laihalla esim katsastuksen jäljiltä ) Sittenhän vielä ilmavuodot on mahdollisuutena. Pajerossa monesti ainakin tankin nousuputkianturihässäkkä rupee vanhemmiten vuotamaan. Mikäli rynkyttää kylmänä niin kannattaa tarkistaa hehkut ja suuttimet. Tietenkin myös suodattimien (ilma, polttoaine) tarkastelu voi olla paikallaan.

Mitsubishiclubfinlandilta löytyy tietoa enemmänkin aiheesta:
http://www.mitsubishiclubfinland.com...p?topic=9883.0
http://www.mitsubishiclubfinland.com...p?topic=2408.0
http://www.mitsubishiclubfinland.com...p?topic=7410.0
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 25.08.2008, 21:51
mikkoimp:n Avatar
mikkoimp mikkoimp ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 20.06.06
Sijainti: Meripori, Finland.
Viestit: 1.234
Perusasetus

kaverilla tuo lommo tankissa ainakin aiheutti täydellisen tehottomuuden, ei metsäsätä hankkinut pois päästä kuin hinaamalla. eli siitä lähtisin vikaa etsimään!
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 26.08.2008, 10:01
Offipiru:n Avatar
Offipiru Offipiru ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.07.05
Sijainti: Lahti-city, Finland
Viestit: 2.515
Wink

Kaverin pajerosta hävis teho kun höni ilmaa tankin putkista kun olivat hapattuneet... Ei muuta kun sopiva muoviletku mikä mahtu sinne putkee nibbanabba sisälle ja kovaa ajoo..
__________________
__________________________________________________ _____________________________
Jos toimintasavu pääsee ulos, tulee se pussittaa.

Päiväkodissa sentään rehellisesti hakattii lapioilla jos vitutti. Nykyään ei enää saisi edes sanoa ääneen jos vituttaa.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 26.08.2008, 17:49
h-a-r-z-a:n Avatar
h-a-r-z-a h-a-r-z-a ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.04
Sijainti: Vantaa, .
Viestit: 528
Perusasetus

Polttoaineputki....tosin tuohon ikään ne jo kai on kertaalleen vaihdettu.
Vuoto ei välttämättä näy päällepäin,sillä putkessahan on alipaine.
Tankista ulostulossa,heti läpiviennin kohdalta,se on ainakin rikki jos on lommo tankin pohjassa.
Ja sitten siitä missä putki tulee runkopalkkiin kiinni.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 26.08.2008, 23:35
mikkoimp:n Avatar
mikkoimp mikkoimp ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 20.06.06
Sijainti: Meripori, Finland.
Viestit: 1.234
Perusasetus

eli helpolla aat testattua onko vika noissa kun laitat vaikka jonkun parinlitran pullon konehuoneeseen löpöä uusilla letkuilla pumpulle...
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 28.08.2008, 08:39
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Pitänee ruveta näitä ehdotettuja vianpaikkoja sulkemaan pois. Aloitin tankista, eilen rääpäisin vaihtotankin vanhasta perämoottorin peltitankista, ei tarvinnut kuin paluupuolelle hitsata letkunliitin ja avot uusi ylväs tankki oli siinä. Testiajo jää kyllä iltaan. ei vielä rek Risto
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
pajeron ohjaustehostin tehoton. luppakorva Tekniikka & Jutustelu 23 21.01.2010 17:12
vinssini on tehoton? Turboic Tekniikka & Jutustelu 1 04.05.2008 20:43
"Voiman tuntu'" Pajero gen2 vs. Pajero gen1 Propulsion Tekniikka & Jutustelu 8 22.04.2008 16:30
-89 TDIC Pajero osix ja -89 TD Pajero ajoon/lelux O/M/V Muut 0 28.10.2005 07:32
tehoton chevy tiipe Chit-Chat 9 20.10.2005 08:31


Sivu luotu: 18:54 (GMT +2).