![]() |
Tehoton pajero
2,5 litran turbo kiisseli vuodelta 88 on niin nuhainen ettei kulje kuin reippaat 80 km/h.
Mistä vikaa kannattais etsiä. Tankin pohjassa on lommo, joten tuleeko pilli ylhäältä kohden pohjaa ja lommo aiheuttaa kuristuksen ettei saa lääkettä tarpeeksi. Toisaalta käy kylmänä epätasaisesti todennäköisesti kolmella. Onko mahdollista että jako on hypännyt. Entä urpo jos se ei lykkää painetta niin jarruttaako se. Jälkeen päin kuulin, kun pätkä jo oli minulla, että korjaamon poijaat oli mittonut sitä ja epäilleet männässä olevan reijän. En usko siihen sillä eikö silloin moottorista tulisi öljyruisku (öljyt huohottimesta ulos) ja minä olen kuiteskin ajanut sillä n 20000 km mittarissa reippaat 500000 yhteensä. Lähtee myöskin myös kylmänä käyntiin, ei kuiteskaan yli -20 asteen pakkasista. |
tehoton pajero
2,5 litran turbo kiisseli vuodelta 88 on niin nuhainen ettei kulje kuin reippaat 80 km/h.
Mistä vikaa kannattais etsiä. Tankin pohjassa on lommo, joten tuleeko pilli ylhäältä kohden pohjaa ja lommo aiheuttaa kuristuksen ettei saa lääkettä tarpeeksi. Toisaalta käy kylmänä epätasaisesti todennäköisesti kolmella. Onko mahdollista että jako on hypännyt. Entä urpo jos se ei lykkää painetta niin jarruttaako se. Jälkeen päin kuulin, kun pätkä jo oli minulla, että korjaamon poijaat oli mittonut sitä ja epäilleet männässä olevan reijän. En usko siihen sillä eikö silloin moottorista tulisi öljyruisku (öljyt huohottimesta ulos) ja minä olen kuiteskin ajanut sillä n 20000 km mittarissa reippaat 500000 yhteensä. Lähtee myöskin myös kylmänä käyntiin, ei kuiteskaan yli -20 asteen pakkasista. |
Huono turbo aiheuttaa nuhaisuutta. Kannattaa mitata ahtopaineet. Lisäksi kannattaa tarkistaa ruiskutuspumpun päällä oleva ahdonalaisen syötön kalvo. jos on rikki niin aiheuttaapi monesti nuhaisuutta.(kannattaa tutkia ettei koko syöttö ole laihalla esim katsastuksen jäljiltä :) ) Sittenhän vielä ilmavuodot on mahdollisuutena. Pajerossa monesti ainakin tankin nousuputkianturihässäkkä rupee vanhemmiten vuotamaan. Mikäli rynkyttää kylmänä niin kannattaa tarkistaa hehkut ja suuttimet. Tietenkin myös suodattimien (ilma, polttoaine) tarkastelu voi olla paikallaan.
Mitsubishiclubfinlandilta löytyy tietoa enemmänkin aiheesta: http://www.mitsubishiclubfinland.com...p?topic=9883.0 http://www.mitsubishiclubfinland.com...p?topic=2408.0 http://www.mitsubishiclubfinland.com...p?topic=7410.0 |
kaverilla tuo lommo tankissa ainakin aiheutti täydellisen tehottomuuden, ei metsäsätä hankkinut pois päästä kuin hinaamalla. eli siitä lähtisin vikaa etsimään!
|
Kaverin pajerosta hävis teho kun höni ilmaa tankin putkista kun olivat hapattuneet... Ei muuta kun sopiva muoviletku mikä mahtu sinne putkee nibbanabba sisälle ja kovaa ajoo..
|
Polttoaineputki....tosin tuohon ikään ne jo kai on kertaalleen vaihdettu.
Vuoto ei välttämättä näy päällepäin,sillä putkessahan on alipaine. Tankista ulostulossa,heti läpiviennin kohdalta,se on ainakin rikki jos on lommo tankin pohjassa. Ja sitten siitä missä putki tulee runkopalkkiin kiinni. |
eli helpolla aat testattua onko vika noissa kun laitat vaikka jonkun parinlitran pullon konehuoneeseen löpöä uusilla letkuilla pumpulle...
|
Pitänee ruveta näitä ehdotettuja vianpaikkoja sulkemaan pois. Aloitin tankista, eilen rääpäisin vaihtotankin vanhasta perämoottorin peltitankista, ei tarvinnut kuin paluupuolelle hitsata letkunliitin ja avot uusi ylväs tankki oli siinä. Testiajo jää kyllä iltaan. ei vielä rek Risto
|
Sivu luotu: 07:49 (GMT +2). |