Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Tehoton pajero (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=49952)

Rekisteröimätön 25.08.2008 21:09

Tehoton pajero
 
2,5 litran turbo kiisseli vuodelta 88 on niin nuhainen ettei kulje kuin reippaat 80 km/h.
Mistä vikaa kannattais etsiä. Tankin pohjassa on lommo, joten tuleeko pilli ylhäältä kohden pohjaa ja lommo aiheuttaa kuristuksen ettei saa lääkettä tarpeeksi. Toisaalta käy kylmänä epätasaisesti todennäköisesti kolmella. Onko mahdollista että jako on hypännyt. Entä urpo jos se ei lykkää painetta niin jarruttaako se. Jälkeen päin kuulin, kun pätkä jo oli minulla, että korjaamon poijaat oli mittonut sitä ja epäilleet männässä olevan reijän. En usko siihen sillä eikö silloin moottorista tulisi öljyruisku (öljyt huohottimesta ulos) ja minä olen kuiteskin ajanut sillä n 20000 km mittarissa reippaat 500000 yhteensä. Lähtee myöskin myös kylmänä käyntiin, ei kuiteskaan yli -20 asteen pakkasista.

Rekisteröimätön 25.08.2008 21:11

tehoton pajero
 
2,5 litran turbo kiisseli vuodelta 88 on niin nuhainen ettei kulje kuin reippaat 80 km/h.
Mistä vikaa kannattais etsiä. Tankin pohjassa on lommo, joten tuleeko pilli ylhäältä kohden pohjaa ja lommo aiheuttaa kuristuksen ettei saa lääkettä tarpeeksi. Toisaalta käy kylmänä epätasaisesti todennäköisesti kolmella. Onko mahdollista että jako on hypännyt. Entä urpo jos se ei lykkää painetta niin jarruttaako se. Jälkeen päin kuulin, kun pätkä jo oli minulla, että korjaamon poijaat oli mittonut sitä ja epäilleet männässä olevan reijän. En usko siihen sillä eikö silloin moottorista tulisi öljyruisku (öljyt huohottimesta ulos) ja minä olen kuiteskin ajanut sillä n 20000 km mittarissa reippaat 500000 yhteensä. Lähtee myöskin myös kylmänä käyntiin, ei kuiteskaan yli -20 asteen pakkasista.

WebKim 25.08.2008 21:31

Huono turbo aiheuttaa nuhaisuutta. Kannattaa mitata ahtopaineet. Lisäksi kannattaa tarkistaa ruiskutuspumpun päällä oleva ahdonalaisen syötön kalvo. jos on rikki niin aiheuttaapi monesti nuhaisuutta.(kannattaa tutkia ettei koko syöttö ole laihalla esim katsastuksen jäljiltä :) ) Sittenhän vielä ilmavuodot on mahdollisuutena. Pajerossa monesti ainakin tankin nousuputkianturihässäkkä rupee vanhemmiten vuotamaan. Mikäli rynkyttää kylmänä niin kannattaa tarkistaa hehkut ja suuttimet. Tietenkin myös suodattimien (ilma, polttoaine) tarkastelu voi olla paikallaan.

Mitsubishiclubfinlandilta löytyy tietoa enemmänkin aiheesta:
http://www.mitsubishiclubfinland.com...p?topic=9883.0
http://www.mitsubishiclubfinland.com...p?topic=2408.0
http://www.mitsubishiclubfinland.com...p?topic=7410.0

mikkoimp 25.08.2008 21:51

kaverilla tuo lommo tankissa ainakin aiheutti täydellisen tehottomuuden, ei metsäsätä hankkinut pois päästä kuin hinaamalla. eli siitä lähtisin vikaa etsimään!

Offipiru 26.08.2008 10:01

Kaverin pajerosta hävis teho kun höni ilmaa tankin putkista kun olivat hapattuneet... Ei muuta kun sopiva muoviletku mikä mahtu sinne putkee nibbanabba sisälle ja kovaa ajoo..

h-a-r-z-a 26.08.2008 17:49

Polttoaineputki....tosin tuohon ikään ne jo kai on kertaalleen vaihdettu.
Vuoto ei välttämättä näy päällepäin,sillä putkessahan on alipaine.
Tankista ulostulossa,heti läpiviennin kohdalta,se on ainakin rikki jos on lommo tankin pohjassa.
Ja sitten siitä missä putki tulee runkopalkkiin kiinni.

mikkoimp 26.08.2008 23:35

eli helpolla aat testattua onko vika noissa kun laitat vaikka jonkun parinlitran pullon konehuoneeseen löpöä uusilla letkuilla pumpulle...

Rekisteröimätön 28.08.2008 08:39

Pitänee ruveta näitä ehdotettuja vianpaikkoja sulkemaan pois. Aloitin tankista, eilen rääpäisin vaihtotankin vanhasta perämoottorin peltitankista, ei tarvinnut kuin paluupuolelle hitsata letkunliitin ja avot uusi ylväs tankki oli siinä. Testiajo jää kyllä iltaan. ei vielä rek Risto


Sivu luotu: 07:49 (GMT +2).