Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 27.07.2008, 08:24
jeep:n Avatar
jeep jeep ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.07
Sijainti: Helsinki
Viestit: 39
Perusasetus

Webaston huohotin ja kahlaus?


Onko tietoa voiko Webastolla varustetulla autolla turvallisesti kahlailla? Huohotinputki näkyy olevan todella alhaalla, mutta onko siinä jotain takaiskuventtiiliä tms. joka estää veden pääsyn sisään?
Tai onko yleensäkään pelkoa veden sisäänimaisusta tuota kautta?

Kiitos etukäteen

__________________
O|||||||O
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 27.07.2008, 09:34
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

lienee pakoputki joka on alhaalla

en kyllä upottais - en ehkä tulpattunakaan
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 27.07.2008, 09:49
jeep:n Avatar
jeep jeep ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.07
Sijainti: Helsinki
Viestit: 39
Perusasetus

Pakoputkea taisin tarkoittaa siis... :0
__________________
O|||||||O

Viimeksi muokannut jeep : 27.07.2008 10:21
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 27.07.2008, 14:00
Kartse1 Kartse1 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 09.07.06
Sijainti: Ylöjärven Kuru, Finland.
Viestit: 1.064
Perusasetus

Muutamia kymmeniä lämmittimiä aukoneena voin kertoa, että juuri kosteus on ollut yleisin syy lämmittimien toimimattomuuteen.

Kondensoituneen kosteuden aiheuttamat hapettumat alkavat tehdä tuhoaan jo muutaman kuukauden käyttämättömyyden jälkeen. Usein käy niin, että sen puhallinmoottorin laakerit käyvät niin kankeiksi, ettei lämmitin sen takia käynnisty.
Loppujen lopuksi se lämmitin sitten jätetään kokonaan käyttämättä ja silloin se kosteus saa aikaan palopesässä ja puhallinmoottorin siipien kammiossa kunnolliset syöpymät. Sieltä löytyy samanlaista höttöä, kuin mitä on akkujen ympärillä olevissa rautarakenteissa.

Tämän kondenssin aiheuttaman haitan poistamiseksi lämmitintä pitäisi käyttää kesälläkin ainakin kerran kuukaudessa.

Periaatteessa, jos toimivan lämmittimen sisään menee vettä esim. kahlatessa, niin sieltä valuu kyllä suurin osa vedestä pois ihan lorisemalla. Lämmitin pitäisi kuitenkin käyttää lämpimäksi jokaisen kastelukerran jälkeen.

Lankomiehen metsäköne joskus vajosi tuulilasia myöten suonsilmään ja vettä & kuraa meni sitten Ihan joka rööriin. Kone kun saatiin talliin huollettavaksi, niin paineilmalla puhallettiin myös Webaston imuaukosta ilmaa sisään => Kuraa tuli pakoputkesta. Ihan nätisti sekin lämppäri lähti toimimaan ja toimikin vuosikausia sen jälkeen.

Sähköjohtojen liitoksiin kannattaa suihkia CRC:tä, jottei ne hapetu pilalle...
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 27.07.2008, 18:11
jeep:n Avatar
jeep jeep ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.07
Sijainti: Helsinki
Viestit: 39
Perusasetus

Kiitos Kartse1 vastauksestasi. Osaatko sanoa onko (kura-) vedellä Webaston läpi reittiä varsinaiseen koneeseen? Webaston mahdollisen rikkoutumisen vielä kestää, kunhan ei koko kone ota iskua.
__________________
O|||||||O
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 27.07.2008, 19:16
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jeep Näytä viesti
Kiitos Kartse1 vastauksestasi. Osaatko sanoa onko (kura-) vedellä Webaston läpi reittiä varsinaiseen koneeseen? Webaston mahdollisen rikkoutumisen vielä kestää, kunhan ei koko kone ota iskua.

ei ole, (vaikken Kartse1 olekaan)
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 27.07.2008, 20:08
jeep:n Avatar
jeep jeep ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.07
Sijainti: Helsinki
Viestit: 39
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
ei ole, (vaikken Kartse1 olekaan)
KIITOS!! (vaikka et Kartse1 olekaan). heh..
__________________
O|||||||O
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 27.07.2008, 22:19
Kartse1 Kartse1 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 09.07.06
Sijainti: Ylöjärven Kuru, Finland.
Viestit: 1.064
Perusasetus

Tyhjentävän vastauksen jo saitkin...

Oikeastaan ainoa haitta rikkinäisen lämmittimen autossa kiinni pitämisessä on se,
että kun lämmittimen palopesä riittävästi kosteuden takia ensin hapettuu ja sitten syöpyy puhki asti,
niin silloin pääsee auton omat pakkasnesteet lämmittimen palopesän & pakoputken kautta
lorisemaan maahan asti. Harvinaisia tapauksia, mutta näitä sattuu aina muutaman vuoden välein.

Eräälle perhetutulle oli vaihdettu Pajeroon kokonainen tehdasuusi kansi (koska nämä ovat muutenkin kulutustavaraa),
niin vasta koelenkillä seppä oli huomannut nesteiden karanneen koneesta naftalämmittimen pakoputken kautta.

Webasto ei ollut toiminut siinä autossa pariin vuoteen, ja sitten kun kansi halkesi ja päästi kunnon paineet
vesitilaan, niin sen ansiosta oli myös tämä pilalle syöpynyt Webaston palopesän seinämä mossahtanut sisään.
Pelkällä palopesän ja puhallinmoottorin uusimisella sekin lämppäri tuli kuntoon...
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Cherokeen huohotin Aapo-A Tekniikka & Jutustelu 1 28.02.2007 16:47
VM 2.5 TD huohotin onkelma Kupla Tekniikka & Jutustelu 1 25.02.2007 06:06
Huohotin JiiPee Tekniikka & Jutustelu 14 02.10.2006 21:15
HJ:n perän huohotin??? Grau Tekniikka & Jutustelu 19 25.05.2005 07:28
Huohotin letkut HeikkiH Tekniikka & Jutustelu 7 11.02.2004 13:36


Sivu luotu: 20:25 (GMT +2).