Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 17.07.2008, 20:13
terppi terppi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 28.11.06
Sijainti: Parainen, Finland.
Viestit: 419
Perusasetus

HA verotuksesta (etenki maasturit)


Nää on niit kivoja aiheita ja köyh.. varallisesti rajoitteisia kiukuttaa.. Kuten muakin aivan helvetisti.
Ja sitte tää aihe sopii tänne hyvi, koska diesel-henkilö-maasturithan ne vasta verottajan hymyä levittääkin.

Oon vaan tuossa siis miettiny, että millä perustellaan sitä, että joudutaan maksamaan noista monen henkilön vehkeistä huomattavasti suuremmat verot, kun esim huoltoauton(veronkiertolaite=kohtuu turha) ja pakun jnejne..

On tietty selvää, että pakut ja lava-autot tms on "kuorma-autoja", jotka siis on hyötypelejä. Ja sen takia ihan selvää, että on pikkuverolla. (Mut todella perseestä noi pitkähyttisten lava-autojen verotukset. Sehä on esim mökki- tai matkareissussa ihan helvetin kätevä. Saa roinat ja koko perheen mukaan yhteen autoon. Tosin siitä saa maksaa sen 6-700€ veroja vaan siks, että saa maksaa naftastaki sen noin puoltoista euroo litralta.)

Henkilöautosta taas hullua maksaa sen 3-700€ veroja. Tottahan on, että dieselit on pieniruokaisempia, mut silti. Ajatellaas esim työmatkaliikennettä.
Vaikkapa täällä Turun nurkilla, kun moni käy työssä Paraisilta Turussa tai toisinpäin (matkaa 15-30km/suunta). Aika harvassa autossa on yhtä heebaa useampi ns kimppakyytinä. Porukkaa tulee vastaan yksin yhellä autolla. No, eipä silti, tuskin tuo verotus tuota asiaa muuttais, mut nyt jokaisella tarttis olla lava- tai pakettiauto, jotta ei tarttis maksaa HA:n veroja. Eli esim kimppakyydit olis aika mahottomia. Siis diesel-vehkeillä...

Mä ymmärrän siis hemmetin hyvin sen, että pakut ym "hyötyvehkeet", joilla kuskataan jotain roinaa tai on tarkoitettu siihen hommaan, ni ovat "pikkuverolla". Mut eiks se sitte ole millääntavalla hyödyllistä että on mahollista henkilöautoon ottaa auto täyteen porukkaa ja ajella sen kans? (ja maailma pelastuu. :P)

Vero sellaisille, joilla on sellaisia "turhia" vehkeitä, jotka muutenkin maksaa.. Esim joku kakspaikkainen sporttipeli. Sehän se vasta turha laite on. Hauska tottakai, sitä en kiellä, mutta siis.. Turha. Jos itelläni ois varaa ja mielenkiintoa hommata moinen lelu, nii olisin siitä valmis maksamaa kans. Tai olisi oltava valmis maksamaan. Näihin turhiin ei mun mielestä kuulu harrastepelit, jotka on maastureita tms.. Ja henkilömaasturit ny muutenki on henkilövehkeitä.. Nojoo.. Olis se aika mutkikasta, mut silti.

Täs kirjoitellessa unohtu varmasti jotain oleellisia pointteja, ja teksti voi sen takia jäädä vähä vajaaks, mut lueskelen sen läpi varmaan täs jossai vaihees, kun joku jotai kommentoi, niin keskustellaan sitte mielipiteistä tarkemmin.

JOlleki tai johonki tarttis saada menemää sana, koska kohta jopa me pullamössösuomalaiset noustaan barrikadeille, koska ei tää voi näin mennä. Vois jopa miettiä jotain muuta maata, jonne vois muuttaa, jossa olis elämä hiukan vähemmän "rajoitettua" ja järkevämpää, kun tääl. Mitään hienoo tai tehokasta tai toimivaa ei tääl saa kehittää. Muuten tulee joko verottaja tai joku muu taho, joka sanoo, että "toi on hauskaa, sen on pakko olla kiellettyä jollain pykälällä"


Sain ainakin avautua. toivottavasti joku edes ymmärtää.
PS. itelläni on siis TDI-Passatti, jolla tule noin 100km kilsoja päivässä ja silti vituttaa maksella sen 500e veroja tosta laitteesta. IHan vaan siksi, että pääsee käymään töissä sen kanssa. Kelestana!

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 17.07.2008, 20:31
bj45lava bj45lava ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 09.09.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 2.390
Perusasetus

Jee tähänkin hommaan, ostin viime viikon torstaina emännälle HDJ80:sen ja siihen verot on vcaatimattomat 822€ vuodessa, taitaa ens viikolla muuttua huoltoautoksi, toisaalta olis kiva 9-paikkaisena, mutta...
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 17.07.2008, 20:39
terppi terppi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 28.11.06
Sijainti: Parainen, Finland.
Viestit: 419
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja bj45lava Näytä viesti
Jee tähänkin hommaan, ostin viime viikon torstaina emännälle HDJ80:sen ja siihen verot on vcaatimattomat 822€ vuodessa, taitaa ens viikolla muuttua huoltoautoksi, toisaalta olis kiva 9-paikkaisena, mutta...
Kivakiva..

Lueskelin noita eduskunnan juttui tossa ja tuli tollaine.. Mitäs tää käytännös meinaa...:
http://www.parliament.fi/faktatmp/ut...0_2007_p.shtml

Ymmärrän kyll älukemaani, eli esim passat olis tuon mukaan taulukossa 2 kohdassa
1601-1700kg, joka olis 34snt/pv, joka olis vuodessa 124e.. Ei toi paha olis. Mut koska moine tulee voimaan?

Kun en nii kauheesti ole seurannu noita eduskunnan juttuja, niin meinaako toi "Tämä laki tulee voimaan valtioneuvoston asetuksella säädettävänä ajankohtana." ny sitä,että kukaan ei tiedä, koska moinen..

Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 17.07.2008, 20:52
jonas_k:n Avatar
jonas_k jonas_k ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 23.03.08
Sijainti: Pietarsaari, Finland.
Viestit: 815
Perusasetus

meillä on passat tdi farmari nelivetoinen, ja sen vero on yhteensä 650 euro vuodessa, ja nyt kun naftan hinta on melkein sama kun bensa, se on siinä ja siinä jos se enää on mitään hyötyä ajaa dieselautolla vaikka tässä talossa tulee ajettu reilu 25tkm vuodessa..
Mutta jos tuo uusi laki tulee voimassa se voi sitten olla eri asia..

Lueskelin noita eduskunnan juttui tossa ja tuli tollaine.. Mitäs tää käytännös meinaa...:
http://www.parliament.fi/faktatmp/ut...0_2007_p.shtml

Viimeksi muokannut jonas_k : 17.07.2008 20:58
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 17.07.2008, 21:08
terppi terppi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 28.11.06
Sijainti: Parainen, Finland.
Viestit: 419
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jonas_k Näytä viesti
meillä on passat tdi farmari nelivetoinen, ja sen vero on yhteensä 650 euro vuodessa, ja nyt kun naftan hinta on melkein sama kun bensa, se on siinä ja siinä jos se enää on mitään hyötyä ajaa dieselautolla vaikka tässä talossa tulee ajettu reilu 25tkm vuodessa..
Mutta jos tuo uusi laki tulee voimassa se voi sitten olla eri asia..

Lueskelin noita eduskunnan juttui tossa ja tuli tollaine.. Mitäs tää käytännös meinaa...:
http://www.parliament.fi/faktatmp/ut...0_2007_p.shtml
Painaaks se nii helvatist enempi, ku toi mun rousku?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 17.07.2008, 21:21
jonas_k:n Avatar
jonas_k jonas_k ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 23.03.08
Sijainti: Pietarsaari, Finland.
Viestit: 815
Perusasetus

auto on vuosimalli -02
omamassa: 1710kg, kokonaismassa: 2220kg

Ja kokonaismassasta vissiin tulee laskettu se vero?

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja terppi Näytä viesti
Painaaks se nii helvatist enempi, ku toi mun rousku?

Viimeksi muokannut jonas_k : 17.07.2008 21:23
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 17.07.2008, 22:24
Taisto:n Avatar
Taisto Taisto ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 09.11.04
Sijainti: Nurmijärvi, .
Viestit: 1.003
Perusasetus

Mun Sprintterin matkailuautomuutos keskeytyi, kun törmäsin tuohon samaiseen lakiehdotukseen. Silloisten tietojen perusteella vero oli tullut menemään kokonaismassan mukaan eli 3500kg= 485€/vuosi ja tämä vain siksi että sais rajoittimen pois...jäi muuttamatta
Tuon linkin mukaan kuitenkin pakettiautot ja matkailuautot verotetaan kaikki 35sen/päivä eli 128€/vuosi mikä on kohtuullista....
Paljos olikaan kantavuus bensakoneissa Chevy vanissa missä on pehmeet penkit ja on rek. h-a:ksi....

Ja eikös tässä ole kysymys ajoneuvoverosta? Käyttövoimavero on eriasia ja tulee vielä tuon päälle dieselautoissa.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 17.07.2008, 23:00
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Taisto Näytä viesti
Ja eikös tässä ole kysymys ajoneuvoverosta? Käyttövoimavero on eriasia ja tulee vielä tuon päälle dieselautoissa.
Naulan kantaan, MUTTA rivien välistä luettavissa veron laskenta CO-päästöjen perusteella. --> Kyllä siitä joku lakijutun kääntää, sillä silloinhan maksaa veroa että SAA AJAA dieselillä, ja sitten joutuu maksamaan sen KÄYTTÄMISESTÄ (yhdenmukainen verotus!!!!).

Nythän (minäkin) maksan veroa autosta ja polttonesteestä. Huomasin hauskan homman (OT), Rangessa saa muutettua todella helposti Efi:n LPG:lle (kaasulle), mutta Suomen ah niin hienon verorakenteen, maksaisin KÄYTTÖVOIMAVEROA (eli suomeksi dieselveroa) bensiinimoottorista, josa poltetaan maakaasua (ja pienennetään päästöjä)

Ei tässä kohta tiedä, että itkeäkkö vai nauraako
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 18.07.2008, 13:19
terppi terppi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 28.11.06
Sijainti: Parainen, Finland.
Viestit: 419
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Taisto Näytä viesti
Mun Sprintterin matkailuautomuutos keskeytyi, kun törmäsin tuohon samaiseen lakiehdotukseen. Silloisten tietojen perusteella vero oli tullut menemään kokonaismassan mukaan eli 3500kg= 485€/vuosi ja tämä vain siksi että sais rajoittimen pois...jäi muuttamatta
Tuon linkin mukaan kuitenkin pakettiautot ja matkailuautot verotetaan kaikki 35sen/päivä eli 128€/vuosi mikä on kohtuullista....
Paljos olikaan kantavuus bensakoneissa Chevy vanissa missä on pehmeet penkit ja on rek. h-a:ksi....

Ja eikös tässä ole kysymys ajoneuvoverosta? Käyttövoimavero on eriasia ja tulee vielä tuon päälle dieselautoissa.
Ite ymmärsin tuon sillee, että muuta verotusta ei tule. Tai siis ne yhdistyy.. Ajoneuvovero + käyttövoimavero = tuo mikäsitteonkin..
Ja noita ei eroteltais enää, koska on tosiaan tuo nafta ja bensa nii lähellä toisiaan hinnassa..
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 18.07.2008, 14:56
Taisto:n Avatar
Taisto Taisto ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 09.11.04
Sijainti: Nurmijärvi, .
Viestit: 1.003
Perusasetus

Ehei.... Valtio ei luovu niin hyvästä tulonlähteestä kuin käyttövoimavero. Tuon muutoksen on tarkoitus tuskin on halventaa autolla ajamista....
Linkissä puhutaan kokoajan "perusverosta". Haiskahtaa kovasti että "dieselvero" napsahtaa päälle... No 2010 se viimmeistään selviää.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 18.07.2008, 15:19
Flugfiske:n Avatar
Flugfiske Flugfiske ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 05.11.05
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 1.113
Perusasetus

Katainenhan sanoi alkutalvesta, että käyttövoimaveroon ei tule muutoksia, sen sijaan autovero tulee porrastumaan CO2 päästöjen mukaan
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 18.07.2008, 15:54
terppi terppi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 28.11.06
Sijainti: Parainen, Finland.
Viestit: 419
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Flugfiske Näytä viesti
Katainenhan sanoi alkutalvesta, että käyttövoimaveroon ei tule muutoksia, sen sijaan autovero tulee porrastumaan CO2 päästöjen mukaan
Jeps. Niihä se tais ollaki. ELi vero nousee aika roimasti viel lähiaikoina.. tai sitte ku toi uus taulukko tulee voimaan.
On tää vaa hieno maa...
Mut kaipa tuo sit kertoo loput. Vitun jaarittelua tuo Kataisen selittely.. Muute vois ruveta pyrkimään eduskuntaan, mut kun ei osaa tota selittelyn taitoja nii hyvi. :|

http://www.parliament.fi/faktatmp/ut...5_2008_p.shtml
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 18.07.2008, 17:32
henteri henteri ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 19.11.06
Sijainti: posio, Finland.
Viestit: 887
Perusasetus

joo kyllä tänä päivänä saa olla melko reilusti ajoja että diesseli kannattaa.varmaan jossain päin suomea 95 ja diisseli jo samoissa hinnoissa.ja jos sillai vielä laskee esim:2002-2005 tai uuden diesel ja saman ikäisen bensa autojen hankinta hinnan ja sitten niitten jälleen myyntiarvon.huollot jne.oikeasti ihan perseestä tuo diesel autojen verotus!!
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 18.07.2008, 19:13
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 10.993
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikki3011 Näytä viesti
Naulan kantaan, MUTTA rivien välistä luettavissa veron laskenta CO-päästöjen perusteella. --> Kyllä siitä joku lakijutun kääntää, sillä silloinhan maksaa veroa että SAA AJAA dieselillä, ja sitten joutuu maksamaan sen KÄYTTÄMISESTÄ (yhdenmukainen verotus!!!!).

Nythän (minäkin) maksan veroa autosta ja polttonesteestä. Huomasin hauskan homman (OT), Rangessa saa muutettua todella helposti Efi:n LPG:lle (kaasulle), mutta Suomen ah niin hienon verorakenteen, maksaisin KÄYTTÖVOIMAVEROA (eli suomeksi dieselveroa) bensiinimoottorista, josa poltetaan maakaasua (ja pienennetään päästöjä)

Ei tässä kohta tiedä, että itkeäkkö vai nauraako
Joo, mut sepä vasta naurattaisi kun nestekaasulla ajelusta pitäisi maksaa 330 €/päivä!!! Siis per PÄIVÄ! Eli 120450 €/vuosi. Ihanan kallista. Pakettiautosta ei tuokaan riitä, se on 500 €/päivä = 182500 €/vuosi. Kuorma-autoista vielä tuplat tuohon. Sairasta!!!!!

Ja diisselin kannattavuudesta, ite ajelisin diisselillä mieluummin vaikka se olis kalliimpaa kun bensalla ajelu. Sen verran mukavempia koneita ajella.

Edit: Tähän vielä lisäyksenä että maakaasulla moisia hirmu-polttoainemaksuja ei tule.

Viimeksi muokannut -MaTTi- : 20.07.2008 09:53
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 18.07.2008, 19:22
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 10.993
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Taisto Näytä viesti
Ehei.... Valtio ei luovu niin hyvästä tulonlähteestä kuin käyttövoimavero. Tuon muutoksen on tarkoitus tuskin on halventaa autolla ajamista....
Linkissä puhutaan kokoajan "perusverosta". Haiskahtaa kovasti että "dieselvero" napsahtaa päälle... No 2010 se viimmeistään selviää.
Tottakai se tulee päälle. Onhan se kaikissa teksteissä mukana.

Kannattanee siis pysytellä nykyisin pikkuverosessa pakussa, se on jatkossakin samoilla taksoilla kun nykyään jos tuo esitys tulee tuommoisenaan voimaan.

http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/A33DA...oneuvovero.pdf
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 18.07.2008, 22:11
patriot4x4:n Avatar
patriot4x4 patriot4x4 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 30.12.06
Sijainti: Kouvola, Finland.
Viestit: 804
Thumbs up

Noooh,älkää nyt olko noin kriittisiä verojen suhteen.

Niitähän on mukava maksella ja se on vieläpä hyödyllistä: mustalaiset,ryssät ja muut vitun spurgut,jollainhan niidenkin on elettävä ja liikuttava...
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 18.07.2008, 22:17
cj5:n Avatar
cj5 cj5 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.01.03
Sijainti: Hamina, Finland.
Viestit: 170
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja terppi Näytä viesti
Esim joku kakspaikkainen..
Mää kun ostin diesel Corsan, henkilöauton, niin poistin takapenkin ja turvavyöt ja konttorille rekkaroimaan omiin nimiin, inssi avas oven, kurkkas sisälle, totes et ei ole takapenkkiä ja sano että ota kuppi kahvia, odota minuutti niin sulla on kaks paikkanen pakettiauto. HA:na d-vero tais olla n. 320€, nyt pakuna on 45€.
__________________
Safarimestarit Virolahti
FJDC
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 19.07.2008, 03:54
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.043
Perusasetus

Jaa! No pitäsköhä sit pikku hiljalleen muutella vaik oma läjä huoltoautoks ku ei sillä takapenkillä mitään käyttöäkään yksin elävälle oo...
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 19.07.2008, 08:54
hamaBJ40:n Avatar
hamaBJ40 hamaBJ40 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 02.11.05
Sijainti: murtolahti ranch
Viestit: 409
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja bj45lava Näytä viesti
Jee tähänkin hommaan, ostin viime viikon torstaina emännälle HDJ80:sen ja siihen verot on vcaatimattomat 822€ vuodessa, taitaa ens viikolla muuttua huoltoautoksi, toisaalta olis kiva 9-paikkaisena, mutta...

Meillä emännän kans sama pala purtavana: ajellakko tuolla "suurella verolla" vaiko laittasko "pikkuverolliseks". Tarviiks huolto autoon muuta kun yhen ns. kiinteän työkalun? ja takapenkit tietysti veks..?

...Kyllä, Ihanan kallistahan tämä on...
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 19.07.2008, 11:44
Pafo:n Avatar
Pafo Pafo ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 23.04.04
Sijainti: Forrest Hill, Vaasa, Finland.
Viestit: 1.521
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja bj45lava Näytä viesti
**DELETE** emännälle HDJ80:sen ja siihen verot on vcaatimattomat 822€ vuodessa, **DELETE** olis kiva 9-paikkaisena, mutta...
Jep, samasta syystä on puittu vähän vastaavanlaisen bensamallin hankkimisen, mutta toistaiseksi jää ihmettelemisen puolelle...
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 20.07.2008, 16:25
allu-85 allu-85 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 20.05.06
Sijainti: Finland.
Viestit: 244
Perusasetus

Olen tässä ihmetellyt, että miksi ei maastureita ole rekisteröity enempää esim. 3+3 pakuiksi silloin, kun se oli vielä mahdollista. Nykyään tuntuu olevan esim Hj-60/61 enemmän 3h huoltoautoina kuin 3+3 pakuina. Onko vero noussut nykyään niin paljon vai? Niin ja eikös sillä hj-pakulla saa ajaa 80km/h, kun ha saa 120km/h?

Viimeksi muokannut allu-85 : 20.07.2008 16:53
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 20.07.2008, 16:41
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.043
Perusasetus

henkilöautolla saa ajaa 120km/h jos rajoitukset antaa myöten
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 20.07.2008, 20:24
Pexi:n Avatar
Pexi Pexi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 31.07.06
Sijainti: Saimaanharju, Finland.
Viestit: 273
Perusasetus

ot -MaTTi- muute vois selvittää sen et kui painava paku saa olla et ei tuu 80 lätkää persiisee missä menee rajat ja onko muuta rajaa niillä esim mulla on nyt -92 t4 ni sillä saa päristellä minun tietääkseni tie kohtaisten rajotusten mukaa ja se painaa 1630kg omamassa ja suurin sallittu kokonaismassa 2800kg ja mite ne satasen lätkät jaetaa?? vai onks ne vaa linja-autoille
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 20.07.2008, 21:10
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Siis saako uudehkon maasturin katsastettua kahden hengen pakuksi?
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 20.07.2008, 21:49
jonas_k:n Avatar
jonas_k jonas_k ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 23.03.08
Sijainti: Pietarsaari, Finland.
Viestit: 815
Perusasetus

Ennen se oli ainakin niin että jos omamassa pakettiautolla on alle 1800kg ei tarvitse olla 80 lätkää..

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja soranen Näytä viesti
ot -MaTTi- muute vois selvittää sen et kui painava paku saa olla et ei tuu 80 lätkää persiisee missä menee rajat ja onko muuta rajaa niillä esim mulla on nyt -92 t4 ni sillä saa päristellä minun tietääkseni tie kohtaisten rajotusten mukaa ja se painaa 1630kg omamassa ja suurin sallittu kokonaismassa 2800kg ja mite ne satasen lätkät jaetaa?? vai onks ne vaa linja-autoille
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Maasturit ja sota Tekniikka & Jutustelu 48 05.03.2007 22:52
Maasturit turvallisia? Uazmies Linkit 34 07.01.2007 10:36
Maasturit hengenvaarallisia sjeeppi Chit-Chat 1 25.11.2006 11:58
Nykyajan maasturit Cruiser2005 Tekniikka & Jutustelu 32 05.11.2006 00:26
ex.maasturit Nerd-O Tekniikka & Jutustelu 40 01.02.2004 21:10


Sivu luotu: 20:44 (GMT +2).