Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 14.07.2008, 20:30
BJ45 BJ45 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.12.05
Sijainti: Kuru, .
Viestit: 60
Unhappy

Leikkasiko kiinni ?


BJ kuumeni toissa päivänä matkalla töihin, tehot hävisi ja sit sammui. Ihmettelin 10 min ajoin kotiin ja otin rouvan auton.
Tänään uutta ihmettelyä: snorkkeli pois, oli aika uusi 75mm viemäriä katolle, ettei ahistaisi. Tarkistin nesteet. Varmistin polttoaine linjaston ja koe käytin sen, että saa löpöä. Ja ei muuta kun paanalle lämpömittaria tarkkaillen.
Noin kilometri pitemmälle kuin viimeksi. Kone kuuman oloinen vaikka ei kiehunut eikä lämpömittari kohonnut. Palaneen käryä. Yskäsi rajun oloisesti koneen huohotinputkesta öljyä. Öljyn hajua ja tummat savut pakoputkesta. 1/2 tunnin päästä kokeilua. Hetken käy, sammuu kun nostaa jalan kaasulta. Öljy haisee pakokaasussa.
Ei kilkata.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 15.07.2008, 07:04
blenheim blenheim ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.01.06
Sijainti: Pohja, Finland.
Viestit: 70
Perusasetus

Männänrengas sanonut työsopimuksensa irti jostain pytystä? Venttiili epäkuntoinen? Mäntä halki?. Onhan näitä vaihtoehtoja. Paha mennä sanomaan kun ei näe sisälle. Kannen poisto on kyllä väistämättä edessäsi, veikkaisin jonkun männänrenkaan tuhoutuneen tahi männän haljenneen.
Mielenkiintoista sinänsä, että lämpenee rajusti. Onko ahdinta? Välijäähyä? Oletko varma, ettei vesikierrossa ole ilmakuplaa tukkimassa? Tarkisteleppa noita, mutta pahalta kuulostaa. Moottorihan on yleensä siellä 90celsiusasteen pinnassa, joten kyllä se näppeihin kuumalta tuntuukin. Harvempi erottaa normaalikäyntilämpöisen ja ylikuumentuneen koneen pelkällä näppituntumalla. Polttaa se kumpikin näppeihin. Infrapunalämpömittarilla saa tarkempaa tietoa selville, mm. sen että näyttääkö se auton lämpömittari oikein.

Ohipuhalluksen voi testata ottamalla suuttimen irti kannesta ja jokaisen pytyn kohdalla tarkistella puristuspaineet. Huono käynti viittaisi tosiaan puristuspaineiden katoamiseen. Käy kaikki läpi jos et hattua halua nostaa moottorin lohkon päältä.

t. Jani
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 15.07.2008, 09:58
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ45 Näytä viesti
tehot hävisi ja sit sammui. Öljy haisee pakokaasussa.
Ei kilkata.
Klassikko, kone leikannut kiinni tai minimissään männärengas "meltaantunut".
Onko ollut tätä ennen ongelmaa??? Aika outoa ette leikkaa ajossa ilman muuta vikaa kiinni?

Mittaa puristuspaineet kuumana, ja huonoon pyttyyn laita tippa öljyä uusintamittaukseen. Jos paineet nousee sillä, on m-rengasvika, jos ei --> reikä pytyssä...
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 15.07.2008, 22:14
BJ45 BJ45 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.12.05
Sijainti: Kuru, .
Viestit: 60
Angry

Joo, kyllä männänrengas vois olla sökönä. Täytyy ottaa kansi pois ja ruveta tutkiin.
Piti jus lähtee sillä Vienan Karjalaan ja Jäämerelle maitovalaita tarkkaileen. Pieleen meni, että ketuttaa, pitää mennä perus farmarilla ja pysytellä pääteillä. Että ottaa pattiin.
Hyviä vinkkejä, täytyy ruveta syksyllä ihmetteleen.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 16.07.2008, 05:22
wikke:n Avatar
wikke wikke ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.04.07
Sijainti: Kupolin alla.
Viestit: 3.864
Perusasetus

Jos pätkääkään lohduttaa niin ole onnellinen ettei bertta lauennut rajan huonommalla puolella...
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 16.07.2008, 20:23
BJ45 BJ45 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.12.05
Sijainti: Kuru, .
Viestit: 60
Question

Joo, hyvä ettei lauennut rajan väärällä puolella.

Jäähdytin ei muuten kiehunut eikä lämpömittari noussut.

Ei ollut vielä turboa, eikä välijäähdytintä.

Huonolla näppituntumalla tuntui että koneen yläpää oli turkaisen kuuma.

Jäähdyttimen nesteet oli sameet, että siellä oli kuitenkin tapahtunut jotain epänormaalia.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 17.07.2008, 17:36
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

Eli kannessa oleva "pahvi" sano POKS...
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 17.07.2008, 20:12
Eetza:n Avatar
Eetza Eetza ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 12.10.06
Sijainti: Hämeenkoski, Finland.
Viestit: 654
Smile

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja wikke Näytä viesti
Jos pätkääkään lohduttaa niin ole onnellinen ettei bertta lauennut rajan huonommalla puolella...
Heh... kyl se on se parempi puoli tuol idässä... näin harrastuksen kannalta... hmm... paratiisin portit...
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
patrolin navat kiinni!!!??? junnu78 Tekniikka & Jutustelu 17 04.09.2006 19:37
miten bj.hin turvakaaret kiinni? halame Tekniikka & Jutustelu 2 24.05.2006 19:17
Jamant kiinni vk. 21 JAMANT Chit-Chat 2 19.05.2006 12:28
Työvalot boxiin kiinni? PaJeRo Tekniikka & Jutustelu 5 05.12.2005 10:45
Kanervalla unenpäästä kiinni MäIte Cooking & Food 20 23.01.2004 18:06


Sivu luotu: 04:14 (GMT +2).