|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
Leikkasiko kiinni ?BJ kuumeni toissa päivänä matkalla töihin, tehot hävisi ja sit sammui. Ihmettelin 10 min ajoin kotiin ja otin rouvan auton. Tänään uutta ihmettelyä: snorkkeli pois, oli aika uusi 75mm viemäriä katolle, ettei ahistaisi. Tarkistin nesteet. Varmistin polttoaine linjaston ja koe käytin sen, että saa löpöä. Ja ei muuta kun paanalle lämpömittaria tarkkaillen. Noin kilometri pitemmälle kuin viimeksi. Kone kuuman oloinen vaikka ei kiehunut eikä lämpömittari kohonnut. Palaneen käryä. Yskäsi rajun oloisesti koneen huohotinputkesta öljyä. Öljyn hajua ja tummat savut pakoputkesta. 1/2 tunnin päästä kokeilua. Hetken käy, sammuu kun nostaa jalan kaasulta. Öljy haisee pakokaasussa. Ei kilkata.
|
#2
|
|||
|
|||
Männänrengas sanonut työsopimuksensa irti jostain pytystä? Venttiili epäkuntoinen? Mäntä halki?. Onhan näitä vaihtoehtoja. Paha mennä sanomaan kun ei näe sisälle. Kannen poisto on kyllä väistämättä edessäsi, veikkaisin jonkun männänrenkaan tuhoutuneen tahi männän haljenneen.
Mielenkiintoista sinänsä, että lämpenee rajusti. Onko ahdinta? Välijäähyä? Oletko varma, ettei vesikierrossa ole ilmakuplaa tukkimassa? Tarkisteleppa noita, mutta pahalta kuulostaa. Moottorihan on yleensä siellä 90celsiusasteen pinnassa, joten kyllä se näppeihin kuumalta tuntuukin. Harvempi erottaa normaalikäyntilämpöisen ja ylikuumentuneen koneen pelkällä näppituntumalla. Polttaa se kumpikin näppeihin. Infrapunalämpömittarilla saa tarkempaa tietoa selville, mm. sen että näyttääkö se auton lämpömittari oikein. Ohipuhalluksen voi testata ottamalla suuttimen irti kannesta ja jokaisen pytyn kohdalla tarkistella puristuspaineet. Huono käynti viittaisi tosiaan puristuspaineiden katoamiseen. Käy kaikki läpi jos et hattua halua nostaa moottorin lohkon päältä. t. Jani |
#3
|
||||
|
||||
Lainaus:
Onko ollut tätä ennen ongelmaa??? Aika outoa ette leikkaa ajossa ilman muuta vikaa kiinni? Mittaa puristuspaineet kuumana, ja huonoon pyttyyn laita tippa öljyä uusintamittaukseen. Jos paineet nousee sillä, on m-rengasvika, jos ei --> reikä pytyssä...
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
#4
|
|||
|
|||
Joo, kyllä männänrengas vois olla sökönä. Täytyy ottaa kansi pois ja ruveta tutkiin.
Piti jus lähtee sillä Vienan Karjalaan ja Jäämerelle maitovalaita tarkkaileen. Pieleen meni, että ketuttaa, pitää mennä perus farmarilla ja pysytellä pääteillä. Että ottaa pattiin. Hyviä vinkkejä, täytyy ruveta syksyllä ihmetteleen. |
#5
|
||||
|
||||
Jos pätkääkään lohduttaa niin ole onnellinen ettei bertta lauennut rajan huonommalla puolella...
|
#6
|
|||
|
|||
Joo, hyvä ettei lauennut rajan väärällä puolella.
Jäähdytin ei muuten kiehunut eikä lämpömittari noussut. Ei ollut vielä turboa, eikä välijäähdytintä. Huonolla näppituntumalla tuntui että koneen yläpää oli turkaisen kuuma. Jäähdyttimen nesteet oli sameet, että siellä oli kuitenkin tapahtunut jotain epänormaalia. |
#7
|
||||
|
||||
Eli kannessa oleva "pahvi" sano POKS...
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
#8
|
||||
|
||||
Heh... kyl se on se parempi puoli tuol idässä... näin harrastuksen kannalta... hmm... paratiisin portit...
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
patrolin navat kiinni!!!??? | junnu78 | Tekniikka & Jutustelu | 17 | 04.09.2006 19:37 |
miten bj.hin turvakaaret kiinni? | halame | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 24.05.2006 19:17 |
Jamant kiinni vk. 21 | JAMANT | Chit-Chat | 2 | 19.05.2006 12:28 |
Työvalot boxiin kiinni? | PaJeRo | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 05.12.2005 10:45 |
Kanervalla unenpäästä kiinni | MäIte | Cooking & Food | 20 | 23.01.2004 18:06 |