Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Leikkasiko kiinni ? (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=48860)

BJ45 14.07.2008 20:30

Leikkasiko kiinni ?
 
BJ kuumeni toissa päivänä matkalla töihin, tehot hävisi ja sit sammui. Ihmettelin 10 min ajoin kotiin ja otin rouvan auton.
Tänään uutta ihmettelyä: snorkkeli pois, oli aika uusi 75mm viemäriä katolle, ettei ahistaisi. Tarkistin nesteet. Varmistin polttoaine linjaston ja koe käytin sen, että saa löpöä. Ja ei muuta kun paanalle lämpömittaria tarkkaillen.
Noin kilometri pitemmälle kuin viimeksi. Kone kuuman oloinen vaikka ei kiehunut eikä lämpömittari kohonnut. Palaneen käryä. Yskäsi rajun oloisesti koneen huohotinputkesta öljyä. Öljyn hajua ja tummat savut pakoputkesta. 1/2 tunnin päästä kokeilua. Hetken käy, sammuu kun nostaa jalan kaasulta. Öljy haisee pakokaasussa.
Ei kilkata.

blenheim 15.07.2008 07:04

Männänrengas sanonut työsopimuksensa irti jostain pytystä? Venttiili epäkuntoinen? Mäntä halki?. Onhan näitä vaihtoehtoja. Paha mennä sanomaan kun ei näe sisälle. Kannen poisto on kyllä väistämättä edessäsi, veikkaisin jonkun männänrenkaan tuhoutuneen tahi männän haljenneen.
Mielenkiintoista sinänsä, että lämpenee rajusti. Onko ahdinta? Välijäähyä? Oletko varma, ettei vesikierrossa ole ilmakuplaa tukkimassa? Tarkisteleppa noita, mutta pahalta kuulostaa. Moottorihan on yleensä siellä 90celsiusasteen pinnassa, joten kyllä se näppeihin kuumalta tuntuukin. Harvempi erottaa normaalikäyntilämpöisen ja ylikuumentuneen koneen pelkällä näppituntumalla. Polttaa se kumpikin näppeihin. Infrapunalämpömittarilla saa tarkempaa tietoa selville, mm. sen että näyttääkö se auton lämpömittari oikein.

Ohipuhalluksen voi testata ottamalla suuttimen irti kannesta ja jokaisen pytyn kohdalla tarkistella puristuspaineet. Huono käynti viittaisi tosiaan puristuspaineiden katoamiseen. Käy kaikki läpi jos et hattua halua nostaa moottorin lohkon päältä.

t. Jani

Mikki 15.07.2008 09:58

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja BJ45 (Viesti 474931)
tehot hävisi ja sit sammui. Öljy haisee pakokaasussa.
Ei kilkata.

Klassikko, kone leikannut kiinni tai minimissään männärengas "meltaantunut".
Onko ollut tätä ennen ongelmaa??? Aika outoa ette leikkaa ajossa ilman muuta vikaa kiinni?:confused::confused::confused:

Mittaa puristuspaineet kuumana, ja huonoon pyttyyn laita tippa öljyä uusintamittaukseen. Jos paineet nousee sillä, on m-rengasvika, jos ei --> reikä pytyssä...

BJ45 15.07.2008 22:14

Joo, kyllä männänrengas vois olla sökönä. Täytyy ottaa kansi pois ja ruveta tutkiin.
Piti jus lähtee sillä Vienan Karjalaan ja Jäämerelle maitovalaita tarkkaileen. Pieleen meni, että ketuttaa, pitää mennä perus farmarilla ja pysytellä pääteillä. Että ottaa pattiin.
Hyviä vinkkejä, täytyy ruveta syksyllä ihmetteleen.

wikke 16.07.2008 05:22

Jos pätkääkään lohduttaa niin ole onnellinen ettei bertta lauennut rajan huonommalla puolella...

BJ45 16.07.2008 20:23

Joo, hyvä ettei lauennut rajan väärällä puolella.

Jäähdytin ei muuten kiehunut eikä lämpömittari noussut.

Ei ollut vielä turboa, eikä välijäähdytintä.

Huonolla näppituntumalla tuntui että koneen yläpää oli turkaisen kuuma.

Jäähdyttimen nesteet oli sameet, että siellä oli kuitenkin tapahtunut jotain epänormaalia.

Mikki 17.07.2008 17:36

Eli kannessa oleva "pahvi" sano POKS...:(:(:(

Eetza 17.07.2008 20:12

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja wikke (Viesti 475148)
Jos pätkääkään lohduttaa niin ole onnellinen ettei bertta lauennut rajan huonommalla puolella...

Heh... kyl se on se parempi puoli tuol idässä... näin harrastuksen kannalta... hmm... paratiisin portit...


Sivu luotu: 09:27 (GMT +2).