Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 04.07.2004, 14:04
jv jv ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 21.04.04
Sijainti: Päijät-häme, Hollola
Viestit: 3.244
Perusasetus

Ohjausiskari?


vaihdoin tos pari viikkoo sitten 35" alle ja kun lähdin ajelemaan ja vauhti nousi yli 50km/h sai patikka semmosia hepuleita et ei meinannu tiellä pysyä... ongelmaa ei esiinny 245/75/16:silla.

joten oiskohan ohjausiskarilla tullu työtunnit täyteen?

onko minkälaisia eroja alkuperäsellä ja vaik semmosella mitä saa ohvivarusteesta?


Edited by - jv on 04/07/2004 15:06:06

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 04.07.2004, 17:34
humrman humrman ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.05.04
Sijainti: savonlinna, Finland.
Viestit: 58
Perusasetus

Rancho RS 5000 ohjausiskareita saat 99 euroo kpl MVA-Huollosta niin kauan kuin erää riittää. Rancho on alkuperäistä huomattavasti tukevampi. puh 015 -4760460

Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 04.07.2004, 18:36
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Onko sulla eturenkaat tasapainossa ja paineet kohdallaan?
Pe:na tiputin paineet 1,5->1,0 eikä yöllä jaksanut/muistanut nostaa ajelujen jälkeen. Ravisti niin pirusti kun ajoi viittäkymppiä, helpotti sitten hieman muutaman kilometrin jälkeen kun kurat lähti. Renkaina tasapainottamattomat tsl:ät 33x12,5 eikä tehostinta tai ohjausiskaria.

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 04.07.2004, 20:37
tiipe:n Avatar
tiipe tiipe ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 20.02.03
Sijainti: kotka, Finland.
Viestit: 2.391
Perusasetus

onko välyksiä pyörän laakereissa tai ohjaus nivelissä mulla on ollut 35" puoltoista vuotta ei ole ollut mitään ongelmaa ,eikä ole ohjaus iskaria olenkaan olemassa eli tarkista tasapainotus ja muut väljät pois niin pitäisi asettua .

"näin se homma etenee"
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 04.07.2004, 22:04
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

Mulla kanssa pyörii 35 mt/r alla "omatekoisilla" beadlock vanteilla. Tasapainotettu ei ole ja puolen vuoden ajon jälkeen alko ekat hullut woblaukset. Aina on siinä maagisen 60 km/h kohdalla ollut pientä sheikkiä mutta nyt rupes takomaan sormille oikeen kunnolla. Vikaa etsiessäni korjasin seuraavat asiat.

- Lehtijousituksen puslat edestä aivan sökönä. Vaihdoin mutta ei poistanut kokonaan woblausta.
- Kuskin puolen rumpujarru jäi jotenkin kantamaan. Tämä vaikutti ihan pirusti ja woblaukset hävisi melkein kokonaan kun säädin ja herkistelin jarrut.
- U-pulttien kiristys. Auttoi tosi paljon. Nyt päästiin takaisin normaali tilanteeseen.

Tietty on sanomattakin selvää että kaikki muutkin väljät edesauttaa woblausta.

- Pallonivelet raidetangossa
- Pallonivelet ohjaustangossa
- Ohjausimpukan väljät
- Ohjausvarsien väljät (jos on pultattavat sellaiset kuten esim. toyotoissa)
- Ohjausristikoiden väljät
- Ohjausiskari
- Akselin tuennan puslat
- U-pultit lehtijousellisissa
- Pyörän ja navan laakerit

jne. Tiety suurilla kumeilla on enemmän massaa vatkata.







- http://www.G-69.tk -
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ohjausiskari Tekniikka & Jutustelu 2 29.04.2006 19:54
entäs ohjausiskari?? vesku.r Tekniikka & Jutustelu 5 06.11.2005 19:58
ohjausiskari vai ei?? Tekniikka & Jutustelu 6 27.06.2005 10:49
GD ohjausiskari. MakeH Tekniikka & Jutustelu 4 24.03.2005 12:41
Ohjausiskari Tapsa_ja_Dumbo Tekniikka & Jutustelu 1 09.07.2004 21:45


Sivu luotu: 21:43 (GMT +2).