Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Ohjausiskari? (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=4412)

jv 04.07.2004 14:04

Ohjausiskari?
 
vaihdoin tos pari viikkoo sitten 35" alle ja kun lähdin ajelemaan ja vauhti nousi yli 50km/h sai patikka semmosia hepuleita et ei meinannu tiellä pysyä... ongelmaa ei esiinny 245/75/16:silla.

joten oiskohan ohjausiskarilla tullu työtunnit täyteen?

onko minkälaisia eroja alkuperäsellä ja vaik semmosella mitä saa ohvivarusteesta?


Edited by - jv on 04/07/2004 15:06:06

humrman 04.07.2004 17:34

Rancho RS 5000 ohjausiskareita saat 99 euroo kpl MVA-Huollosta niin kauan kuin erää riittää. Rancho on alkuperäistä huomattavasti tukevampi. puh 015 -4760460


04.07.2004 18:36

Onko sulla eturenkaat tasapainossa ja paineet kohdallaan?
Pe:na tiputin paineet 1,5->1,0 eikä yöllä jaksanut/muistanut nostaa ajelujen jälkeen. Ravisti niin pirusti kun ajoi viittäkymppiä, helpotti sitten hieman muutaman kilometrin jälkeen kun kurat lähti. Renkaina tasapainottamattomat tsl:ät 33x12,5 eikä tehostinta tai ohjausiskaria.

Note! This message was posted anonymously!

tiipe 04.07.2004 20:37

onko välyksiä pyörän laakereissa tai ohjaus nivelissä mulla on ollut 35" puoltoista vuotta ei ole ollut mitään ongelmaa ,eikä ole ohjaus iskaria olenkaan olemassa eli tarkista tasapainotus ja muut väljät pois niin pitäisi asettua .

"näin se homma etenee"

mikjus 04.07.2004 22:04

Mulla kanssa pyörii 35 mt/r alla "omatekoisilla" beadlock vanteilla. Tasapainotettu ei ole ja puolen vuoden ajon jälkeen alko ekat hullut woblaukset. Aina on siinä maagisen 60 km/h kohdalla ollut pientä sheikkiä mutta nyt rupes takomaan sormille oikeen kunnolla. Vikaa etsiessäni korjasin seuraavat asiat.

- Lehtijousituksen puslat edestä aivan sökönä. Vaihdoin mutta ei poistanut kokonaan woblausta.
- Kuskin puolen rumpujarru jäi jotenkin kantamaan. Tämä vaikutti ihan pirusti ja woblaukset hävisi melkein kokonaan kun säädin ja herkistelin jarrut.
- U-pulttien kiristys. Auttoi tosi paljon. Nyt päästiin takaisin normaali tilanteeseen.

Tietty on sanomattakin selvää että kaikki muutkin väljät edesauttaa woblausta.

- Pallonivelet raidetangossa
- Pallonivelet ohjaustangossa
- Ohjausimpukan väljät
- Ohjausvarsien väljät (jos on pultattavat sellaiset kuten esim. toyotoissa)
- Ohjausristikoiden väljät
- Ohjausiskari
- Akselin tuennan puslat
- U-pultit lehtijousellisissa
- Pyörän ja navan laakerit

jne. Tiety suurilla kumeilla on enemmän massaa vatkata.







- http://www.G-69.tk -


Sivu luotu: 01:00 (GMT +2).