Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 15.05.2007, 16:28
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

pajeron syötön nosto


te viisaat jotka olette tehneet/kokeilleet, onko kannattavaa? tuleeko tehonlisäystä sen verran että huomaa ja kuinka paljon kulutus kasvaa? on tietysti verrannollinen nosto määrään. ja onko mitään haittaa koneelle?

Note! This message was posted anonymously!

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 15.05.2007, 19:08
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

on huomattavaero ku syöttöö lisää... ku lisää tarpeex!!! itellä ei kulutus juurikaan kasvanu ku tais tuo vääntökii lisääntyy ni kulki pienemmillä kierroksilla..

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 15.05.2007, 19:45
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

no mistä tietää et koska on tarpeeks?

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 15.05.2007, 19:59
Kelaperse Kelaperse ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.03.06
Sijainti: Mexico.
Viestit: 1.199
Perusasetus

Kun tyhjäkäynti alkaa nousemaan, niin sitten on tarpeeksi? Tai jo vähän liikaa.

----------------------------------------------------
Antaako ajokunto aiheen ajaa aamulla? Alkoholi poistuu verestäsi hitaasti. Yleensä hitaammin kuin luulet. Arvioi oikein ajokuntosi, jos aiot ajaa.
----
www.students.tut.fi/~koivune3/index.html
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 15.05.2007, 20:11
Flugfiske:n Avatar
Flugfiske Flugfiske ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 05.11.05
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 1.113
Perusasetus

Juu, mulla oli syöttöä sen verran, että nokikokeen tulos oli luokkaa neljä, tyhjäkäynti vaelteli tuossa 900-1200 välillä etc. Pudotin reilusti, nyt kaasutteluarvot 1,88 ekalla kiekasulla, veto on paljon tasasempaa ja tyhjäkäyntikin 650 tasan. Kulussa en huomannu mitään eroa isommalla syötöllä, lähti ehkä hieman huonommin käymään. Ite en siis ainakaan ruuvailis. Tai no, jos säätäis ennakkoo hieman aikasemmalle, niin ehkä sitten.
Perussääntö, kun rupee pöllyttään, niin aavistus takasin.

Dieselhän tuottaa sen mitä tuottaa. Paras ulosanti on just savutusrajalla, kaikki sen yli on turhaa ja tulee vaan nokena ulos. Ennakot kohilleen ja nestepäätä isompaan ni johan kulkee. Siin samalla voi pikkusen kiristää hukkaporttia...

<center>__________________________________________ ____________________________</center>
<center>Olen KALAVIEHE!!!</center>

Edited by - Flugfiske on 15/05/2007 21:14:43
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 15.05.2007, 20:18
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

miten säädetään ennakot kohdilleen ja mikä on nestepää?

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 15.05.2007, 20:20
Flugfiske:n Avatar
Flugfiske Flugfiske ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 05.11.05
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 1.113
Perusasetus

Lainaus:
quote:
miten säädetään ennakot kohdilleen ja mikä on nestepää?

Note! This message was posted anonymously!
Tuolta kun lukaset muutaman topicin, niin asia auennee sullekin: http://www.holysmoke.fi/forum/

<center>__________________________________________ ____________________________</center>
<center>Olen KALAVIEHE!!!</center>
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 15.05.2007, 20:44
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.360
Perusasetus

Miulla oli ahtoja max 1,5 bar eli kaikki mitä vakioturbolla sai irti. Pakoputkessa pelkästään se alkuperäinen pieni vaimennin ja muuten suora 2 tuuman putki. Se pumpun päältä löytyvä kalvon painama ahdettujen syöttöjen säätökara oli korvattu sopivasta tangosta lähes poikki sorvatulla karalla, ja karan painumista estävä muovirikka poistettu. Ton lisäksi oli perussyöttöä ruuvattu aika paljon lisää. Savutusarvo 4,5, mutta tehoa oli reilusti enemmän kuin vakiossa. Kulutus pieneni huomattavasti syötön säädön jälkeen, koska auto alkoi kulkea paljon kevyemmällä kaasulla. Renkaina 33 tuumaiset.

Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 15.05.2007, 20:55
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

kestääkö pajeron kone tollasta ahtoo kuinka kauan?

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 15.05.2007, 21:16
harri4x4 harri4x4 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.04
Sijainti: virrat, .
Viestit: 95
Perusasetus

Ei vakio turboo kannata kauheesti kiusata, karkaapi noi
pakopaineet aikas korkeelle.
Mitattu on ja pumppu oli vähän riivattu.
T.harri


Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 15.05.2007, 21:30
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

no mikä olis järkevä "viritys" että saisi hiukan potkua lisää. siis sellanen ettei tartte ostaa mitään

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 15.05.2007, 21:47
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.360
Perusasetus

Lainaus:
quote:
kestääkö pajeron kone tollasta ahtoo kuinka kauan?

Note! This message was posted anonymously!
Ajoin 50tkm ja uusi omistajakin on kait jo jotain kerennyt ajaa. Käytännössä paineet nousi maksimissaan 1,2 bariin maantieajossa

Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 16.05.2007, 16:09
Flugfiske:n Avatar
Flugfiske Flugfiske ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 05.11.05
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 1.113
Perusasetus

Tuolla on paljon tietoa pumpun ruuvailusta: http://www.netikka.net/vepiku/ruuvailu.htm

Vaikka onkin VAG tuotteista kertova sivu, niin pajen (ainakin 2,5l diisseli) pumppu on samaa bosch tyyppiä kuin tuo linkissä oleva. Perustuu siis Boschin patenttiin se japonialaistenkin kikotin.

<center>__________________________________________ ____________________________</center>
<center>Olen KALAVIEHE!!!</center>
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 16.05.2007, 17:03
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

kysyppä mitsuklupilta nettijussilta tai team1000:lta paljonko mitsun kone kestää ahtoja

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
2l2 syötön säätö Holle Tekniikka & Jutustelu 4 24.03.2008 13:09
Syötön säätöä puuhapate Tekniikka & Jutustelu 11 11.04.2007 16:18
Syötön säätöä Nerd-O Tekniikka & Jutustelu 15 18.10.2006 21:17
Syötön määrä? Repro Tekniikka & Jutustelu 3 22.03.2006 20:50
Syötön säädöistä Tekniikka & Jutustelu 0 04.07.2003 11:02


Sivu luotu: 10:28 (GMT +2).