Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   pajeron syötön nosto (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=32620)

15.05.2007 16:28

pajeron syötön nosto
 
te viisaat jotka olette tehneet/kokeilleet, onko kannattavaa? tuleeko tehonlisäystä sen verran että huomaa ja kuinka paljon kulutus kasvaa? on tietysti verrannollinen nosto määrään. ja onko mitään haittaa koneelle?

Note! This message was posted anonymously!

15.05.2007 19:08

on huomattavaero ku syöttöö lisää... ku lisää tarpeex!!! itellä ei kulutus juurikaan kasvanu ku tais tuo vääntökii lisääntyy ni kulki pienemmillä kierroksilla..

Note! This message was posted anonymously!

15.05.2007 19:45

no mistä tietää et koska on tarpeeks?

Note! This message was posted anonymously!

Kelaperse 15.05.2007 19:59

Kun tyhjäkäynti alkaa nousemaan, niin sitten on tarpeeksi? Tai jo vähän liikaa.

----------------------------------------------------
Antaako ajokunto aiheen ajaa aamulla? Alkoholi poistuu verestäsi hitaasti. Yleensä hitaammin kuin luulet. Arvioi oikein ajokuntosi, jos aiot ajaa.
----
www.students.tut.fi/~koivune3/index.html

Flugfiske 15.05.2007 20:11

Juu, mulla oli syöttöä sen verran, että nokikokeen tulos oli luokkaa neljä, tyhjäkäynti vaelteli tuossa 900-1200 välillä etc. Pudotin reilusti, nyt kaasutteluarvot 1,88 ekalla kiekasulla, veto on paljon tasasempaa ja tyhjäkäyntikin 650 tasan. Kulussa en huomannu mitään eroa isommalla syötöllä, lähti ehkä hieman huonommin käymään. Ite en siis ainakaan ruuvailis. Tai no, jos säätäis ennakkoo hieman aikasemmalle, niin ehkä sitten.
Perussääntö, kun rupee pöllyttään, niin aavistus takasin.

Dieselhän tuottaa sen mitä tuottaa. Paras ulosanti on just savutusrajalla, kaikki sen yli on turhaa ja tulee vaan nokena ulos. Ennakot kohilleen ja nestepäätä isompaan ni johan kulkee. Siin samalla voi pikkusen kiristää hukkaporttia...

<center>__________________________________________ ____________________________</center>
<center>Olen KALAVIEHE!!!</center>

Edited by - Flugfiske on 15/05/2007 21:14:43

15.05.2007 20:18

miten säädetään ennakot kohdilleen ja mikä on nestepää?

Note! This message was posted anonymously!

Flugfiske 15.05.2007 20:20

Lainaus:

quote:
miten säädetään ennakot kohdilleen ja mikä on nestepää?

Note! This message was posted anonymously!
Tuolta kun lukaset muutaman topicin, niin asia auennee sullekin: http://www.holysmoke.fi/forum/

<center>__________________________________________ ____________________________</center>
<center>Olen KALAVIEHE!!!</center>

454SS 15.05.2007 20:44

Miulla oli ahtoja max 1,5 bar eli kaikki mitä vakioturbolla sai irti. Pakoputkessa pelkästään se alkuperäinen pieni vaimennin ja muuten suora 2 tuuman putki. Se pumpun päältä löytyvä kalvon painama ahdettujen syöttöjen säätökara oli korvattu sopivasta tangosta lähes poikki sorvatulla karalla, ja karan painumista estävä muovirikka poistettu. Ton lisäksi oli perussyöttöä ruuvattu aika paljon lisää. Savutusarvo 4,5, mutta tehoa oli reilusti enemmän kuin vakiossa. Kulutus pieneni huomattavasti syötön säädön jälkeen, koska auto alkoi kulkea paljon kevyemmällä kaasulla. Renkaina 33 tuumaiset.


15.05.2007 20:55

kestääkö pajeron kone tollasta ahtoo kuinka kauan?

Note! This message was posted anonymously!

harri4x4 15.05.2007 21:16

Ei vakio turboo kannata kauheesti kiusata, karkaapi noi
pakopaineet aikas korkeelle.
Mitattu on ja pumppu oli vähän riivattu.
T.harri



15.05.2007 21:30

no mikä olis järkevä "viritys" että saisi hiukan potkua lisää. siis sellanen ettei tartte ostaa mitään

Note! This message was posted anonymously!

454SS 15.05.2007 21:47

Lainaus:

quote:
kestääkö pajeron kone tollasta ahtoo kuinka kauan?

Note! This message was posted anonymously!
Ajoin 50tkm ja uusi omistajakin on kait jo jotain kerennyt ajaa. Käytännössä paineet nousi maksimissaan 1,2 bariin maantieajossa


Flugfiske 16.05.2007 16:09

Tuolla on paljon tietoa pumpun ruuvailusta: http://www.netikka.net/vepiku/ruuvailu.htm

Vaikka onkin VAG tuotteista kertova sivu, niin pajen (ainakin 2,5l diisseli) pumppu on samaa bosch tyyppiä kuin tuo linkissä oleva. Perustuu siis Boschin patenttiin se japonialaistenkin kikotin.

<center>__________________________________________ ____________________________</center>
<center>Olen KALAVIEHE!!!</center>

16.05.2007 17:03

kysyppä mitsuklupilta nettijussilta tai team1000:lta paljonko mitsun kone kestää ahtoja

Note! This message was posted anonymously!


Sivu luotu: 07:07 (GMT +2).