![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() NapalukkokeskusteluaEn viitsi sotkea enempää noita muita aiheita, joten perustan oman aiheen napalukkojen tarpeellisuudesta käytävälle keskustelulle. Tässä napalukkojen hyviä ja huonoja puolia kytkettävän nelivedon yhteydessä: Käsikäytöiset: + Etuvoimansiirron saa irti vikatilanteessa +/- Ei vaikuta oleellisesti kulumiseen eikä polttoaineenkulutukseen - Yksi vikaantuva kohde lisää Automaattiset lisäksi: - Aukeavat, jos autoa heijataan irti - Vikaantuvat käsilukkoja selvästi herkemmin Beadlock-keskustelussa: http://www.petrisimolin.com/ThePalst...age=2&ARCHIVE= tuli taas eteen noi hitaudet. Laskin karkeasti etuvoimansiirron hitauden vastaan yhden 15" beadlock-kehän hitauden ja tulos on tämmöinen (Hitaus2 on välityksellä korjattu hitausmomentti): <pre id=code> Osa Massa Säde Hitaus1 Välitys Hitaus2 Beadlock-kehä 3.6 20 1440 1 1440 Vetarit 5 1 5 1 5 Lautaspyörä 2.5 10 250 1 250 Tasauspyörästö 3 5 75 1 75 Pinion-akseli 1.5 2 6 4 96 Kardaani 5 3.5 61.25 4 980 Etuvoimansiirto yhteensä 1406 </pre id=code> Vaikkei tuo nyt tieteellisen tarkka olekaan, niin ihan väärässä en ollut väittäessäni, että yhden beadlock-kehän hitaus on suurempi kuin koko muun etuvoimansiirron. T, Antti
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|