Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 31.12.2006, 06:26
Ahosensetä:n Avatar
Ahosensetä Ahosensetä ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 01.10.04
Sijainti: Marttila, Finland.
Viestit: 4.066
Perusasetus

Napalukkokeskustelua


En viitsi sotkea enempää noita muita aiheita, joten perustan oman aiheen napalukkojen tarpeellisuudesta käytävälle keskustelulle. Tässä napalukkojen hyviä ja huonoja puolia kytkettävän nelivedon yhteydessä:

Käsikäytöiset:
+ Etuvoimansiirron saa irti vikatilanteessa
+/- Ei vaikuta oleellisesti kulumiseen eikä polttoaineenkulutukseen
- Yksi vikaantuva kohde lisää

Automaattiset lisäksi:
- Aukeavat, jos autoa heijataan irti
- Vikaantuvat käsilukkoja selvästi herkemmin

Beadlock-keskustelussa:
http://www.petrisimolin.com/ThePalst...age=2&ARCHIVE= tuli taas eteen noi hitaudet. Laskin karkeasti etuvoimansiirron hitauden vastaan yhden 15" beadlock-kehän hitauden ja tulos on tämmöinen (Hitaus2 on välityksellä korjattu hitausmomentti):
<pre id=code>
Osa Massa Säde Hitaus1 Välitys Hitaus2

Beadlock-kehä 3.6 20 1440 1 1440

Vetarit 5 1 5 1 5
Lautaspyörä 2.5 10 250 1 250
Tasauspyörästö 3 5 75 1 75
Pinion-akseli 1.5 2 6 4 96
Kardaani 5 3.5 61.25 4 980
Etuvoimansiirto yhteensä 1406
</pre id=code>

Vaikkei tuo nyt tieteellisen tarkka olekaan, niin ihan väärässä en ollut väittäessäni, että yhden beadlock-kehän hitaus on suurempi kuin koko muun etuvoimansiirron.


T, Antti

Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 00:27 (GMT +2).