Tervehdys. Tuli hankittua tuommonen Amerikan tuonti Montero ja pitäis ymmärtää sen vaihteiston sielua hieman. Koneena on 3.0 Bensa ja loota automaatti. Laatikon oireet on seuraavat:
Eli laatikosta katosi parkkilukko, ja jälkeen samoihin aikoihin alkoi semmonen oire, että paikaltaan lähtiessä alavääntö puuttuu oikeestaan kokonaan. Eli aivan kuin ykkös vaihdetta ei olis ollenkaan. Lähtee ikäänkuin isolla vaihteella liikkeelle ja tottakai laatikko luistaa sillon pirusti. Maantienopeuksissa kolmosen ja nelosen (Over Driven) vaihto on ihan sujuvaa. Sitten huomasin että P päällä auto yrittää aavistuksen hieman hiihtää kokoajan taaksepäin. R ja N on oikeestaan ainoat asennot jotka laatikko toimii oikein.
Öljyt oli aika karskin ja palaneen väriset joten laitoin laatikon pesuaineen vanhojen öljyjen sekaan ja vaihdoin uudet. Sillä ei ainakaan merkittävästi ollut vaikutusta. Samoin yritin säätää sitä kepistä laatikkoon menevää tankoa, mutta ei vaikutusta. Onko nyt niin ettei edessä oo muuta vaihtoehtoa kuin uuden laatikon vaihto? Autolla ajettu aika tasan 200tkm joten tuntuis hullulta että laatikko olis sökö. Toki sen voi hyvinki särkee paskoilla öljyillä. Mutta siis ylipäätään automaattiaskin toiminta on ihtelle hyvin vierasta. Niin olisko jollain ollu samanmoista oiretta, tai osais sanoa vinkkiä mitä kannattais koittaa ennen laatikon vaihtoa? Kiitos jo etukäteen.