No nii, tulihan se omaankin Sorentoon viimein hylsy katsastuksesta tyyppiongelman vuoksi, eli taka-akselin ylätuennan kiinnityskorvallinen puhkiruostunut. Katsastusmies arveli, että Kia on valmistajana antanut luvan sen hitsaamalla korjaamiseen. Liittynee siihen, että aikoinaan näitä on tehtaan takuuseen korjattu, ja siihen on on ollut ihan ohje ja valmis uusi korvallinen joka on akseliputkeen vaihdettu. Yleisohjehan taitaa olla, että tuentoja ei hitsaamalla saa korjata. Sitten tämä katsastusasemalla tarkentui, että pitää olla sen tehtaan ohjeen mukaan (..jota ei saa mistään) korjattu, ja todistustaakka asiakkaalla, että näin on toimittu. Onko kukaan törmännyt vastaavaan asiaan, lähinnä että onko eri asemilla erilaista käytäntöä. Tai miten olette ratkaisseet ko. ongelman? Koko akselinhan voisi vaihtaa, jos vaan jostain sattuisi ehjä löytymään, kun kaikki tahtoo olla samassa kunnossa. Virosta löytyy akseleita 400-700 e + rahti, mutta ainakin päällepäin kaikki yhtä pahan näköisiä. Se on sitten toinen juttu, alkaako 2000 e autoon laittamaan 1000 e katsastusremppaan