![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
Äänestyksen tulos: Trial säännöt | |||
Molemmat säännöt ominaan ja suomessa ajetaan kansallisilla säännöillä. |
![]() ![]() ![]() ![]() |
7 | 30,43% |
Pidetään säännöt nykyisellään. |
![]() ![]() ![]() ![]() |
5 | 21,74% |
Aletaan käyttämään pelkkiä ET sääntöjä. |
![]() ![]() ![]() ![]() |
11 | 47,83% |
Äänestäneitä: 23. Et voi äänestää tässä äänestyksessä. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() Trial kisojen säännötLajiryhmässä oli mietintää harrastelijakyselyn perusteellakin että olisiko parempi että kansalliset ja kansainväliset säännöt erotetaan kokonaan toisistaan, eli otetaanko AKK kirjasta kaikki viittaukset ET sääntöihin pois? Äänestyksen tuloksen perusteella aletaan sitten hakemaan suuntaviivoja asiaan.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Jos tulee käyttöön pelkästään Suomen omat säännöt, niin toivottavasti ainakin tekniikkapuoli olisi sen verran yhteneväinen että ET mukaisella ajoneuvolla voi osallistua kilpailuihin.
Jos taas käytetään ET sääntöjä, on näiden lisäksi aiheellista pitää mukana mahdollisuus HS luokkaan. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Mitä näiden eri vaihtoehtojen seuraukset sitten olisivat? Jos ajetaan vain ET-säännöillä, niin sitten ei olisi HS:ää ja kansallista modified-luokkaa ollenkaan?
Minä näkisin, että nykyiset luokat on sinällään ihan ok. Sääntökirja saataisiin ehkä selkeämmäksi, jos siellä olisi vain kansallisten luokkien säännöt, ja ET-luokkien osalta viitataan ET-sääntöihin. Selkeys tulisi siis siitä, kun tulkinnan tarve vähenee kahden eri käännöksen erilaisuuksien välillä. Haittapuoli on tietysti, että jos englanninkieli ei ole hallussa, niin haastava on tehdä ET-sääntöjen mukaista autoa. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Äkkiseltään karkeasti jos pelkät kansalliset, niin poistuu viittaukset englannin kielisiin ja säännöt aikalailla samat kun nyt sääntökirjassa.
Et säännöillä säännöt osittain kiristyy koska joka luokassa 6 piste kehikko pakollinen ja Suomi modi ainakin jäis pois. HS vois pysyä? Virallisissa kilpailuluokissa ajettaessa ei taida olla ongelmaa kansallisiin sääntöihin jos auto on Et sääntöjen mukaan tehty. Nää on nyt karkeat ulkomuistista vastaukset, sääntöjä tutkitaan tarkemmin kun suuntaa antava tulos selviää. Mahdolliset muutokset astuu voimaan 2026. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Varsinkin standard ja modified luokissa ei sääntöjä ymmärrä vaikka osaisikin englantia. 🤭
__________________
Harbor Cruisers |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
2019 trial modi luokka säännöt | HannuNurminen | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 14.08.2018 10:07 |
Trial säännöt 2013!! Säännöt julkaistu! | tare | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 18.03.2013 23:05 |
Trial ja Eurotrial säännöt 2010 + 2011 | Jare | Tekniikka & Jutustelu | 201 | 15.03.2011 18:54 |
Trial kaarien uudet säännöt??? | Jare | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 01.10.2009 20:53 |
MM-kisojen avausmatsi | Laskos | Jalkapallo | 0 | 30.05.2002 10:29 |