|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
Paineilmajärjestelmä ja pakkanen.Piti palata foorumille kyselemään kun täällä riittää tietäjiä. Offistelu sinänsä on jäänyt, ainakin autolla.. Mutta asiaan. Mulla on hevosille ruokinta-automaatti joka toimii paineilmalla. Kyseessä iso pömpeli johon nostetaan paali sisään ja ajastimella luukku aukeaa ja sulkeutuu. Sisältää pienen kompuran jossa on aina virta, eli sen oma kytkin hoitaa sopivan paineen. Kompuralta lähtee muoviputketket venttiilille jota ohjataan kellolla. Kellolta taas menee putket hydraulisylinterille joka nostaa ja laskee luukun sen mukaan mistä paine tulee. Homma toimii kaksitoimisena eli paineella sulkeutuu ja paineella avautuu toiminnan varmistamiseksi. Kesällä systeemi toimii erittäin hyvin, mutta palkkasilla jäätyy milloin putket, sylinteri tai venttiili. Kompuran ja venttiilin voi pitää lämpimänä mutta sylinteriä ei oikein helposti ainakaan. Ongelmasta ehkä pääsisi eroon kun saisi kuivattua ilman kompuran jälkeen? Mutta millä tai mistä sopiva kuivuri? Tai joku muu vinkki?
|
#2
|
||||
|
||||
Toimiskohan siinä näitten nyky kuorma-autojen kuivaaja kun niissä on kuivaaja pönttö jossa suodatin patruuna joka on vaihdettava.
Tuolla ainakin joku malliksi guuklella löytyy muitakin iso hintahaarukka. https://trucks.autodoc.fi/pneumatics...CABEgJP3vD_BwE
__________________
################# Tää on ihan helpporeitti. ################# |
#3
|
||||
|
||||
Kuivaaja on hyvä idea ja jos sinne tulee sähkö, niin itsestään säätyvä saattolämmityskaapeli pyöritettynä sylinterin ja kaiken muun jäätyvän ympärille. Siihen voi laittaa vielä folioteipin päälle. Nuohan alkaa lämmittää kun lämpötila tippuu alle +10C, tms.
__________________
www.alanmiehet.com #1 |
#4
|
|||
|
|||
Tojon ehdottama kuivuri voisi olla hyvä vaihtoehto.
Lämmityskaapelia olen miettinyt. Sillä saisi putket pysymään plussalla. Sylinteri voi olla haastavampi. Se on enimmäkseen varsi ulkona mitä ei tietenkään voi lämmittää ja hieman mietityttää että tuleeko siinä kohtaa kosteudentiivistyminen ongelmaksi kun kylmä varsi menee lämpimän sylinterin sisään? |
#5
|
||||
|
||||
Tyhjennä kompurasta vedet, ja kaada litra aerolia sinne säiliöön...
Sillä varauksella että hepat ei sitä käryä säikähdä.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#6
|
|||
|
|||
Aerolia olen kokeillut. Toimii hetken mutta sitä pitäisi lisätä ihan liian usein. Kompura kuitenkin käy useamman kerran vuorokaudessa joka päivä.
En ole täysin varma, mutta jäi sellainen vaikutelma että aerol olisi aiheuttanut myös sähköventtiilin vuotamista. Se ei ole oikein hyvä aine tiivisteille. |
#7
|
||||
|
||||
Onko linjassa ihan perus vedeneroitin. Aikanaan oli ongelmia talvella tasauspyörästän lukkoja ohjaavien venttiilien kanssa. Tuntuivat jäätyvän kun oli niin paljon kosteutta. Linjaan laitettiin vedeneroitin ja ongelmat poistuivat.
|
#8
|
||||
|
||||
Lainaus:
Miten olis vanhojen Sisujen pakkassuoja-aine? Glykoli/vesi, 80/20%. Ideana tuossa seoksessa on, että kondensoituva vesi vain lisää pakkasen kestoa. Sinulla ei ole ajoviimaa viilentämässä, joten vähempikin jäähdytinneste riittänee.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#9
|
|||
|
|||
Mulla oli bilteman vedeneroti/öljytin välissä.
Sillä taisin kokeilla myös jäähdytinnestettä järjestelmään, tosin sitä myrkytöntä kun poistopuolella ei ole talteenottoa. Ei kuitenkaan liene eroa niissä... Ei siitäkään isommin apuja ollut, varmaan ainetta pitäisi olla järjestelmässä enemmän että auttaisi. En tosin muista varmaa missä kohtaa sitä kokeilin. Kun se mainitsemani venttiili alkoi temppuilemaan niin se korjaantui vain vaihtamalla uuteen. Eli saatoin käyttää jäähdytinnestettä vanhalla venttiilillä. Olen nyt tilannut tuon ylle linkitetyn kuivurin. Kokeilen alkuun mennä ilman jäänestoa, jos tulee vielä ongelmia niin sitten mömmöt käyttöön. Ja jos ei sekään riitä niin muutan koko systeemin. |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Paukkuuko pakkanen nurkissa? | Tomppa82 | Chit-Chat | 2213 | 12.12.2021 18:47 |
Nykybensa, pakkanen ja pienkoneet ? | pee | Tekniikka & Jutustelu | 33 | 10.12.2013 14:58 |
td5 disko ja pakkanen + ilmajouset? | kokkolanpoika | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 28.01.2008 00:51 |
Pureeko pakkanen? | AVRO | Chit-Chat | 37 | 24.02.2005 22:33 |
Pakkanen katosi | MäIte | Rakas Päiväkirja | 9 | 21.01.2003 13:08 |