|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
Kallistuksenvakaajan tangon pultti, XJ-97, mistä?Kallistuksenvakaajan tangon pultti( XJ-97), se jossa toisessa päässä on 18mm mutteri ja on toisessa torx(on prässätty paikoilleen) menee uusiksi. Mutteri on niin hyvin jumissa että tulee katkeamaan irrotuksessa. Oikea osa on kai mopar 6503032, ei ole ihan joka paikassa saatavilla, jos missään.... Onko joku keksinyt sopivan/toimivan korvikkeen?
|
#2
|
||||
|
||||
Eikö siinä toimisi M10 laippapultti?
__________________
www.classicjeepparts.com |
#3
|
|||
|
|||
Voisi toimia, hyvä idea! En ole varmaan ainoa jolle tuo pultti on jämähtänyt pahasti/murtunut.
|
#4
|
|||
|
|||
En yhtään tunne rakennetta, mutta siis mutteriko siinä on ruostunut kiinni pultin päälle? Ei siihen mutteriin saisi kuumia annettua, jotta saisi ruosteen otetta helpotettua?
__________________
Jukka |
#5
|
|||
|
|||
Kyllä siihen mutteriin saa suht helposti lämpöä annettua. Mulla vaan melko lelut vehkeet, saan puhaltimella annettua 650 astetta mutta se ei ainakaan tässä tapauksessa riitä, on pitkään lämmitetty useaan otteeseen ja metrin varrella väännetty mutteria....pultti joustaa mutta mutteri ei aukea. Ehkä induktio lämppärillä lähtisi rikkomatta?
|
#6
|
||||
|
||||
Jossain luki että:
Screw Pan Head M12 x 1.75 x 58.00 Rälläköi pultti hevon kuuseen ja vaihda tilalle vaikka M12x60 pultti. Huomioi että vaihdat tilalle tarpeeksi kovan pultin. Alustan pultit ova usein 10.9 kovuisia. Laitoin joskus passatin etuakselistoon valmetin kannenpultit. Nyt meni nissanin keulaan jonkun dieselmoottorin kiertokangen mutterit, kun piti olla M12x1.25 hienokierre. Nämä mutterit hitsasin koripalkin sisään, mitä paikkaisin.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#7
|
||||
|
||||
Alkuperäinen pultti on prässätty akselin korvakkeeseen eikä se siis pyöri kiinnikkeessään ollenkaan.
Laipallinen pultti ja laipallinen lukkomutteri olisi paras korvike, jos ei niitä löydy niin tavallinen pultti, sopivat prikat (korilaatta) ja lukkomutteri niin kyllä se silläkin ihan hyvin onnistuu. Tavallisella mutterilla en laittaisi, tahtoo löystyä vaikka olisi momenttiavaimella kiristetty ohjeen mukaan.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#8
|
|||
|
|||
Hommasin loppujen lopuksi Vevorin induktiolämmitimen....olisi pitänyt hankkia jo vuosia sitten. Pari kertaa lämmitin noin 40 sekuntia ja mutteri aukesi kuin ei olisi ollut koskaan jumissakaan...
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
kallistuksenvakaajan poisto/katsastus | neulavuori | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 08.09.2013 08:30 |
Ostetaan pzj-75:n kallistuksenvakaajan pystytanko | ponnari | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 30.12.2012 20:05 |
Ostetaan Pajeron kallistuksenvakaajan osia.. | TomiV | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 6 | 14.05.2010 23:38 |
Ostetaan G Mersun kallistuksenvakaajan kiinnikkeet | Gee. | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 6 | 16.01.2010 19:03 |
Myydään nylon tangon pätkiä | jonisalmi | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 03.01.2009 18:03 |