![]() |
Kallistuksenvakaajan tangon pultti, XJ-97, mistä?
Kallistuksenvakaajan tangon pultti( XJ-97), se jossa toisessa päässä on 18mm mutteri ja on toisessa torx(on prässätty paikoilleen) menee uusiksi. Mutteri on niin hyvin jumissa että tulee katkeamaan irrotuksessa. Oikea osa on kai mopar 6503032, ei ole ihan joka paikassa saatavilla, jos missään....
Onko joku keksinyt sopivan/toimivan korvikkeen? |
Eikö siinä toimisi M10 laippapultti?
|
Lainaus:
|
En yhtään tunne rakennetta, mutta siis mutteriko siinä on ruostunut kiinni pultin päälle? Ei siihen mutteriin saisi kuumia annettua, jotta saisi ruosteen otetta helpotettua?
|
Lainaus:
|
Jossain luki että:
Screw Pan Head M12 x 1.75 x 58.00 Rälläköi pultti hevon kuuseen ja vaihda tilalle vaikka M12x60 pultti. Huomioi että vaihdat tilalle tarpeeksi kovan pultin. Alustan pultit ova usein 10.9 kovuisia. Laitoin joskus passatin etuakselistoon valmetin kannenpultit. Nyt meni nissanin keulaan jonkun dieselmoottorin kiertokangen mutterit, kun piti olla M12x1.25 hienokierre. Nämä mutterit hitsasin koripalkin sisään, mitä paikkaisin. |
Alkuperäinen pultti on prässätty akselin korvakkeeseen eikä se siis pyöri kiinnikkeessään ollenkaan.
Laipallinen pultti ja laipallinen lukkomutteri olisi paras korvike, jos ei niitä löydy niin tavallinen pultti, sopivat prikat (korilaatta) ja lukkomutteri niin kyllä se silläkin ihan hyvin onnistuu. Tavallisella mutterilla en laittaisi, tahtoo löystyä vaikka olisi momenttiavaimella kiristetty ohjeen mukaan. |
Hommasin loppujen lopuksi Vevorin induktiolämmitimen....olisi pitänyt hankkia jo vuosia sitten. Pari kertaa lämmitin noin 40 sekuntia ja mutteri aukesi kuin ei olisi ollut koskaan jumissakaan...
|
Sivu luotu: 06:13 (GMT +2). |