|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
nissan king cap ei käynnisty kunnollamoro. nissan king cap vm88 2.4 bensa, ei lähde kunnolla käyntiin edes kesällä mistä kannattas vikaa alkaa etsiä.? onko kellään ollu samoja ongelmia..?
|
#2
|
|||
|
|||
Mitä tarkoittaa tämä "ei lähde kunnolla käyntiin", eli mitä käyntivaivoja sillä siis on?
__________________
Jukka |
#3
|
|||
|
|||
Juuri näin, eli tarvitaan vähän lisätietoja että ongelman voi paremmin paikantaa.
|
#4
|
||||
|
||||
Mulla vähä samaa ongelmaa. Mutta ku ottaa värä ryyppyä ni helpottaa.
|
#5
|
|||
|
|||
Moro. Joutuu sahaamaan käyntiin monta kertaa että lähtee käymään. Ja vähän myös nykii alakierroksilla ajaessa. Liekö vika vai ominaisuus?
|
#6
|
|||
|
|||
Pitäshän sen varmaan vähän nätimmin käydä. Minä nyt en tonkaan aikakauden Nissanin bensakoneista mitään ymmärrä, mutta tutkisin sytytyksestä virranjakajan kannen, pyörijän ja tulpat. Kaasutin kannattaa myös tietenkin tutkia, jos syöttää pari tippaa bensaa suoraan kaasuläpän päälle ja lähtee sillä paremmin käyntiin, ei mene bensat kunnolla perille normaalia reittiä? Kuinka paljon sillä autolla on yleensäkkin ajettu, onko bensat kerinneet pilaantua tankissa ja rykii sen takia? Toimiiko ryyppy?
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä |
#7
|
|||
|
|||
moro. bensa ei ole vanhaa, autolla ajettu 250tkm, ryypyn toiminnasta ei vielä tietoa. pitää ruveta tutkimaan kun kerkeän
|
#8
|
|||
|
|||
eipä siinä oikein muukaan auta
|
#9
|
||||
|
||||
Aikaa sitten taisteltiin vähän vastaavien oireiden kanssa. 2,4 kone kingcapista Urvaniin parilitraisen tilalle, tuli aika hätänen kaupunkiraketti alkuperäiseen verrattuna, vaan pääasiassa sillä ajettiinkin pelkkää kaupunkipyöritystä ne pari tuhatta kilsaa vuoteen...
Käyntiinlähtö oli ihan tuurissaan, sopivasti avaimella kikkailemalla saattoi jäädä kerrasta pörisemään, tai sitten ei edes lupaillut. Perinteinen tulpat, tulpanjohdot, jakajaan kansi ja pyörijä, helpotti hitusen, mutta perusvaiva jäi. Puolaa vaihdeltiin, useampaankin erilaiseen, oli aika pirun kranttu sen suhteen. Etuvastuksella ja ilman, selkeää vaikutusta ei tuolla saatu, kunnes jossakin kokeilussa syötettiin sähköä ohi etuvastuksen, ja kas kummaa, sehän muuttui ihan erilaiseksi. Ei paljoa starttia tarvinnut, niin aina lähti käymään. Ja poltti sitten puolan hetken ajon jälkeen... Tuohon tehtiin sitten lisäys, Urvanissa sitä ei ollut alkujaan, että startin solenoidilta ohjaus releelle, joka kytki suoraa sähköä etuvastuksen ohi. Tämä ratkaisi asiat, kestävyyden ja käyntiinlähdön suhteen. Toimi ne kymmenkunta vuotta mitä tuota ajeltiin, siis käytännössä vapun aikoihin tonni-pari. Kunnes lähti Nigeriaan, talvikelissä kesärenkailla, ostaja meinasi ettei Nigeriassa nastoja tarvi ja lähti sutimaan talviliukkailla etelään päin... Nypytykseen piti seosta rikastaa, oli ihan törkeän laihalla ennen säätöjä. Sitä en enää muista mitä kaikkea kaasarin kanssa tehtiin, mutta nypytyksen sai lopulta pois, bensakulun kustannuksella. Ostaltaan tiheät välitykset varmasti teki osansa, matka-ajossakin vei lähemmäs 15 litraa sataselle, hirveän isoa nousua ei pyörityksessä lopulta tullut... Ryypyn muistelisin olleen sähköohjattu, sen sähkönsaanti kannattaa tarkistaa että lähtee ryypyttimet toimimaan. Ilman sitä oli ihan mahdoton saada käyntiin, kaasua polkemalla kiihdytyspumppu antoi toki soppaa, ja sillä sai käyntiin, mutta ilman polkemisen jatkamista sammui kuin saunatonttu. Tämä oire tuli pariin kertaan, kun ryypylle menevässä johdotuksessa oli huono liitos, se ehjäämällä oireet ei enää palanneet... Olettaisin että tuossakin olisi aihetta rikastaa seosta. Kun kuitenkin on "saasteaikakauden" kaasaripeli, joka on säädetty lähtökohtaisesti varsin laihalle, ja nykybensan energiasisältö ei ole sama mitä auton valmistuksen aikana, niin rikastaa pitää että saa seoksen sopivaksi. Päästömittarissa voisi seoksen tarkistaa, edellisestä päästölapusta voisi viitteitäkin saada kuinka paljon on seos laihalla... |
#10
|
|||
|
|||
Oletko tarkastanut venttiilivälykset?
|
#11
|
|||
|
|||
moro. kiitos nuista vinkeistä, taidan viedä auton kaasarin säätöön. ja katsoa miten sen jälkeen toimii
|
#12
|
|||
|
|||
ei ole tarkastettu venttilivälyksiä
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Nissan King KING CAP 4x4 WD | kona | Tekniikka & Jutustelu | 26 | 03.09.2018 12:08 |
King cap 2,5 ei käynnisty | fygy | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 06.12.2016 19:09 |
runneri ei käynnisty kunnolla | jyke1 | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 02.12.2015 00:12 |
Nissan Pickup -87 2.3D ei käynnisty | Osterii | Tekniikka & Jutustelu | 28 | 26.03.2013 18:00 |
OFF ROAD! Ja kunnolla..... | SukiSuki | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 14.02.2005 07:46 |