Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   nissan king cap ei käynnisty kunnolla (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=169892)

Wilippus 10.09.2023 23:51

nissan king cap ei käynnisty kunnolla
 
moro. nissan king cap vm88 2.4 bensa, ei lähde kunnolla käyntiin edes kesällä mistä kannattas vikaa alkaa etsiä.? onko kellään ollu samoja ongelmia..?

JiiPee 11.09.2023 06:11

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Wilippus (Viesti 1469094)
moro. nissan king cap vm88 2.4 bensa, ei lähde kunnolla käyntiin edes kesällä mistä kannattas vikaa alkaa etsiä.?

Mitä tarkoittaa tämä "ei lähde kunnolla käyntiin", eli mitä käyntivaivoja sillä siis on?

MasiinMan 11.09.2023 15:05

Juuri näin, eli tarvitaan vähän lisätietoja että ongelman voi paremmin paikantaa.

hiluvitkutin 12.09.2023 05:19

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Wilippus (Viesti 1469094)
moro. nissan king cap vm88 2.4 bensa, ei lähde kunnolla käyntiin edes kesällä mistä kannattas vikaa alkaa etsiä.? onko kellään ollu samoja ongelmia..?

Mulla vähä samaa ongelmaa. Mutta ku ottaa värä ryyppyä ni helpottaa.

Wilippus 21.09.2023 21:10

Moro. Joutuu sahaamaan käyntiin monta kertaa että lähtee käymään. Ja vähän myös nykii alakierroksilla ajaessa. Liekö vika vai ominaisuus?

Luoppis 24.09.2023 10:12

Pitäshän sen varmaan vähän nätimmin käydä. Minä nyt en tonkaan aikakauden Nissanin bensakoneista mitään ymmärrä, mutta tutkisin sytytyksestä virranjakajan kannen, pyörijän ja tulpat. Kaasutin kannattaa myös tietenkin tutkia, jos syöttää pari tippaa bensaa suoraan kaasuläpän päälle ja lähtee sillä paremmin käyntiin, ei mene bensat kunnolla perille normaalia reittiä? Kuinka paljon sillä autolla on yleensäkkin ajettu, onko bensat kerinneet pilaantua tankissa ja rykii sen takia? Toimiiko ryyppy?

Wilippus 28.09.2023 20:58

moro. bensa ei ole vanhaa, autolla ajettu 250tkm, ryypyn toiminnasta ei vielä tietoa. pitää ruveta tutkimaan kun kerkeän

Topi79 28.09.2023 22:28

eipä siinä oikein muukaan auta

JasuT 29.09.2023 09:29

Aikaa sitten taisteltiin vähän vastaavien oireiden kanssa. 2,4 kone kingcapista Urvaniin parilitraisen tilalle, tuli aika hätänen kaupunkiraketti alkuperäiseen verrattuna, vaan pääasiassa sillä ajettiinkin pelkkää kaupunkipyöritystä ne pari tuhatta kilsaa vuoteen...

Käyntiinlähtö oli ihan tuurissaan, sopivasti avaimella kikkailemalla saattoi jäädä kerrasta pörisemään, tai sitten ei edes lupaillut. Perinteinen tulpat, tulpanjohdot, jakajaan kansi ja pyörijä, helpotti hitusen, mutta perusvaiva jäi. Puolaa vaihdeltiin, useampaankin erilaiseen, oli aika pirun kranttu sen suhteen. Etuvastuksella ja ilman, selkeää vaikutusta ei tuolla saatu, kunnes jossakin kokeilussa syötettiin sähköä ohi etuvastuksen, ja kas kummaa, sehän muuttui ihan erilaiseksi. Ei paljoa starttia tarvinnut, niin aina lähti käymään. Ja poltti sitten puolan hetken ajon jälkeen...

Tuohon tehtiin sitten lisäys, Urvanissa sitä ei ollut alkujaan, että startin solenoidilta ohjaus releelle, joka kytki suoraa sähköä etuvastuksen ohi. Tämä ratkaisi asiat, kestävyyden ja käyntiinlähdön suhteen. Toimi ne kymmenkunta vuotta mitä tuota ajeltiin, siis käytännössä vapun aikoihin tonni-pari. Kunnes lähti Nigeriaan, talvikelissä kesärenkailla, ostaja meinasi ettei Nigeriassa nastoja tarvi ja lähti sutimaan talviliukkailla etelään päin...

Nypytykseen piti seosta rikastaa, oli ihan törkeän laihalla ennen säätöjä. Sitä en enää muista mitä kaikkea kaasarin kanssa tehtiin, mutta nypytyksen sai lopulta pois, bensakulun kustannuksella. Ostaltaan tiheät välitykset varmasti teki osansa, matka-ajossakin vei lähemmäs 15 litraa sataselle, hirveän isoa nousua ei pyörityksessä lopulta tullut...

Ryypyn muistelisin olleen sähköohjattu, sen sähkönsaanti kannattaa tarkistaa että lähtee ryypyttimet toimimaan. Ilman sitä oli ihan mahdoton saada käyntiin, kaasua polkemalla kiihdytyspumppu antoi toki soppaa, ja sillä sai käyntiin, mutta ilman polkemisen jatkamista sammui kuin saunatonttu. Tämä oire tuli pariin kertaan, kun ryypylle menevässä johdotuksessa oli huono liitos, se ehjäämällä oireet ei enää palanneet...

Olettaisin että tuossakin olisi aihetta rikastaa seosta. Kun kuitenkin on "saasteaikakauden" kaasaripeli, joka on säädetty lähtökohtaisesti varsin laihalle, ja nykybensan energiasisältö ei ole sama mitä auton valmistuksen aikana, niin rikastaa pitää että saa seoksen sopivaksi. Päästömittarissa voisi seoksen tarkistaa, edellisestä päästölapusta voisi viitteitäkin saada kuinka paljon on seos laihalla...

ISE 29.09.2023 21:29

Oletko tarkastanut venttiilivälykset?

Wilippus 30.09.2023 22:30

moro. kiitos nuista vinkeistä, taidan viedä auton kaasarin säätöön. ja katsoa miten sen jälkeen toimii

Wilippus 30.09.2023 22:31

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ISE (Viesti 1469433)
Oletko tarkastanut venttiilivälykset?

ei ole tarkastettu venttilivälyksiä


Sivu luotu: 11:01 (GMT +2).