Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 29.12.2005, 12:42
MarPuh MarPuh ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 28.12.05
Viestit: 5
Perusasetus

Giga Power-systeemi vähentää kulutusta, tosi on


Yleensä olen jättänyt tällaiset sivut omaan arvoonsa, mutta kun siellä, kirjoittellaan suurimmalta osin asiattomuuksia ja harhaan johtavaa tietoa, laitteet ja niillä saatavan hyödyn ehkä parhaiden Suomessa tuntevana katson aiheelliseksi korjata muutamia vääriä käsityksiä Giga Power-polttoaineen säästölaitteista. Kiitos niille laitteita käyttäville, jotka olette rohjenneet antaa keskusteluun omat kommenttinne asiasta omakohtaisten kokemusten perusteella. Niin kuin muidenkin uusien asioiden suhteen, ennakkoluulottomat tyytyväiset uusien asioiden kokeilijat eivät yleensä huutele tällaisilla juttusivuilla toisin kuin asiaa tuntemattomat ja epäilijät, joilla ei riitä rohkeutta edes kokeilla laitteita, vaikka kenelläkään ei ole mitään menetettävää. Mikä mahtaa olla kyseisten kirjoittelujen motiivi vai onko siinä vain ihmisten ja asiaa vastustavien intressipiirien tahto torpedoita hyvät uudet asiat. Näin kävi mm Galileo Galileolle, joka 1500-luvulla rohkeni väittää, että maapallo kiertää aurinkoa. Asia sai hyväksynnän vasta yli 400 vuoden jälkeen 1900-luvulla. Toivottavasti tämän asian hyväksynnän suhteen ei tarvitse odottaa yhtä kauan. Öljy-yhtiöt siitä tuskin olisivat pahoillaan.

7 vuoden kokemuksella voin kertoa kaikille epäilijöille, että ne epäilevät, jotka ovat muuttaneet omakohtaisten hyvien käyttökokemusten myötä käsityksensä laitteista, tuskin mahtuisi tuomiokirkkoon. Arvostan ihmisiä, jotka pystyvät muuttamaan joskus jopa hyvinkin jyrkkiä mielipiteitään. Eräskin epäilevä poliisi totesi asennettuaan laitteet autoonsa, että siihen mennessä hän on kokenut kaksi ihmettä eläessään, laitteiden aikaansaamat muutokset oli nyt kolmas, vaikka hän asennuksen yhteydessä ei tehnyt mitään muutoksia moottorille.

Kotisivuillamme olevat eri asiakasryhmien palautteet ovat peräisin asiakkailtamme ja jokaisen palautteen taakse löytyy tarvittaessa henkilö kertomaan asian paikkansa pitävyys. Emme halu aantaa sivuillamme asiakkaidemme nimiä, jotta heitä ei turhaan häirittäisi. He ovat tehneet omaltaan osaltaan merkittävän panoksen yhteisen ympäristömme hyväksi. Kiitos siitä heille kaikille. Ympäristöviranomaisillakaan ei ole varmasti mitään sitä vastaan, että he varovastikin arvioiden vähentävät polttoaineen kulutusta jo n 10 miljoonaa litraa vuodessa.

N 10 000 tyytyväistä ennakkoluulotonta laitteiden käyttäjää Suomessa tietävät, että laitteiden myötä tapahtuu muutoksia paloprosessissa ja sen seurauksena tulee moottoriin vääntöä lisää, mikä mahdollistaa kaasujalan keventämisen entisestään. Samoin he tietävät, että mm lehtien tekemät testit niihin liittyvät lausunnot eivät pidä paikkaansa. Omalta osaltani asian todellisuuden ehkä parhaiden tuntevana Suomessa olen jättänyt ko testit ja kommentit omaan arvoonsa ns nollatutkimuksina. Surullisinta tässä on se, että niillä muokataan kuluttajien mielipiteitä ja moni jättää hyvätkin asiat hyödyntämättä, mistä saa maksaa kalliin hinnan esim suurempana polttoaineen kulutuksena. Tyytyväisten käyttäjien ei ole tarvinnut ymmärtää teoreettisesti, mitä kaikkea laitteen kohdalla tapahtuu. Olennaisinta käyttäjän kannalta on se, että todetaan muutokset suorituskyvyssä, polttoainetaloudessa ja päästöissä. Suomen Yliopistomaailmassa saatikka sitten alemmilla koulutusasteilla ei vielä opeteta laitteilla polttoaineelle aikaansaatua fysikaaliskemiallista ilmiötä. Siksi on anteeksiannettavissa asiantuntijoiden ja alalla olevien tahojen tietämättömyys ja asiasta annetut väärät lausunnot. Niin kauan kuin ei ymmärretä asian kokonaisuutta, on turha lähteä antamaan lausuntoja ja tehdä testejä väärin.

Kemiaa vähänkin opiskelleet tietävät että polttoaineessa olevissa atomeissa on ns orbitaalitasoilla elektroneja. Fysiikan perusopinnoissa on taas kerrottu, että magneettikenttä vaikuttaa elektronien liikkeeseen. Täältä löytyy vastaus, miksi magneetti voi vaikuttaa polttoaineeseen. Sitä ei taida kukaan enää kyseenalaistaa, etteikö generaattoreissa ja latureissa synny sähkö- eli elektronivirtaa roottorin pyöriessa staattorin ylläpitämässä magneettikentässä.

Polttoaineen lisähajoitus on vain yksi monista paloprosessin parantamiskeinoista. Saadaanko siitä pieni tai iso hyöty, riippuu moottorin tai polttimen muista palamiseen vaikuttavista perusasioista ja kuinka hyvin hyöty osataan mitata ulos. Muutoksien toteamiseen ei tarvita välttämättä kummasia mittalaitteita, kun ihmisellä on mm näkö, kuulo, haju ja tuntoaisti. Kulutuksen seurantaan ovat hyviä mittalaitteita tankkauspöytäkirja ja ajtotietokone. Sen sijaan, jos perusasasiat ovat pielessa, ei tarkoillakaan mittalaitteilla saada todettua muutoksia eikä silloin pidä siitä syyttää laitteita ja antaa vääriä lausuntoja. 7 vuoden kokemuksella laitteista ja tuhansista käytännön kokemuksista voin vakuuttaa kaikille epäilijöille, että n 95 % tapauksissa tehdassäätöisissä moottoreissa tai oikein säädetyissä polttimissa ei ole tarvinnut tehdä asennushetkellä mitään muutoksia perusasioihin, mutta silti on saatu hyvinkin nopeasti merkittäviä positiivisia muutoksia laitteiden asennuksesta.

Asiaa tuntemattomat ja epäilijät hyvin usein väittävät, että muutokset tulevat vain siksi, että kuljettajat muuttavat ajotapaa, kun tietävät laitteiden olemassa olon autossa. Tämä väärä väite on kumottu niin monessa käytännön tapauksessa kuten
 Vakiokierroksilla toimivissa metsä- ja kaivinkoneissa tai generaattoreissa on saatu parhaimmillaan jopa 30 %:n kulutuspudotuksia, missä kuljettajat eivät koske työsuoritteen aikana kaasuun.
 Mm kuorma-autoissa on asennettu laitteet salaa kuljettajista, mutta silti kulutus on vähentynyt ja kun laitteet on otettu pois, on kulutus jälleen kasvanut, suuorituskyky heikentynyt sekä päästöt kasvaneet
 raskaan liikenteen autot jaksavat lisäväännön myötä nousta mäen jopa pykälää isommalla vaihteella
 Mekaanisella pumpulla olevissa moottoreissa ovat tyhjäkäyntikierrokset usein nousseet 100 - 300 kierrosta
 Käyntiääni on pehmentynyt ja ajotilan meteli on vähentynyt 4-5 dB(A)
 Päästöt ovat vähentyneet jopa yli 95 %
 Moottoriöljyt pysyvät kauemmin puhtaina
 Männän pää ja kansi puhdistuvat karstasta
 Moottorit käynnistyvät helpommin
 Öljykattilat ovat puhdistuneet pitkäaikaiskäytössä nuohoustarpeen vähentyessä lähes olemattomaksi, savukaasun lämpötila on laskenut

Kaikki em asiat ovat tapahtuneet ilman, että kuljettajalla on ollut niihin osuutta.
Vakiokysymys on myös, että miksi laite ei ole jo kaikissa uusissa autoissa ja polttimissa. Auto - tai poltintehtaiden puolesta en ole oikea henkilö vastaamaan tähän. 30 vuotisen dipl.insinööri urani aikana olen ollut mukana monien uusien palamiseen ja energiantuotantoon liittyvien asioiden kanssa. Vaikka ne ovat olleet helpompia kuin laitteilla aikaansaatu polttoaineen hajoitus, on uusien asioiden hyväksyntä ollut aina vaikeaa. Ihmiset kun on opetettu epäilemään kaikkea uutta. Tuotekehitysihmisille on puolestaan vaikea hyväksyä innovaatiot, mitkä ei ole itsensä kehittämiä. Laitteiden osalta innovaation takana on autoteollisuuden ulkopuolinen arvostettu fysiikan tohtori. Mikään ei tietysti estä autoteollisuutta ostamasta tuotteita. Öljyteollisuus sen sijaan ei voi laitteita hyödyntää, koska hajoitettu hiilivetymolekyyliketjurakenne palautuu lähes alkuperäiseen tilaansa muutamassa tunnissa.

Lopuksi voin lohduttaa kaikkia, että Suomessa ei ole vielä lailla kielletty terveen järjen käyttö, vaikka se joskus siltä tuntuukin. Jokainen saa myös itse päättää haluaako vähentää polttoainekuluja täysin riskittömästi ja ympäristöystävällisesti edustamillamme laitteilla. 3 kk:n tyytyväisyystakuu antaa jokaiselle mahdollisuuden saada rahansa takaisin, jos siinä ajassa ei tule tyytyväiseksi ja vaikka ei olisi halunnut laittaa palamiseen vaikuttavia perusasioita kohdalleen, jos ne ovat ajautuneet ajan myötä tai on saatettu mm virityksillä pois optimaalisista arvoista.

10 000 tyytyväistä laitteiden käyttäjää Suomessa ja miljoonat maailmassa ovat jo todenneet, että polttoainekustannuksia voi vähentää merkittävästi laitteiden ansiosta. Niiden käyttö on kokonaisvaltaisesti ympäristöystävällinen ja terve tapa vähentää kulutusta ja päästöjä saaden samalla suorituskyky paremmaksi.Jos jonkun mielestä polttoaine ei ole vielä riittävän kallista, ei kukaan pakoita myöskään kulutusta vähentämään esim ajotapaa muuttamalla, lisälaitteita käyttämällä, virityksillä, huoltotoimenpiteillä jne vaikkakin valtiovalta pyrkii kaikin keinoin kannustamaan energiansäätöön ja päätöjen vähentämiseen.

Toivon, että tämä antoi teille riittävästi valaistusta asiasta. Tyytyväiset käyttäjät voivat antaa omia kommenttejaan niin halutessaan. Jokaisella on riskitön mahdollisuus todeta asian paikkansa pitävyys omakohtaisesti. Vastinetta kirjoitettaessa sain juuri puhelinsoiton tyytyväiseltä käyttäjältä, joka asensi laitteen marraskuun alussa 2005 Toyota Avensis 1.6 litran ruiskumoottoriin, vm 2001. Hän ajaa päivittäin 40 km:n työmatkan. Ajotietokoneella mitattuna on kulutus vähentynyt 7.3 litrasta lähes 2litraa eli n 27 %, moottori käy paljon nätimmin ja auto kulkee ns sukkasillaan.

Energian ja ympäristön säästöterveisin Giga Power-polttoaineensäästölaitteet parhaiden Suomessa tuntevana


Martti Puhakka
Dipl. ins, poltto- ja energiatekniikan asiantuntija lähes 30 vuoden kokemuksella
www.gigapower.fi


GigaPower

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 29.12.2005, 13:12
JiiPee JiiPee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Janakkala
Viestit: 6.376
Perusasetus

Tämä sama teksti, ainakin pääpiirteissään, on jo siinä toisessa
keskustelua herättäneessä GigaPower-topikissa, joten harjoitetaan
verbaalista kädenvääntöä siellä.

Offipalsta.com - sinne ne webwheelerit menneet on
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
näppärä korotus systeemi 4x4opel Linkit 3 06.11.2007 10:40
Kahden akun käyttö (12V systeemi) Timo_L Tekniikka & Jutustelu 30 05.02.2007 20:25
Giga Power - onko kukaan erehtynyt kokeilemaan? pasikj Tekniikka & Jutustelu 139 13.01.2007 20:58
omatekonen tankki systeemi Linkit 2 01.12.2005 23:44


Sivu luotu: 07:53 (GMT +2).