Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 30.10.2022, 19:22
Temutin Temutin ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 02.12.11
Sijainti: Lahti
Viestit: 1.032
Perusasetus

SbcJ40


Tuli tommonen laitos haettua maasturi kuumeeseen..

80vm bj mihin ei tuota kasi konetta oo leimattu..

2009 viimeksi katsastettu

Soa leimattu joskus aikoinaan.. ja palalukko takana

Koitellaan saada käynti kuntoon ja yritetäön leimata tulevaisuudessa..

Dieseliä haaveilin pellin alle, että heivaisi tuon letukan koneen pois, mutta katsellaan sitä myöhemmin ....sille on ehkä tulevaisuuden suunnitelmia..

Hysteeri varsia kaipalisin kun tähän on tehty hienosti vakio osat kääntämällä ohjauksen totetus..
Ja jotain muutakin pientä sipistelyä saattaa löytyä
Pistellään kuvia myöhemmin lisää..

Onko kelleen tuttu laitos?




Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 01.11.2022, 21:19
Temutin Temutin ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 02.12.11
Sijainti: Lahti
Viestit: 1.032
Perusasetus

Mikähän pyyhkijän moottori kävisi tähän kun pitäisi olla 12volttinen.

Vkl olisi tarkoitus ruveta etsimään kadonnutta käyntiä ja jos aikaa on niin pakollisia katsastus varusteita kuten valoja ja vilkkuja.

-Rattiakseli kaipaa tuki laakeria ainakin, ellei parannusta muutenkin.

- hysteeri olkavarret

-valot, vilkut heijastimet ja se pyyhkijän moottori.

-jarrut herkistellä

-pari paikkaa vissiin joutuu hitsaa myös kun on Toyotasta kyse.

-Lehtijousen puslia vaihdella.

- taakse penkit kun puuttuvat

- tankki paikoilleen + polttoainelinjat

- pakoputket laitella tankin tieltä pois.

Siinä olis listaa mitä tulee mieleen..

Ilmeisesti tässä on ensi vuoden loppuun aikaa mennä tuon vanhan muutoskatsastuksen mukaan kun projekti on aloitettu hyvissä ajoin ennen uusia kujeita.. toisaalta muuta ei taida uudessa laissa olla epäkohtia kun tuo käyttövoiman muutos (tästäkään en ole varma) ettei ilman poikkeuslupaa saisi tehdä..
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 02.11.2022, 08:15
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.900
Perusasetus

12v osia käy FJ40 mallista. Jostain ulkomailta niitä varmaan vielä löytää.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 02.11.2022, 13:16
turakki turakki ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.11.03
Sijainti: Hämeenkyrö, Finland.
Viestit: 932
Perusasetus

Onko tietoa, minkä kokoiset on hiace/hilux pyyhkijänmoottorit. Jos niistä saisi soviteltua? Joskus tojotan osat käy vahingossa ristiin melko hyvin.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 02.11.2022, 13:26
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.900
Perusasetus

Tuossa jonkun volvon mosa laitettu FJ40.
https://forum.ih8mud.com/threads/wip...5-fj40.845304/
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 02.11.2022, 21:30
Temutin Temutin ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 02.12.11
Sijainti: Lahti
Viestit: 1.032
Perusasetus

No tuossahan on ainakin vaihtoehto tuo volvon moottori.. kiitoksia.

Voihan sitä vähän vakoilla Toyotan moottoreitakin vielä jos sieltä joku löytyis.

Tänään tuli haettua mehumaija koneen päälle ja uudet sytytyskynttilät
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 03.11.2022, 17:33
Temutin Temutin ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 02.12.11
Sijainti: Lahti
Viestit: 1.032
Perusasetus

Kerkesinkin tänään vaihtelemaan kaasarin..
Välilaipan joutui laittamaan kun rokkiorkesteri väistyi edelbrockin tieltä..

Sekä uudet sytytyskynttilät.

Huomenna olisi tarkoitus ruveta tankkia asentelemaan ja purkaa kaikki ylimääräset sähköviritykset pois.. katsotaan mitä kaikkea sitä päivän aikana saapi tehtyä.

https://youtu.be/Xb2x0cRWzfs
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 04.11.2022, 19:35
Temutin Temutin ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 02.12.11
Sijainti: Lahti
Viestit: 1.032
Perusasetus

Tänään säädelty vähän kaasaria ja sytkää..
Samalla huomattu, että pakkasroput vuotaa kivasti koneen korvakkeiden takaa.. niitä onneks löytyypi kotoota varastosta.

Purin joka nurkasta jarrut tänään, satulat on melkein yhtäpuuta joka nurkassa.. edessä on hojot ja takana pikku metsästämisen jälkeen ilmeisesti gen2 pajeron takasatulat.

Eteen pitää myös jarrut letkuja vaihdella vähän lyhkäsemmäksi..

Histeer palikat lähti tilaukseen tänään. Vaihdellaan samalla putket ja isommat raidepäät joka reikään kestää sitten kioski ajoa tai safarointia.

Vähän myös aloitettu leikkaamaan mätiä pois..

Huomenna olis tarkotus saada uutta peltiä ..

Ne pakkaroput vaihdettua

Ja tankki paikoilleen (pakoputket purettu pois tieltä)

Kuvia piti otella enempi, mutta kaippa jokainen näitä nähny. viritysten aste vaan vaihtelee tietty..

Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 05.11.2022, 17:47
Temutin Temutin ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 02.12.11
Sijainti: Lahti
Viestit: 1.032
Perusasetus

Tänään sai yhden korikannakkeen korjailtua..

Vielä pitää takalattiaa laikata kun sinne on tehty muutoksia, jotta menee oma tankki omalle paikalle..

Vesiroput vaihtelin.. oli hieman ahdas väli..


Näiden kanssa menikin aikaa ja koneen juottamisessa..

Aloittelin myös vähän tukea tekemään tulle rattiakselille.



Nyt pystyi jo vähän liikuttamaan omineen ja tästä taas jatketaan kun keretään.

Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 07.11.2022, 18:11
Temutin Temutin ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 02.12.11
Sijainti: Lahti
Viestit: 1.032
Perusasetus

Tänään rupesin katselemaan sähköjä.. lopputuloksena on kaikki johdot pöydällä.. nyt pähkäillään tehdäänkö kokonaan omavalmiste sarja vai hommataanko ehyempi johtosarja tilalle.. ehkä tuo visio syntyy ensi yönä..

Eihän tuohon paljoa tarvihe sähköjä rämplätä tietty..
Valot, vilkut, puhallin , pyyhkijät ja moottorille oikeastaan onkin jo kaikki tarvittavat..

Takasatulat tilasin uudet. Etusista tulee vielä kalut kun tekee kolmesta satulasta kaksi ehyttä tiivisteiden kera..
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 12.11.2022, 18:20
Temutin Temutin ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 02.12.11
Sijainti: Lahti
Viestit: 1.032
Perusasetus

Tänään oli vuorossa hysteeri varret asennus joka alkoi ensin olkalaakereiden vaihdolla ja vetarin stefoilla




Sitten kun varret oli saatu paikoilleen alkoi ohjausvarsien teko hdj:n nivelillä


Pitman armiin ei tietty toi Hodarin nivel sopinut, täytyy tehdä holkki sinne väliin tai keksiä jotain muuta.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 21.11.2022, 08:37
Temutin Temutin ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 02.12.11
Sijainti: Lahti
Viestit: 1.032
Perusasetus

Lehtijousen puslat tuli haettua naapurikunnan motonetistä eli laitellaan niitäkin vähän uusia.

Sähkösarjaksi tilasin tällaisen:
https://www.tarvikemotti.com/tuote/r...-14-os-releet/


Lauantaina kerkesin saattamaan loppuun ohjausvarret ja sektori varren.. nyt on kaikissa paikoissa hdj nivelet.

Jarrukamat saapui autodocilta. Etusatuloihihin riitti korjaussarjat ja taakse uudet satulat oli ~10e kalliimmat kun pelkkä mäntä..

Ainut tässä oli vaan sellanen harmaita hiuksia tuova, että toisessa satulassa oli liukutapille 12x1.25 kierre ja toisessa 12x1.5 ..

Nyt olis siis jarrut ja ohjaus kondiksessa pois lukien rattiakselin tuki rattiputken alapäähän..

Tankin paikoilleen laitto olisi seuraava homma, sitä kerkesin vähän alottamaan







Ihanaa kun on 4 peltiä päällekkäin parhamillaan..tuosta on hyvä sujauttaa tankki paikoilleen ja saa takalattian vähän paremmaksi samalla..

Todo listaan päivitystä.

-kardaanien keskitykset (ovatten ainakin takana pelkkien pulttienvarassa)

-Käsijarru satula paremmin.

-sähköt

-tankki

-Ohjaus "laakeri"

- jarruputket /letkut kiinnitys.

-taka lattia ja runkoon paikka.

-lehtijousen puslien vaihto.

-taakse penkit leimalle.

Sitten varmaan päästölappua hakemaan ja konttorille varailtava aikaa
.

Katsotaan kerkiikö tämän vuoden puolella vielä.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 22.11.2022, 15:48
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 10.836
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Temutin Näytä viesti
Sitten varmaan päästölappua hakemaan ja konttorille varailtava aikaa
Päästötpä on mitattava joka tapauksessa konttorilla koska koneenvaihto, olipa valmis lippu tai ei.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 22.11.2022, 16:02
J-J J-J ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 18.12.20
Sijainti: Heinola
Viestit: 20
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Päästötpä on mitattava joka tapauksessa konttorilla koska koneenvaihto, olipa valmis lippu tai ei.
Pitääkös siitä mittauksesta myös maksaa, vaikka olisi oma lappu mukana?
Ei sillä, että tällä asialla mitään elämää suurempaa merkitystä olisi. Määräaikaiskatsastuksessa menee tietääkseni niin, että vaikka menee oman lapun kanssa katsastukseen niin voivat halutessaan mitata päästöt uudestaan. Silloin siitä vain ei erikseen tartte maksaa.

Muuten aiheeseen liittyvänä offtopicina mainittava, että hiukan ärsyttää tuo katsastusasemien nykyinen hinnoittelupolitiikka, jossa niputetaan päästömittaukset yhdeksi myyntiartikkeliksi. Toki ymmärrän, että monelle autoilijalle ja katsastuksen rahastajalle se helpottaa, kun ei tarvi pohtia mitä mittauksia pitää tehdä. Mutta kun meilläkin taloudessa toinen auto on "paalausiän ylittänyt" eli ei tarvi OBD-"mittausta" tehdä. Ja toinen puolestaan sen verran tuoreempi hybridi, johon taas ei tehdä pakokaasumittausta, kunhan tarkistetaan että tietokoneella on kaikki hyvin. Juuri katsastusinssin kanssa tuosta juttelinkin, että mites sille sitten tehdään pakokaasumittaus kun ikää tulee, kun ei siinä kaasupoljin ja polttomoottori ole suoraan keskenään naimisissa. Ei kuulemma ollut vielä ohjeita siihen. Kai niihin sitten jossain kohtaa tulee päivityskampanja moottorinohjaimeen, että katsastuksessa saadaan käskettyä moottori käyntiin päästömittausta varten Samanlainen katsastusmoodi pakollisena kuin mistä Volkkari taannoin kärähti
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 22.11.2022, 19:15
Temutin Temutin ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 02.12.11
Sijainti: Lahti
Viestit: 1.032
Perusasetus

En kyllä tiennyt tuota, Että mittaavat päästöt..

Tosin tämä on ensimmäinen tällainen muutos mitä on leimaassakin.

hyvähän se on käydä ennen vähän säätämässä, että pääsee noihin päästövaatimuksiin joihin kyllä pitäisi päästä vakio moottorilla.
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 24.11.2022, 12:01
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 10.836
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja J-J Näytä viesti
Pitääkös siitä mittauksesta myös maksaa, vaikka olisi oma lappu mukana?
Riippuu konttorista.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja J-J Näytä viesti
Määräaikaiskatsastuksessa menee tietääkseni niin, että vaikka menee oman lapun kanssa katsastukseen niin voivat halutessaan mitata päästöt uudestaan. Silloin siitä vain ei erikseen tartte maksaa.
Juuri näin.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja J-J Näytä viesti
Muuten aiheeseen liittyvänä offtopicina mainittava, että hiukan ärsyttää tuo katsastusasemien nykyinen hinnoittelupolitiikka, jossa niputetaan päästömittaukset yhdeksi myyntiartikkeliksi. Toki ymmärrän, että monelle autoilijalle ja katsastuksen rahastajalle se helpottaa, kun ei tarvi pohtia mitä mittauksia pitää tehdä. Mutta kun meilläkin taloudessa toinen auto on "paalausiän ylittänyt" eli ei tarvi OBD-"mittausta" tehdä.
Joo, mut niihin "paalausiän ylittäneitten" päästötestiin menee kyllä moninkertainen aika kun saa polkea putkea punaiseksi että katin rippeet lämpenis sen verran että justjust rima täristen päästään alueelle.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja J-J Näytä viesti
Ja toinen puolestaan sen verran tuoreempi hybridi, johon taas ei tehdä pakokaasumittausta, kunhan tarkistetaan että tietokoneella on kaikki hyvin. Juuri katsastusinssin kanssa tuosta juttelinkin, että mites sille sitten tehdään pakokaasumittaus kun ikää tulee, kun ei siinä kaasupoljin ja polttomoottori ole suoraan keskenään naimisissa. Ei kuulemma ollut vielä ohjeita siihen.
On niihin ohjeita jo, ja tulee kyllä muihinkin sitten kun aika koittaa. Esim. Ampera/Volt saa koneen käyntiin kun avaa konepellin. Kiertää tasan 2000 rpm kaasu pohjassa.
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 26.11.2022, 19:02
Temutin Temutin ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 02.12.11
Sijainti: Lahti
Viestit: 1.032
Perusasetus

Mullakin tuollanen ampera oli hetken aikaa.. ihan kiva peli varsinkin kun sähkö oli vielä halpaa..


Tänään oli hitsuuta ja takalattia tuli tehtyä.





Ja epoksit päälle sekä alle..

Sen verran aikaa jäi vielä, että sovittelin tuon rattiakselin tukilaakeroinnin paikoilleen.



Tankki ei menny paikoilleen yläkautta, yritetään uudemman kerran alakautta kun otetaan kardaanit työnalle.

Seuraavaksi olis tarkoitus tehdä sähköistykset.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit


Sivu luotu: 04:26 (GMT +2).