Täältä varmaan löytyy joku dieseleiden sielunelämään enemmän perehtynyt kaveri, niin kysytään.
Eli ongelma on omistamani hilux surf 3.0td automaatti vm 1994, Japanin tuonti. Kulutus on infernaalinen (yli 13l matka ajossa) vs vaikka verraten land cruiser 90, missä on sama tekniikka
Olen vaihtanut autoon laatikkoöljyt huuhtelemalla, laatikon käytös parani huomattavasti, kaikki suodattimet.
Edellinen omistaja oli tehnyt kansiremontin ja tarkastanut suuttimet alle 4tkm sitten
Syöttöpumppua olen miettinyt, että voiko mekaaninen ajoitus olla pielessä kuluneiden osien myötä? Merkit ovat kohdallaan kyllä.
Päätytulpassa ei ole reikää, mihin on mahdollista kiinnittää tarkastuskello adaptereineen, vs vaikkapa boschin VE pumppu.Onko tähän joku oma adapteri olemassa?
Vanhasta autodatan dieseleiden säätöarvot oppaasta löysin mekaanisen ajoituksen 0.58-0.64...
Britti ja Australian foorumeita olen lukenut paljon ja näissä on ilmeisesti ns Retarded timing, mikä vähentää nox päästöjä ja lisää polttoaineen kulutusta...